مشاوره و فروش
02191003181

رول بولت هیلتی چیست؟ + (تفاوت انکر بولت و رول بولت چیست)

852350 image1644687846
3 اردیبهشت 1402
8 بازدید

پاسخ به این سوال که رول بولت هیلتی چیست را در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت، بررسی خواهیم کرد. رول بولت هیلتی مانند سایر انواع رول بولت و مهره نظیر رول بولت پروانه ای، رول بولت سقفی و رول بولت شیمیایی کاربرد زیادی در صنایع مختلف و به خصوص ساختمان سازی دارد. قیمت رول بولت هیلتی در مقایسه با دیگر محصولاتی که نام برده شدند، مناسب تر است. اما به هر حال محل به کارگیری هر کدام از این محصولات مشخص کننده انتخاب یا عدم انتخاب آن ها برای خریداری است.

ما در این مقاله قصد داریم تا استاندارد رول بولت و همچنین تفاوت انکر بولت و رول بولت را نیز بررسی کنیم. بنابراین پیشنهادمان این است که نوشتار حاضر را تا انتها مطالعه بفرمایید.

رول بولت هیلتی چیست؟

پیش از پاسخگویی به این سوال اجازه دهید در یک جمله خلاصه به شما بگوییم که رول بولت چیست. رول بولت قطعه و ابزاری است که از بخش های مختلفی تشکیل شده که عبارت اند از: مهره، واشر، لوله ای به شکل استوانه و پیچ. هدف از به کارگیری این ابزار ایجاد اتصال دو قطعه و یا ثابت نگه داشتن اشیاء مختلف در محل های خاص است. رول بولت هیلتی هم یکی از انواع این محصولات است که با توجه به شکل و ساختار خود، بنا به نیاز مشتری خریداری می شود.

تفاوت انکر بولت و رول بولت در چیست؟

در ادامه مقاله رول بولت هیلتی چیست به بیان تفاوت رول بولت و انکر بولت می پردازیم. انکر بولت دارای دو نوع شیمیایی و مکانیکی است. انکر بولت شیمیایی به این صورت می باشد که در آن بولت ها، رادهای تمام رزوه و همچنین میلگردها با به کارگیری چسب کاشت میلگرد به داخل بتن می چسبد. اما انکر بولت مکانیکی به این صورت اند که با قرارگیری در محل مشخص شده، به جای استفاده از چسب کاشت میلگرد، از طریق انبساط پایه خود دچار نوعی درگیری با مصالح پایه مانند بتن می شوند. در نتیجه این امر اتصال برقرار می شوند.

در ایران به انکر بولت مکانیکی، رول بولت می گویند. در واقع به تعبیری می توان گفت که ما با بررسی انکر بولت و رول بولت، در حال مقایسه دو نوع انکربولت با یکدیگر هستیم. انکربولت های مکانیکی هم دارای دو نوع فلزی و پلاستیکی هستند که بنا بر نیاز و شرایط موجود از هر کدام از آن ها استفاده می شود.

روش نصب رول بولت هیلتی در بتن

در ادامه مقاله رول بولت هیلتی چیست لازم است تا به شرح روش نصب این نوع رول بولت در بتن نیز بپردازیم. برای نصب رول بولت نیاز است تا محل اتصال به طور دقیق مشخص شده و سپس با استفاده از دریل های مخصوص، عملیات سوراخ کاری انجام شود. پس از این کار رول بولت در محل مشخص شده قرار می گیرد و با استفاده از چکش فیکس می شود. مرحله آخر به محکم کردن رول بولت اختصاص دارد. در این مهره مهره رول بولت با استفاده از آچار تا جای ممکن گردانده می شود و بر اثر این چرخس مکانیسم رول بولت فعال می شود. نتیجه این امر درگیری رول بولت با بتن است.

image1644687669رول بولت هیلتی 2 min

کاربرد رول بولت هیلتی چیست؟

از رول بولت هیلتی نیز مانند سایر انواع رول بولت ها برای اتصال و فیکس کردن دو قطعه استفاده می شود. بنابراین می توان موارد زیر را به عنوان کاربردهای رول بولت معرفی نمود.

  • برقراری ارتباط و اتصال دو قطعه
  • ثابت نگه داشتن اشیاء مختلف بر روی کف زمین و یا داخل دیوار و بتن
  • استفاده در ساخت انواع صندلی های اجتماعات
  • ساخت پایه های دیواری دوربین های مدار بسته ساخت و تعمیر دستگاه های لرزش دار
  • تولید تابلوها و علائم راهنمایی و …

رول بولت برای ساختمان سازی

رول بولت ها در اتصال صفحه ستون ساختمان به فونداسیون به کار برده می شوند. به این ثورت که ابتدا با استفاده از شابلون محل دقیق رول بولت مشخص می شود. پس از آن می توان رول بولت را در محل خود قرار داد و اتصال را برقرار نمود. برای اتصال بهتر در این عملیات از گروت ریزی و هواگیری صفحه ستون نیز استفاده می شود. رول بوت ها در این کاربرد باید کمی بلندتر باشند تا اتصال آن ها بستن مهره ها به شکل راحت تری انجام شود.

ابعاد استاندارد رول بولت هیلتی چیست؟

رول بولت ها دارای اندازه ها و ابعاد مختلفی هستند. این تفاوت به عمق کار و نوع کاربرد رول بولت بستگی دارد. وب سایت ثامن تجارت در بخش محصولات خود مشخصات فنی رول بولت ها اعم از این که ابعاد استاندارد رول بوت هیلتی چیست را مشخص نموده است.  این ابعاد برای نوع هیلتی می تواند از سایز ۵ در ۵۰ میلی متر تا اندازه های یک متری متفاوت باشد. همچنین در بخش محصولات می توانید قیمت بولت و مهره را با توجه به نمودار آن مشاهده نموده و در صورت تمایل برای خرید این محصول اقدام نمایید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه