مشاوره و فروش
02137163

ورق استیل ضد اسید چیست؟

852350 image1664864803
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
18 بازدید

یکی از محصولات پر استفاده که از آن در صنایع مختلف نیز به دلیل کیفیت بالایی که دارند، استفاده می کنند، ورق استیل ۳۱۶ یا همان ورق استیل ضد اسید می باشد. به دلیل کیفیت بالا و زیبایی منحصر به فردی که ورق استیل 316 دارد، از آن در صنایع مختلف و علی الخصوص در صنعت دکوراتیو استفاده میشود. این نوع ورق استیل به دلیل ساخته شدن با ترکیبات خاص، از دسته ورق ضد زنگ شناخته شده است. در سایت ثامن تجارت بیان کرده ایم که ورق استیل ضد زنگ چیست که می توانید نسبت به خرید ورق استیل 316 نیز اقدام کنید.

ورق استیل ضد اسید چیست؟

ورق استیل ضد اسید از دسته پر کاربردترین ورق های مهندسی می باشد که در زمینه مقابله با خوردگی مقاوم بوده است و دلیل مقاومت بالای ورق های استیل ضد خوردگی به دلیل داشتن وجود کروم در ترکیبات آلیاژی آن می باشد. از دسته دلایلی که سبب شده است استیل، به استیل ضد زنگ تبدیل شود در این است که از مقدار کروم 12% در ترکیبات آن استفاده می کنند و به همین دلیل به استیل زنگ نزن و مقاوم تبدیل شده است.

عملکرد این ترکیبات آلیاژی به این صورت است که کرم با تشکیل یک لایه اکسید سطحی لایه های زیرین را از خوردگی حفظ می کند و این ترکیبات سبب آن شده اند که سطح آهن در برابر خوردگی مقاوم باشد و همچنین برای ایجاد این لایه محافظ، سطح ورق باید با مواد اکسید کننده در تماس باشد که در ادامه بیشتر به بیان اینکه ورق استیل ضد اسید چیست خواهیم پرداخت.

انواع ورق استیل ضد اسید:

همانطور که می دانید ورق استنلس استیل ضد اسید از دسته پر فروش ترین ورق هایی می باشد که به دلیل تشکیل شدن با کروم بیشتر نسبت به دیگر ورق های استیل، دارای کیفیتی بی نظیر می باشند که در ادامه انواع ورق استیل ضد اسید را معرفی می کنیم.

انواع لوله استیل ضد اسید

ورق استیل نگیر 304:

همانطور که توضیح دادیم ورق استیل ضد اسید چیست و چه ویژگی هایی دارد باید بگوئیم که ورق استیل ضد اسید با توجه به میزان آلیاژ و عناصر به کار رفته ای که در خود دارند، دارای کیفیت های متفاوتی نیز می باشند و کاربرد های مختلفی هم دارند.

یکی از انواع ورق های استیل ضد اسید که از آن به وفور استفاده می کنند، ورق استیل نگیر 304 ضد اسید می باشد که دارای ۱۸ درصد کروم و ۱۰ درصد نیکل می باشد. برای تشخیص استیل ۳۰۴ با استیل ۳۱۶ می توانید با دانستن نکاتی مهم در زمان خرید، تفاوت استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ را تشخیص بدهید.

ورق استیل ۳۱۶:

اگر بخواهیم آنالیز استیل 316 را انجام بدهیم، باید بدانید که استیل ۳۱۶ دارای کیفیتی بسیار بالا تر از استیل ۳۰۴ می باشد. بسیاری از افراد می پرسند که استیل ۳۱۶ چیست که باید بگوئیم که به صورت رایج این نوع استیل ضد زنگ دارای ۱۶ درصد کروم و ۱۰ درصد نیکل، ۲ تا ۳ درصد هم مولبیدن می باشد که مهم ترین دلیل برای کیفیت بخشیدن به این نوع استیل نسبت به سری ۳۰۴ وجود مولبیدن در ترکیبات آن است که سبب شده استیل ۳۱۶ در برابر عوامل خورنده کیفیت خود را خیلی خوب حفظ کند.

موارد مصرف ورق استیل ۳۱۶:

  • ساخت مخزن؛
  • قابل استفاده در محیط کلرایدی و آلوده دریایی؛
  • استفاده در صنایع شیمیایی و دارویی؛
  • قابل استفاده در صنایع پتروشیمی؛
  • قابل استفاده در صنایع کاغذ.

مشخصات استیل 316:

همانطور که گفتیم ورق استیل ضد اسید چیست و چه کاربردی دارد متوجه شدید که پر فروش ترین ورق استیل ضد اسید کدام است! این نوع ورق استیل ۳۱۶ در دسته فولاد های ضد زنگ آستنیتی طبقه بندی شده است و به دلیل داشتن مقدار کروم و نیکل هم خانواده خود، ار دسته ورق های استیلی است که در برابر خوردگی عمومی، شیاری و حفره ای مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. ورق استیل 316 دارای مقاومت بالایی بوده و استحکام کششی، گسیختگی زیادی در دمای بالا دارد.

ساخت قابلمه با ورق استیل ضد اسید و ضد زنگ

وزن ورق استیل ۳۱۶ مناسب می باشد و همچنین در کنار داشتن استحکامی بالا، قابلیت ساخت و شکل پذیری خیلی خوبی دارد که تمام این موارد از دسته ویژگی های رایج فولاد ضد زنگ آستنیتی می باشد.

کلام آخر:

ما در این مقاله سایت ثامن تجارت سعی کردیم که صریح و واضح ذکر کنیم که ورق استیل ضد اسید چیست و چه کاربردی دارد چرا که این نوع ورق آستنیتی کیفیت بسیار بالایی دارد. مسلما قیمت ورق استیل ضد زنگ بیشتر از دیگر انواع ورق های جنس ضعیف تر می باشد چرا که با ترکیباتی خاص تولید می شوند. جهت اطلاع از قیمت ورق استیل 316 می توانید با کارشناسان فروش سایت ثامن تجارت در ارتباط باشید و جهت خرید ورق استیل 316 به صورت مستقیم از گروه صنعتی ثامن تجارت اقدام به خرید نمائید.

مطالب مرتبط