مشاوره و فروش
02191003181

ناودانی استیل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

3 اردیبهشت 1402
8 بازدید

ناودانی استیل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ ناودانی های استیل از جمله مقاطع فولادی باز می باشند که دارای دو بال و یک جان هستند. قیمت ناودانی استیل به دلیل استفاده از آلیاژ استیل ضدزنگ گوناگون و تغییر در قیمت مواد اولیه آن متغیر می باشد. از این رو شما می توانید با ارتباط با کارشناس های وبسایت ثامن تجارت اقدام به استعلام قیمت به روز ناودانی ها کنید. از جمله ویژگی های ناودانی استیل این است که دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب هستند، طول عمر بالایی دارند و برای استفاده در موقعیت های بیرون از ساختمان عالی هستند.

ناودانی استیل چیست؟

این محصول یک نوع پروفیل ساختمانی می باشد که دارای سطح مقطع باز می باشد. ناودانی ها با توجه به این که چه ابعادی داشته و برای چه کاربردی استفاده می شود در دو دسته پروفیل های ساختمانی و صنعتی تقسیم می شود. ناودانی ها تشکیل شده از یک جان و دو بال هستند و شکل ظاهری آن مانند U هستند و از این رو در برخی از موارد به آن مقاطع U شکل گفته می شود.

ناودانی استیل (Steel U channel) از جمله پروفیل ساختمانی باز بوده که با استفاده از ورق های استیل ساخته شده اند. این محصول براساس آلیاژ خود، مزایای زیادی در برابر پروفیل های تولید شده با گالوانیزه، ورق سیاه و ورق سرد دارد.

مقاله پیشنهادی: ناودانی چیست؟

ناودانی استیل چه ویژگی هایی دارد؟

ناودانی استیل چیست و چه ویژگی هایی دارد: با توجه به این که ناودانی های استنلس استیل از فولاد ضدزنگ (استیل) تولید شده است دارای طول عمر بالای است. همچنین جنس استیل موجب افزایش مقاومت ناودانی های استیل در برابر زنگ زدن و زنگ خوردگی می شود. در ضمن قیمت ناودانی استیل نسبت به باقی محصولات مشابه مقرون به صرفه تر است. از نظر ظاهری Steel U channel دارای یک تنه به صورت افقی بوده و در کناره های آن دو بال به صورت عمودی می باشد. زوایای داخلی پروفیل ناودانی استیل نباید به صورت گرد باشد و زاویه آن ها نوک تیز نباشد.

انواع ناودانی استیل موجود در بازار

استنلس های استیل در انواع گریدهای گوناگون در بازار موجود است که هر کدام ویژگی های شیمیایی مخصوص به خودشان را دارند. از برترین گریدهای استفاده شده در تولید ناودانی های استیل می توان به گریدهای 304 و 316 اشاره کرد. در ضمن این نوع مقاطع پروفیل ساختمانی براساس شکل ظاهری و طرح بدنه در انواع گوناگون دسته بندی می شود.

انواع ناودانی استیل براساس شکل ظاهری

پروفیل ناودانی استیل با توجه به طول بال در دو دسته بندی قرار می گیرد:

  • پروفیل UPN: بال این دسته ها در امتداد و موازی هم هستند.
  • پروفیل UPE: این نوع دارای بال های غیرموازی بوده و یک شکل مخروط شکل را می سازند.

انواع ناودانی استنلس استیل براساس طرح بدنه

در ادامه مقاله ناودانی استیل چیست و چه ویژگی هایی دارد، توضیح می دهیم که پروفیل ها دارای یک سطح مقطع یکدست بوده و به شکل ساده یا مشبک سرتاسری ساخته می شوند. دو دسته کلی آن ها شامل موارد زیر است:

  1. ناودانی استیل ساده: دارای سطحی مقطع و یکدست و بدون برآمدگی و تورفتگی می باشد.
  2. ناودانی استنلس استیل مشبک: از حفره ها و شبکه های گوناگونی ساخته شده که با یک نظم خاصی در کنار هم قرار گرفته اند.

کاربرد ناودانی استیل در صنایع مختلف!

با توجه به این که ناودانی های استنل استیل در برابر انواع عوامل خورنده مانند رطوبت، اکسیژن و آب مقاومت خوبی داشته و در برابر اسیدها نیز استحکام بالای داشته، در بیشتر صنایع قابل استفاده هستند. از جمله موارد استفاده از آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت انواع تجهیزات راهنمایی و رانندگی و ابزارهای ترافیکی مانند انواع گاردریل فلزی؛
  • ساخت انواع چارچوب و زهوارهای پنجره؛
  • مهاربندی فولاد در ساختمان های با دیوار فرسوده؛
  • ساخت تجهیزات کشتیرانی، پمپ های بزرگ آب و گاز؛
  • در خط تولید کارخانه ها و تولید مواد غذایی؛
  • استفاده در نماهای ساختمان به دلیل داشتن ظاهر براق و صیقلی؛
  • تولید قاب های فولادی تاسیسات صنعتی.

جان کلام

ناودانی استیل (Steel U channel) در مصارف صنعتی و ساختمانی به وفور دیده می شود. در زمان خرید ناودانی استیل باید توجه کنید که رنگ ظاهری محصول تغییر نکرده باشد و سطح ظاهری آن دارای خشیدگی و خوردگی نباشد. در ضمن با توجه به نیازتان باید گرید مناسب را انتخاب کنید. از این رو برای تهیه ناودانی های استنلس استیل مناسب می توانید با کارشناسان خبره وبسایت ثامن تجارت در ارتباط باشید. بسیار متشکریم که تا پایان مطلب “ناودانی استیل چیست و چه ویژگی هایی دارد” ما را همراهی کردید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه