مشاوره و فروش
02191003181

ورق استیل 201 چیست؟ | تفاوت استیل ۲۰۱ و ۳۰۴

ورق استیل 201 چیست؟ | تفاوت استیل ۲۰۱ و ۳۰۴
3 اردیبهشت 1402
0 بازدید

شاید برای شما هم زیاد این سوال پیش امده باشد که ورق استیل 201 چیست و چه تفاوتی با استیل 304 و دیگر استیل ها دارد! در ادامه این مطلب سایت ثامن تجارت ما به بیان ویژگی ها و کاربرد های ورق استیل 201 پرداخته ایم تا با آن بیشتر آشنا شوید. جهت خرید ورق استیل می توانید به صورت مستقیم از طریق فروشگاه ثامن تجارت اقدام به خرید ورق آلیاژی، ورق پانچ و… نمائید.

ورق استیل 201 چیست؟

در جهت ذکر اینکه ورق استیل 201 چیست باید بگوییم که استیل 201 یکی از آلیاژ های آستنیتی سری 200 می باشد که ضد زنگ نیز بوده است و همچنین با عناصر مختلفی نظیر کروم، نیکل و منگنز به تولید می رسد. وجود نیکل در ورق استیل سبب آن شده است که در مقابل خوردگی از استیل مراقبت می کند و به دلیل اینکه نرخ این محصول پایین می باشد، جایگزین بسیار مناسبی برای انواع آلیاژ استیل نظیر 301 و استیل 304 بوده است به صورتی که مستحکم بوده و نرمش ناپذیر است.

اما در نظر داشته باشید که اگر به ورق استیل 201 گرما داده شود، انعطاف پذیر نیز خواهد شد. این آلیاژ از دسته آلیاژ های غیر مغناطیسی می باشد به گونه ای که در بسیاری از موارد می توان از ورق استیل 304 به جای ورق استیل 201 استفاده نمود چرا که هیچ مشکلی پیش نمی آید و تفاوت استیل ۲۰۱ و ۳۰۴ نیز چندان زیاد نخواهد بود.

از این نوع استیل دکوراتیو برای تولید پوشش استیل و جابجایی مایعات و گاز استفاده می کنند چرا که این محصول ورق استیل ۲۰۱ استقامت و پایداری خیلی خوبی دارد و برای مصارف بسیار زیادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه بهترین استیل ۲۰۱ را خریداری کنید باید توجه داشته باشید که از مکان های معتبر این محصول را خریداری کنید چرا که برای تولید ورق استیل 201 باید باید از مواد اولیه ای با کیفیت مناسب و مطلوب استفاده کنند.

شباهت تفاوت استیل ۲۰۱ و ۳۰۴:

همانطور که به این سوال پر تکرار که می پرسند ورق استیل 201 چیست، پاسخ دادیم در ادامه می خواهیم به بیان شباهت و تفاوت استیل ۲۰۱ و ۳۰۴ بپردازیم، چرا که این دو محصول جایگزین های خوبی برای یکدیگر هستند و اغلب مردم در زمان خرید به دنبال نقاط مشترک بین این دو استیل می باشند که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم.

قیمت ورق استیل:

در حالت کلی باید در نظر داشته باشید که قیمت ورق ۲۰۱ ارزان تر از ورق ۳۰۴ می باشد و این تفاوت قیمت به دلیل اندازه و مقدار متفاوت نیکل در ساختار آن است. نیکل سبب بالا رفتن استقامت و مقاومت استیل ها می شود و نقش موثری در جلوگیری از زنگ زدگی دارد.

استقامت و پایداری:

ورق استنلس استیل ۲۰۱ دارای فشردگی کمتری نسبت به ورق ۳۰۴ می باشد اما پایداری آن حدود ۱۰٪ بیشتر از ورق استیل ۳۰۴ می باشد که این مسئله به دلیل وجود منگنز بیشتر در استیل ۲۰۱ بوده است. ورق استیل 201 و 304 هر دو دارای شباهت هایی اعم از انعطاف پذیر بودن، فرم پذیری و هموار نیز می باشند.

زنگ زدگی استیل:

همانطور که گفتیم برای ساخت استیل 201 از نیکل ببیشتری استفاده می کنند که به همین دلیل استقامت آن در برابر زنگ ضدگی نسبت به استیل 304 کمتر است و همچنین توجه داشته باشید که از آلیاژ 201 به هیچ عنوان نباید در ساخته های دریایی استفاده نمود.

ورق استیل 201 چیست و چه کاربردی دارد؟

رنگ:

به دلیل اینکه برای ساخت ورق استیل 201 از مقدار منگنز بیشتری استفاده می کنند، مسلما رنگ این استیل تیره تر از استیل 304 می باشد که روند تشخیص این تغییر رنگ توسط افراد عادی امکان پذیر نمی باشد.

کاربرد ورق استیل 201:

همانطور که متوجه شدید ورق استیل201  چیست و چه تفاوتی با ورق 304 دارد، چند نمونه از کاربرد های ورق استیل 201 را در ادامه بیان کرده ایم تا بیشتر با کاربرد های آن ها آشنا شوید.

  1. تولید فراورده های پاک کنندگی؛
  2. استفاده از این ورق برای ساخت لوازم خانگی؛
  3. در آشپزخانه و لوازم آشپزخانه نیز از این آلیاژ 201 استفاده می کنند.
  4. ساخت سینک؛
  5. ساخت اتومبیل های ریلی؛
  6. ساخت ابزار آلات سرویس غذا خوری؛

کلام آخر:

همانطور که متوجه شدید ورق های استیل دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد مختص به خود می باشند و هر کدام به نوبه خود در صنایع مختلفی کاربرد دارند. ما در این مقاله سایت اینترنتی ثامن تجارت به بیان و بررسی اینکه ورق استیل 201 چیست پرداختیم تا بتوانید با توجه به سبک کاری خود بهترین ورق های استیل را خریداری کنید. جهت اطلاع از قیمت ورق استیل می توانید به سایت ثامن تجارت مراجعه کرده و از قیمت روز محصولات مطلع شوید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه