مشاوره و فروش
02191003181

ناودانی گالوانیزه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

852350 image1652937118
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
16 بازدید

این که ناودانی گالوانیزه چیست و چه ویژگی هایی دارد در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. سایز انواع ناودانی چه گالوانیزه باشد چه از انواعی دیگر، برای شناسایی موارد کاربرد ناودانی در ساختمان حائز اهمیت است. جدول ناودانی مشخصات مربوط به این محصول اعم از وزن ناودانی و ابعاد ناودانی را در خود جای داده است تا صاحبان پروژه بتوانند با مطالعه آن مناسب ترین نوع ناودانی را انتخاب نمایند. اما در این مقاله ما قصد داریم تا در مورد پروفیل ناودانی گالوانیزه صحبت کنیم و قیمت انواع ناودانی به خصوص محصول مورد نظر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

ناودانی گالوانیزه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

انواع ناودانی ها از جمله ناودانی گالوانیزه، ناودانی آلومینیوم و ناودانی استنلس استیل یا همان فولاد ضد زنگ در بازار موجود هستند که به فراخور هر پروژه خریداری و به مصرف می رسند. ابعاد ناودانی، جنس آن و همین طور وزن ناودانی و قیمت آن در تعیین محصول مورد نیاز برای پروژه ضروری است. در این میان ناودانی گالوانیزه بسیار پر طرفدار است. چرا که این محصول معمولا در معرض هوا و رطوبت قرار می گیرد. به همین دلیل نیاز است تا در در برابر زنگ زدن و خوردگی مقاوم باشد. به طور کل پروفیل ها و محصولات گالوانیزه از ورق گالوانیزه تولید می شوند. این ورق همان ورق فولادی است که بر روی آن پوششی از روی قرار گرفته تا مقاومت بیشتری داشته و زنگ نزند.

انواع ناودانی ها

در ادامه مقاله ناودانی گالوانیزه چیست و چه ویژگی هایی دارد، به شما خواهیم گفت که کلا این محصولات دارای چه انواعی هستند. از نظر فرایند تولید، ناودانی ها چه از نوع گالوانیزه و یا غیر از آن، دارای دو نوع می باشند. یا پرسی هستند و یا ناودانی نورد شده. در ادامه در مورد هر کدام از این انواع توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. علاوه بر این ناودانی ها با توجه به شکل ظاهری شان هم تقسیم بندی می شوند که عبارت اند از:

  • ناودانی مشبک
  • ناودانی ساده
  • ناودانی سنگین
  • ناودانی سبک

ناودانی پرسی چیست؟

ناودانی پرسی با پرس کردن و تحت فشار قرار دادن ورق تولید می شود. این محصول معمولا دارای طول 6 متر هستند. البته هر نوع ناودانی را بنا بر نیاز مشتری و نوع پروژه از جمله ارتفاع مد نظر برای نصب این محصول، می توان با طول های مختلفی تولید و عرضه نمود. مهم ترین کاربرد این ناودانی ها در ساختمان برای جاهایی است که باید لبه های کار صاف باشد. این نوع ناودانی به دلیل شکل ظاهری خود می توانند برای این مورد استفاده مناسب باشد.

ویژگی های ناودانی گالوانیزه

در این بخش از مقاله ناودانی گالوانیزه چیست و چه ویژگی هایی دارد، به بررسی خصوصیات این محصول می پردازیم. مهم ترین ویژگی های مثبت این ناودانی ها عبارت اند از:

  • تحمل پذیری بالا در برابر ضربه به دلیل ساخته شدن از ورق های فولادی
  • کارآمد بودن ناودانی در مدت زمان طولانی
  • کم بودن وزن اسکلت فلزی
  • سرعت نصب بالا در سازه های مختلف
  • این ناودانی ها مانند انواع دیگر پروفیل ناودانی فضای کمی را اشغال می کنند
  • ناودانی گالوانیزه در برابر تنش ها مقاوم هستند

کاربرد ناودانی های گالوانیزه

حال که دانستید ناودانی گالوانیزه چیست و چه ویژگی هایی دارد، باید بدانید که این محصول دارای چه موارد کاربردی نیز می باشد. آن چه در ادامه ذکر شده به عنوان مهم ترین موارد استفاده از ناودانی گالوانیزه مطرح می شود:

  • استفاده در ساخت انواع ماشین آلات
  • ساخت تشکیلات و تجهیزات دریایی به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و فرسایش
  • استفاده جهت ساخت خرپا
  • استفاده به عنوان ستون و تیر
  • به کارگیری ناودانی در بناهای معماری
  • سخات انواع چهارچوب ها
  • استفاده در طراحی نمای ساختمان ها

جدول مشخصات ناودانی گالوانیزه

در این بخش از مقاله نیاز دانستیم تا مشخصات یک ناودانی گالوانیزه را به شما ارائه دهیم. جدول زیر به همین منظور تنظیم شده است که در آن ابعاد ناودانی، وزن ناودانی و … ذکر شده اند.

ردیفسایز ناودانیضخامت

(میلیمتر)

وزن یک متر ناودانی (کیلوگرم)وزن شاخه 6 متری

(بر حسب کیلو)

وزن شاخه 12 متری (برحسب کیلو)
166530.4
26.55.5742.5
3868.651.8103.7
410610.663.6127.2
512713.580.4160.8
614716192
7167.519225.6
818822264
9208.525.3303.6
1022929.4352.8

ناودانی گالوانیزه را از کجا بخریم؟

در این مقاله سعی شد تا به شما بگوییم ناودانی گالوانیزه چیست و چه ویژگی هایی دارد. همچنین تلاش کردیم تا با ارائه جدول مشخصات این محصول، همه اطلاعاتی که باید در مورد سایز انواع ناودانی بدانید را برایتان ارائه دهیم. خوشبختانه کارخانه های مختلفی در ایران، این محصول را تولید می کنند که عبارت اند از: کارخانه فولاد تبریز، فولاد تهران، فولاد البرز غرب و … اگر قصد خرید ناودانی گالوانیزه و یا استعلام قیمت انواع ناودانی را دارید می توانید به وب سایت ثامن تجارت سر بزنید. این وب سایت از جمله معتبرترین مراکز فروش محصولات ساختمانی است که با دارا بودن سابقه مفید در این زمینه امکان خریدی مطمئن را برای شما فراهم می سازد.

 

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه