مشاوره و فروش
02191003181

ناودانی صنعتی چیست؟ (انواع ناودانی صنعتی)

3 اردیبهشت 1402
0 بازدید

ناودانی صنعتی نوعی پروفیل باز به شمار می‌آید و پروفیل ها در دو دسته باز و بسته به تولید می‌رسند که ناودانی صنعتی به دلیل داشتن سطح مقطع U شکل، در دسته پروفیل های باز قرار می‌گیرد. ناودانی ساختمان به طور کلی دارای دو بخش جان و بال می‌باشند که دو بال این محصول به صورت عمود بر جان آن واقع شده است. باید بدانید که تفاوت انواع ناودانی ها در اندازه و شکل همین بال ها خلاصه می‌شود. جهت اطلاع از قیمت ناودانی می‌توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به خرید مستقیم و بدون واسطه نمائید و با پرداخت کمترین هزینه تمامی مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

ناودانی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

ناودانی(Downspout) به دو صورت ساده و مشبک به تولید می‌رسند که ناودانی های صنعتی و ساختمانی جزو ناودانی های ساده به شمار می‌آیند. این محصولات در سایزهای مختلف اعم از 8، 10، 12، 14 و 16 تولید و به بازار عرضه می‌شوند. همین سایز یکی از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت ناودانی صنعتی است. ارتفاع ناودانی ها نیز می‌تواند متغیر و بین 30 تا 40 میل متر باشد. این که این نوع ناودانی در چه جایی و به چه منظوری مورد استفاده قرار گیرد نیز به سایز و ارتفاع آن وابسته است. امروزه ساخت پل های باربر با استفاده از این نوع نودون ها به امری بدیهی تبدیل شده و رایج است.

مشخصات انواع ناودانی صنعتی

انواع ناودان بر اساس شکل سطح مقطع

انواع ناودان بر اساس شکل ظاهری نیز به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که قطعا متخصصان در این زمینه برای خرید ناودان به شکل سطح مقطع آن ها توجه زیادی می‌کنند و به دنبال خرید ناودانی مناسب کار خود خواهند رفت که در ادامه انواع ناودان نام برده ایم:

  1. UPN
  2. UPE
  3. ناوانی اروپایی یا UNP

ناودانی را می‌توان از نظر شکل بال در دسته بندی UPE و UPN قرار داد که تفاوت بین این دو نوع ناودان شکل ظاهری بال هایشان است. بال های ناودانی UPE صاف بوده و به صورت موازی است و بال های ناودانی UPN مخروطی است. نوع دیگر ناودانی ها که دارای ضخامت زیادی هستند، دارای وزنی سنگین بوده و به آن ها ناودانی اروپایی می‌گویند که از این وع ناودانی اصولا در پروژه های صنعتی و بزرگ استفاده می‌کنند.

ناودانی مشبک چیست؟

ناودانی مشبک نوع دیگری از آب راه ها است که ماده اولیه آن ها ورق گالوانیزه است که این ناودانی ها برای ساخت ساختمان های سبک به کار گرفته می‌شوند. به علاوه این که نصب سنگ به صورت خشک و نیز تولید انواع قفسه های فولادی با استفاده از این ناودانی ها نیز بسیار متداول است.

انواع ناودانی صنعتی

کاربرد ناودانی صنعتی چیست؟

در این بخش از مقاله ناودانی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد قصد داریم تا در مورد به کارگیری این محصول و نیز ویژگی های آن صحبت کنیم. این نکته را باید در این جا ذکر کرد که برخورداری این نوع ناودانی از سطح مقطع یو شکل موجب شده تا امکان استفاده از آن در سازه های مختلف فراهم گردد. در ادامه مهم ترین موارد به کارگیری این محصول را مورد اشاره قرار داده ایم:

  • استفاده در تشکیلات دریایی
  • اخت انواع چهارچوب ها
  • تجهیزات مرتبط با ساخت و ساز
  • استفاده جهت ترمیم بناهای معماری
  • ساخت اسکلت ساختمان ها
  • استفاده در ساخت انواع ماشین آلات صنعتی و به خصوص به عنوان پایه برای آن ها

انواع ناودانی صنعتی:

  • ناودانی استیل
  • ناودانی گالوانیزه
  • ناودانی آلومینیومی

ویژگی مثبت این ناودانی ها که بیشتر مورد توجه صاحبان پروژه ها قرار می‌گیرند، مقاومت آن ها در برابر خورد شدن و فرسایش است. به خصوص در مورد ناودانی های صنعتی گالوانیزه. در این نوع محصولات از عنصر روی به عنوان یک پوشش بر روی ورق فولادی استفاده می‌شود تا ویژگی مذکور در آن را تقویت نموده و در نتیجه طول عمر بالا را برای محصولات گالوانیزه به همراه داشته باشد.

ناودانی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد

قیمت ناودانی صنعتی

این که ناودانی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت به صورت مختصر و مفید توضیح داده شد. قیمت پروفیل ناودانی سرد خم شده و انواع ناودانی ها از جمله موضوعاتی است که روزانه بیشترین جستجو را در اینترنت دارد. باید بدانید که وجود نوسانات در قیمت ارز امکان ثابت ماندن قیمت محصولات را نمی‌دهد. از این رو باید استعلام قیمت ناودان 5، ناوانی 3 و دیگر انواع ناودانی ساختمانی و صنعتی را به صورت روزانه از طریق شماره ۹۱۰۰۳۱۸۱-۰۲۱ انجام دهید. همچنین از طریق وب سایت ثامن تجارت نیز می‌توانید لیست قیمت ناودانی را مشاهده کرده در صورت تمایل برای خرید این محصولات، سفارش خود را نیز در این وب سایت ثبت نمایید.

سخن پایانی

ناودان ها از دسته پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی هستند که انتخاب ناودانی سبک یا سنگین باید متناسب با نوع کاری که دارید انتخاب شود. نوع جنس و کیفیت ناودانی اهمیت زیادی دارد که بدین ترتیب حتما باید از طریق نمایندگی های معتبر اقدام به خرید ناودانی کنید. جهت اطلاع از قیمت ناودان و خرید ناودان ها می‌توانید از طریق فروشگاه ثامن تجارت اقدام به خرید نمائید.

منبع: https://www.amazon.com/Gutters-Downspouts/s?k=Gutters+and+Downspouts

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه