مشاوره و فروش
02137163

ورق استیل 316 ال چیست و چه کاربردی دارد؟

852350 image1663839109
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
30 بازدید

همانطور که می دانید ورق های استیل با ترکیبات متفاوتی به تولید می رسند و هر کدام از آن ها کاربرد های مختص به خود را در مکان های مختلف دارند. ورق استیل ۳۱۶ ال نیز نمونه ای از ورق های استیلی می باشد که به آن استیل صنعتی و یا استیل گرید ۳۱۶ نیز می گویند، که یکی از اجزاء فولاد های ضد زنگ نیز هستند. ما در این مقاله گروه صنعتی ثامن تجارت به بیان اینکه ورق استیل 316 ال چیست و چه کاربردی دارد پرداخته ایم تا بتوانید در جهت خرید ورق استیل ۳۱۶ اقدام نمایید.

ورق استیل 316 ال چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که ذکر کردیم ورق استیل ۳۱۶ از نمونه ورق های استیلی می باشد که ویژگی های فیزیکی و مکانیکی استیل ۳۰۴ را دارا می باشد و این دو از عناصری همانند هم به تولید می رسند. تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۰۱۶ در این است که استیل ۳۱۶ حاوی ۲ تا ۳ درصد مولیبدن می باشد که سبب ازدیاد و پیشرفت خواص مکانیکی و استقامت در درجه حرارت بالا می شود که مقاوم بودن آن در برابر زنگ خوردگی را به تناسب استیل ۳۰۴ بالا می برد.

در ادامه ما بیشتر به بیان این موضوع که ورق استیل 316 ال چیست و چه کاربردی دارد می پردازیم. عملیات حرارتی استیل ۳۱۶ سبب می شود تا چگالی استیل ۳۱۶ نیز افزایش پیدا کرده تا استیلی با مقاومت بالا و کیفیت خوب به تولید برسد.

ورق استیل ۳۱۶ در اکثر فعالیت های صنعتی کاربرد دارد و همچنین با توجه به مواد شیمیایی تحلیل شده و قرار گرفتن استیل در پیرامون هایی مثل نواحی نمک بسیار نظیر نواحی ساحلی و محیط های باز که در آن جا نمک های ضد یخ می باشد واکنشی از خود نشان نمی دهد. با توجه به ویژگی های بی نظیری استیل ۳۱۶ و خصوصیات غیر واکنشی که دارد از این ورق با کیفیت برای ساخت ابزار های پزشکی استفاده می کنند و این ورق دارای خصوصیات و مصارف بسیار خوبی است.

فروش ورق استیل ۳۱۶ ال رنگی

ورق استیل ۳۱۶ از دسته ورق هایی می باشد که با سایز های مختلفی در کارخانه ها به تولید می رسند که شما می توانید از طریق سایت ثامن تجارت نیز اقدام به خرید استیل ۳۱۶ نمایید. از دسته ویژگی های استیل ۳۱۶ عبارتند از:

استقامت در مقابل زنگ زدگی

استیل ۳۱۶ در پیرامون های جوی و کلریدی دارای استقامت زیادی در برابر ورق استیل ۳۰۴ هستند. به استیل ۳۱۶ ال در اصل استیل ضد اسید نیز می گویند چرا که در مقابل اسید سولفوریک، استیک، فرمیک و… استقامت خوبی از خود نشان می دهند واز این محصول به گرید های دریایی نیز معروف می باشد. استیل ۳۱۶ مقاومت خوبی در برابر آب آشامیدنی دارد و در برابر آب های دریایی گرم به کار برده می شود که در محدوده دریایی از استیل ۳۱۶ زنگ زدگی قهوه ای به وجود می آید.

استقامت در برابر گرما

اینکه ورق استیل ۳۱۶ ال چیست و چه کاربردی دارد را ذکر نمودیم و باید بدانید که یکی از ویژگی های ورق استیل ۳۱۶ ال در این است که در برابر گرما بسیار مقاوم می باشند و نزدیک به ۹۲۵ درجه سانتی گراد را به یک صورت و ۸۷۰ درجه سانتی گراد را به شیوه پی در پی و بدون زنگ زدن تحمل می کند.

انواع ورق استیل ۳۱۶ ال و کاربرد های آن

مناسب برای جوشکاری

یکی از ویژگی های خاص استیل ۳۱۶ ال در این است که توانایی جوش پذیری بی نظیری را با کلیه شیوه های استاندارد ریخته گری هم با فلز پر می کنند و هم بدون فلز! قسمت های جوش داده شده این استیل باید بعد از جوشکاری برای بالا بردن استحکام در برابر زنگ زدگی به جوشکاری مجدد احتیاج دارند.

کاربرد های استیل ۳۱۶:

همانطور که در باب معرفی اینکه ورق استیل ۳۱۶ ال چیست و چه کاربردی دارد مفاهیم کلی و مهم را ذکر کردیم و متوجه شدید که این استیل، از دسته استیل های بسیار مقاوم حتی در برابر مواد اسید مانند می باشد، در ادامه چند نمونه از کاربرد های استیل ۳۱۶ را نیز بیان می کنیم تا بیشتر با ویژگی های این استیل با کیفیت آشنا شوید.

  1. ساخت قطعات کوره استیل؛
  2. ساخت قطعات موتور جت استیل؛
  3. تولید مبدل های گرمایشی؛
  4. شیر و قطعات پمپ استیل؛
  5. ابزار آلات پردازش شیمیایی استیل؛
  6. ابزار آلات دارویی و عکاسی استیل.

کلام آخر:

استیل ۳۱۶ یا استیل صنعتی نمونه ای از آلیاژ های فولادی ضد خوردگی می باشد که دارای نیکل و کروم زیاد نیز بوده است و مانند دیگر آلیاژ ها قابلیت تحمل دمای خیلی زیادی حتی در پروسه تولید مواد غذایی دارد. ما در این مقاله، ورق استیل ۳۱۶ ال چیست و چه کاربردی دارد در وبسایت رسمی ثامن تجارت به بیان این موضوع پرداخته ایم که شما می توانید از قیمت استیل ۳۱۶ مطلع شده و در جهت خرید انواع آهن آلات ساختمانی، استیل و فلزات، آلیاژ ها و… به صورت مستقیم اقدام نمایید.

مطالب مرتبط