مشاوره و فروش
02137163

ضایعات ورق آهن چیست؟

852350 image1643615254
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
15 بازدید

ضایعات ورق آهن در صنعت و برخی از موارد ساختمان سازی کاربرد دارد. قیمت ضایعات آهن و بعضی از فلزات دیگر، به عوامل زیادی بستگی دارد. به همین دلیل لازم است که برای اطلاع از آخرین قیمت هرکیلو ضایعات آهنی، روغنی و میلگرد و همچنین شرایط خرید ضایعات آهن با کارشناسان سایت تماس بگیرید.

ضایعات ورق آهن چیست و چه کاربردی دارد؟

ضایعات ورق آهن چیست: امروزه ضایعات ورق آهن، قراضه آهن، براده ها و هر آن چه که به عنوان اضافات، پس از تولید یک محصول از جنس آهن باقی می ماند، در جای دیگری از صنعت قابل استفاده است. همین امکان بازیافت ضایعات محصولات آهنی به صورت قابل توجهی موجب کاهش هزینه ها، افزایش سرعت انجام پروژه ها و به خصوص حفظ محیط زیست می گردد. نکته دیگر این است که قیمت هر کیلو ضایعات آهن در مقایسه با خرید آهن دست اول، بسیار پایین تر و به صرفه تر است. در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره  قیمت ورق سیاه  به دست آورید.

ضایعات ورق آهن چیست؟ 

زمانی که محصولی از جنس آهن مستهلک می شود و یا به هر دلیلی اوراق می گردد، امکان بازیافت و باز گرداندن آن به چرخه حیات وجود دارد. با این حساب می توان از استفاده مجدد هر نوع محصول آهنی به عنوان مواد اولیه در تولید سایر محصولات از این جنس لطمینان حاصل نمود. کاهش قیمت ضایعات آهن هم کمک بسیار زیادی به این امر می کند تا هزینه تولید محصولات ثانویه به حداقل برسد. انواع ضایعات آهن در بازار موجود هستند که قیمت آن ها نیز در مقایسه با یکدیگر، متفاوت می باشد. در ادامه همین مقاله در مورد این انواع و این که کاربرد ضایعات آهن چیست، مطالبی را بیان خواهیم کرد.

خرید و بازیافت ضایعات آهن 

در ادامه مقاله ” ضایعات ورق آهن چیست” به بیان توضیحاتی در مورد نحوه خرید ورق سیاه و به کارگیری مجدد ضایعات اهنی خواهیم پرداخت. ضایعات آهن را معمولا به صورت جداگانه به فروش می رسانند. به این معنا که ضایعات هر نوع فلز از جمله به صورت دسته بندی شده و با قیمت های گوناگون در بازار موجود می باشند. بازیافت این مواد هم در مخزن های مخصوص به شکل مجزا صورت می پذیرد. اما در این میان ممکن است برخی از ضایعات به جای انجام عملیات بازیافت، دور ریخته شوند. این ها معمولا موادی هستند که چند بار بازیافت شده اند و یا کیفیت اولیه را به هیچ وجه به دست نمی آورند. حتی ممکن است هزینه بازیافت و به کارگیری مجدد آن ها در مقایسه با قیمت ضایعات آهن دست دوم هم بالاتر باشد.

فرایند بازیافت ضایعات آهن چگونه است؟

خرید ضایعات آهن به قیمت روز

مراحل زیر به شما می گویند که مراحل بازیافت ضایعات ورق آهن چیست.

  • جمع آوری ضایعات
  • جداسازی
  • خرد سازی
  • ذوب
  • خالص سازی
  • منجمدسازی
  • انتقال

کاربردهای اصلی ضایعات ورق آهن چیست؟

شاید برای تان جالب باشد که بازیافت و یا حتی به کارگیری ضایعات ورق آهن بدون هیچ تغییری برای استفاده در انجام کارهای هنری بسیار مرسوم است. امروزه ساخت مجسمه ها در ابعاد مختلف با استفاده از ضایعات آهن بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

برخی دیگر از موارد کاربردی تاثیر گذار در قیمت ضایعات آهن در ادامه آمده است که عبارت اند از:

  • استفاده جهت ساخت انواع ابزارها نظیر میز و صندلی، ساخت نیمکت و سایر ابزارهای خانگی
  • استفاده در صنایع جاده سازی
  • پل سازی
  • استفاده در فرایند تولید انواع ماشین الات و تجهیزات آن ها و حتی به کارگیری ضایعات ورق آهن در تولید هواپیما

ساخت فولاد ضد خش از این ضایعات نیز یکی دیگر از کاربردهای مهم این محصول است. برای این کار، ضایعات فلزی با یک فرایند که در آن قوس الکتریکی استحکام بالایی به محصول نهایی می دهد، مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای اصلی ضایعات ورق آهن

مزیت استفاده از ضایعات ورق آهن چیست؟ 

در بخش های قبل در مورد برخی از دلایل و مزایای بازیافت ضایعات آهن صحبت کردیم. در این بخش به شکل اختصاصی تر این مزایای تاثیر گذار در قیمت ضایعات آهن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • کاهش آلوگدگی اب و منابع آبی تا 76 درصد
  • صرفه جویی در استفاده از آب تا 97 درصد
  • کاهش آلودگی هوا تا 86 درصد
  • صرفه جویی در به کارگیری از مواد خام تا 90 درصد
  • کاهش مصرف انرژی تا 70 درصد

قیمت ضایعات ورق آهن 

در مورد این که ضایعات ورق آهن چیست، در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت، صحبت شد. اما اجازه دهید تا کمی هم به قیمت این محصول و به خصوص قیمت ضایعات میلگرد بپردازیم. میلگرد و ضایعات آن در عصر حاضر بسیار مورد توجه قرار می گیرد تا جایی که ساخت یک سازه بدون استفاده از میلگرد غیر قابل تصور است. برای این که در مورد قیمت ضایعات این محصول و هر نوع محصول دیگر اطلاعات کاملی به دست آورید، همین حالا به بخش محصولات وب سایت ما مراجعه نمایید. با  بررسی نمودارهای قیمت و مطالعه مشخصات هر محصول می توانید در مورد قیمت ضایعات ورق روغنی و خرید ورق سیاه  تصمیم گرفته و سفارشتان را نهایی کنید.

قیمت ضایعات آهن

یک روش دیگر برای خرید و فروش ضایعات در کشور وجود دارد و آن هم این است که در این روش تامین کننده ضایعات آهن، بار خود را در مبدا و در معرض دید خریداران قرار می دهد. پس از بررسی و توسط خریدار و توافق بر روی قیمت ضایعات ورق آهن، مراحل بارگیری و روش حمل، خرید ضایعات آهن توسط مشتری صورت می گیرد. این روش نیاز به زمان زیادی دارد و ممکن است دشواری هایی را در پی داشته باشد. اما خرید آنلاین انواع ضایعات آهنی می تواند در کاهش قیمت ضایعات آهن تاثیر بگذارد.

 

سوالات متداول

ضایعات ورق آهن چیست؟ 

زمانی که محصولی از جنس آهن مستهلک می شود و یا به هر دلیلی اوراق می گردد، امکان بازیافت و باز گرداندن آن به چرخه حیات وجود دارد.

مهم ترین مزیت استفاده از ضایعات آهن چیست؟ 

کاهش آلوگدگی اب و منابع آبی تا 76 درصد

منبع : indiamart.com

مطالب مرتبط