مشاوره و فروش
02191003181

سیم خاردار چیست؟ (انواع حفاظت با سیم خاردار چگونه است؟)

852350 image1642606516
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
4 بازدید

سیم خاردار چیست، کاربردهای آن و انواع سیم خاردار مانند سیم خاردار حلقوی، سیم خاردار اسرائیلی و سیم خاردار تیغی و … از جمله موضوعاتی است که در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت به آن ها خواهیم پرداخت.البته انواع دیگری از سیم خاردار ها هم در بازار موجود هستند، نظیر سیم خاردار خطی که ما در این مقاله به معرفی اجمالی سایر انواع سیم خاردار هم خواهیم پرداخت. ویژگی های سیم خاردار و همچنین نحوه نصب سیم خاردار هم جزو مواردی است که باید در مورد این محصول بدانید.

سیم خاردار چیست؟ 

سیم خاردار در واقع سیم مفتولی است که در زمان ساخت تیغ های تیزی بر روی آن اضافه می شود. اولین بار ک این سیم ها اختراع شدند، شکل متفاوتی از ان چه که ما امروزه مشاهده می کنیم برای این محصول متصور شدند.در آن زمان و کمی بعد، سیم خاردارها فقط با هدف ممانعت از ورود افراد و یا حیوانات به محدوده و مکانی خاص، مورد استفاده قرار می گرفت. اما کم کم بر اهمیت و موارد استفاده و کاربردهای این محصول افزوده شد. تا جایی که این محصول با شکل امروزی عرضه و با تولید انبوه به بازار ارائه گردید.

حفاظت با سیم خاردار 

در مورد کاربردهای مختلف سیم خار دار در جای خود صحبت می کنیم. چیزی که در اینجا باید مورد توجه شما قرار گیرد، این است که چگونه فکر حفاظت با سیم خار به ذهن افراد رسید؟ پیش از آن که استفاده از سیم خاردارها شکل گسترده تری به خود بگیرد و البته قبل از اختراع آن، برای حفاظت از اراضی و مکان های مختلف، از حصارکشی با چوب استفاده می شده است.اما دلیل جایگزینی سیم خاردار چیست؟ مسلما ساخت ساده، در دسترس بودن و از همه مهم ترین هزینه نهایی کم تر برای این محصول، دلیل اصلی استفاده از سیم خاردار به جای حصارکشی با چوب است.

نحوه ارائه سیم خاردار در بازار

بسته بندی سیم خاردارها معمولا به شکل کلاف است. با توجه به سختی و جنس سیم خاردار، وزن این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور معمول سیم خاردارها با توجه به نیاز محصول بسته بندی و کلاف بندی می شوند که ما به شکل پیش فرض، وزن 15 تا 25 کیلوگرم را برای هر کلاف، مناسب می دانیم.

تولید سیم خاردارها معمولا با استفاده از سیم فولادی با روکش روی است. دلیل این موضوع نیاز به مقاومت محصول نهایی در برابر فرستیش و زنگ زدگی است. چرا که این محصول معمولا در شرایط آب و هوایی مختلف به کار و در محیط های باز به کار گرفته می شود.همانطور که در بالا بیان شد، سیم خاردارها فناوری ساخت ساده ای دارند. این محصولات در دسترس هستند و با توجه به قیمت مناسبی که دارند، خرید آن ها زیاد نیاز به صرف زمان و هزینه ندارد.

سیم خاردار

انواع سیم خاردار چیست؟ 

در عمومی ترین حالت، سیم خاردارها را می توان به دو دسته حلقوی و خطی تقسیم بندی نمود. هر کدام از این دسته ها ویژگی ها و کاربردهای مربوط به خود را دارند. به همین دلیل نمی توان یکی از آن ها را بر دیگری برتری داد. اما مهم ترین کاربردها و موارد استفاده از سیم خاردارها به هر صورتی که باشند، به موارد زیر ختم می شود:

  • مهار کردن
  • محافظت کردن
  • به وجود و حفظ امنیت
  • جداسازی و تقسیم بندی کردن
  • کاربردهای نظامی و دفاعی

به طور کل سیم های خاردار حلقوی قیمت بالاتری از سیم های خطی هستند و خودشان هم دارای انواعی از جمله سوزنی یا ساده و همچنین نوع تبری یا تیغی، می بشند.

سیم خاردار حلقوی 

از مهم ترین انواع سیم خاردارها، نوع حلقوی آ ناست. در تولید این محصول از بست هایی استفاده شده که هدف از وجود آن ها، جلوگیری از باز شدن سیم ها می باشد. طریقه ایجاد این نوع سیم خار به این صورت است که در آن، یک سیم یا مفتول در نظر گرفته شده و دو عدد سیم نیز برای ایجاد خارها مورد استفاده قرار می گیرد. سیم اصلی معمولا به قطر 2.5 میلی متر است و خارها هم معمولا دارای قطر 2.5 میلی متر می باشند.

سیم خاردار خطی 

در این مقاله از سایت ثامن تجارت در مورد ای که سیم خاردار چیست، چه ویژگی هایی دارد و کاربرد اصلی انواع آن ، مواردی را مطرح نمودیم. در اینجا نوع دوم قیمت سیم خاردارها را مورد بررسی قرار می دهیم. نوع دیگری از سیم های خاردار، با نام خطی شناخته می شوند. این سیم ها همانطور که از نامشان برمی آید، به صورت خطی تولید شده و از نقطه ای به نقطه دیگر به همین شکل نصب می گردند. بیشتری مورد کاربرد این نوع سیم ها در اطراف زمین های کشاورزی و شخص کردن محدوده ان است.

منبع : en.wikipedia.org

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه