مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1649664410
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
4 بازدید

این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت به بررسی موضوع نبشی گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد، می پردازد. نبشی به خصوص از نوع گالوانیزه اش یا به تنهایی و یا به صورت ترکیبی در بخش های گوناگون یک ساختمان به کار رفته و از اجزای مهم و حیاتی آن به شمار می آیند. نبشی گالوانیزه در مقاوم سازی ساختمان نقش پر رنگی دارد. به علاوه این که از ان برای تزئین و زیبا سازی یک ساختمان نیز استفاده می شود. انواع نبشی گالوانیزه به همین منظور ساخته شده وخرید آن ها در هر سال مورد تقاضای افراد زیادی قرار دارد. قیمت نبشی گالوانیزه دست دوم و همچنین قیمت نبشی گالوانیزه کناف نیز با توجه به در دسترس بودن این محصول و تولید روز افزون آن زیاد بالا نیست.

نبشی گالوانیزه چیست؟

به طور کل از نبشی در بخش های مختلف یک سازه استفاده می شود. از به کارگیری آن برای مقاوم تر شدن سازه تا استفاده از آن در تزئین و همچنین استفاده به عنوان تکیه گاه، اتصالات و چارچوب همه و همه از کاربردهای اساسی این محصول به حساب می ایند. نبشی ها چنان مقاومت یک سازه را بالا می برند که می توان از دوام سازه در برابر انواع حوادث طبیعی از جمله زلزله اطمینان حاصل نمود. نبشی های گالوانیزه به دلیل مقاومت بیشتر در برابر زنگ زدگی و فرسایش با استقبال بیشتری رو به رو هستند و میزان تولید آن ها تا حدودی بالاتر از سایر انواع نبشی ها می باشد.

فرایند تولید نبشی گالوانیزه چگونه است؟

در ادامه مقاله نبشی گالوانیزه چیست بد نیست تا در مورد فرایند تولید این محصول را مواردی را بیان کنیم. به طور کلی نبشی گالوانیزه را می توان با استفاده از فرایند گالاونیزاسیون گرم و یا الکترولیز تولید نمود. اما آیا نبشی گالوانیزه را از ورق گالوانیزه نیز تولید می کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نبشی گالوانیزه را به ندرت از ورقی که گالوانیزه باشد تولید می نمایند. اصولا این نوع نبشی را با فرایند گالوانیزاسیون بر روی نبشی های پرسی از جنس آهن، تولید می نمانید. البته باید این نکته را بدانید که اگر نیاز به نبشی گالوانیزه ای با ضخامت پایین احساس شود، این محصول را حتما با استفاده از ورق گالوانیزه تهیه می نمایند.

گالوانیزه کردن نبشی

تا به اینجای مقاله دانستید که نبشی گالوانیزه چیست و طی چه فرایندی تولید می شود. حال اجازه دهید تا با هم مفهوم دقیق گالوانیزه کردن نبشی را بررسی نماییم. گالوانیزه کردن نبشی به این صورت است که در آن، نبشی را در یک وان از فلز روی مذاب شده قرار می دهند. این مرحله با نام غوطه ور سازی گرم نیز شناخته می شود. پس از مدتی نبشی از وان خارج می شود. این نبشی در این مرحله قابل واکنش دهی با اسکیژن و کربن است. واکنش ایجاد شده موجب می شود تا یک لایه بر روی قطعه فولادی به وجود آید که به عنوان همان پوشش روی در نظر گرفته می شود. وجود این لایه مانع از این می شود که نبشی به سادگی در برابر زنگ زدن و و آسیب تخریب شده و در نتیجه طول عمر بالاییی خواهد داشت.

image1649664291نبشی گالوانیزه چیست؟ 1

ویژگی های نبشی گالوانیزه

به نظر شما ویژگی مهم یک نبشی گالوانیزه چیست؟ در این بخش به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت. این بخش به نوعی می تواند بیانگر تفاوت های میان نبشی گالوانیزه گرم و نبشی گالوانیزه سرد نیز باشد. پس مطالعه آن را از دست ندهید.

  • نبشی گالوانیزه گرم دارای طول عمر بالاتری نسبت به نبشی گالوانیزه سرد است.
  • نبشی گالوانیزه سرد سطح صاف و براق تر از نبشی گالوانیزه گرم ندارد.
  • در نبشی گالوانیزه گرم، پوشش دهی با سرعت به مراتب بالاتری انجام می شود.
  • نبشی گالوانیزه عموما قیمت بالاتری دارد. حتی اگر ضخامت پوشش آن با نبشی گالوانیزه گرم، برابر باشد.
  • پوشش نبشی گالوانیزه سرد معمولا یک دست تر و یک نواخت تر می باشد.

خرید نبشی گالوانیزه

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت تلاش شد تا شما بدانید که نبشی گالوانیزه چیست؟ این نبشی دارای چه ویژگی هایی است و فرایند تولید نبشی گالوانیزه به چه صورتی است. برای خرید نبشی حتما باید به فروشگاه های مجاز و وب سایت های معتبر مراجعه نمایید. چرا که خرید محصول نامرغوب می تواند خسارات و هزینه های بالایی را برای شما در پی داشته باشد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورید، حتما به وب سایت ما سر بزنید و با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه