مشاوره و فروش
02191003181

نبشی کشی ساختمان؛ قیمت، سایز و معرفی کامل

852350 image1660373951
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
122 بازدید

دستمزد و  قیمت نبشی کشی ساختمان به ازای هر شاخه نبشی، چیزی حدود 250 تا 400 هزار تومان است. شاید برای شما هم سوال شده باشد که نبشی کشی ساختمان چیست و چگونه انجام می شود؟ زمانی که شما از نبشی در قسمت های مختلف یک سازه استفاده کنید، در واقع نبشی کشی انجام داده اید، اما این نبشی ها دقیقا در کدام قسمت یک سازه باید نصب شوند؟ منظور از نبشی کشی نمای ساختمان چیست؟ نبشی کشی پنجره به چه معناست و در کل قیمت نبشی کشی ساختمان چقدر است که ما در این مقاله به بیان آن پرداخته ایم که شما می توانید نسبت به خرید نبشی و ناودانی از طریق سایت ثامن تجارت اقدام نمائید.

نبشی کشی ساختمان چیست و چگونه انجام می شود؟

نصب و اجرای نبشی در ساختمان نیازمند رعایت اصولی است که در صورت عدم توجه به آن ها، مشکلات و خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. نبشی کشی با هدف محافظت از دیوارها در برابر تخریب و فرسایش انجام می شود. در واقع نبشی کشی انجام می شود تا دیوارهای یک سازه به اسکلت اصلی آن متصل شود. باید بدانید که این اتصال موجب می شود تا دیوارها بر اثر هر لرزشی به سادگی تخریب نشده و استحکام ساختمان تضمین گردد.

قیمت نبشی کشی ساختمان چقدر است؟ (سایز نبشی برای وال پست)

نبشی کشی و یا همان شاسی کشی ساختمان اهمیت زیادی داشته است چرا که راهی جهت افزایش مقاومت سازه ها می باشد تا در برابر وزش باد، زلزله، نشت ناشی از شرایط جوی جلوگیری شود. با استفاده از نبشی کشی می توان نوعی سازه فلزی بین دیوار و ستون ایجاد کرد که در اصل آجر، بلوک سیمانی و سفالی بین اجزای این سازه قرار می گیرند که کیفیت و نوع نبشی در مقاومت سازه و قیمت ان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

با رعایت اصول نبشی کشی ساختمان مسلما سازه شما به خوبی شکل خواهد گرفت. از دسته وظایف سازه نبشی کشی شده این است که انتقال نیرو های خارجی از دیوار به زمین را دارد و وجود نبشی کشی ساختمان در دسته سازه های فلزی می باشد که از بلوک های سفالی و یا آجر برای ساخت سیمان استفاده می کنند که ضروری بوده و نوعی اتصال فلزی بدین ترتیب در ساختمان ایجاد می شود.

توجه داشته باشید که نبشی کشی باید در دو نوع سازه بتنی و فلزی انجام شود که عدم اجرای درست نبشی کشی با دیتیل و ضوابط اجرایی می تواند ساختمان سازی دچار مشکلاتی کند. قبل از شروع ساخت و ساز های خود حتما باید به نبشی کشی ساختمان فلزی و نبشی کشی ساختمان بتنی توجه ویژه ای داشته باشید و انجام کار های ساختمانی خود را در وهله اول به متخصصان و مهدسان حرفه ای در این کار بسپارید.

جدول سایز نبشی کشی ساختمان

ردیفسایز نبشی (mm)وزن هر متر (Kg/m)طول بال (h/mm)ضخامت بال (t/mm)وزن شاخه 6 متری (Kg/m)وزن شاخه 12 متری (Kg/m)
1L30×30×31.363038.1616/32
2L30×30×41.7830410.6821/36
3L35×35×42.0935412.5425/08
4L40×40×42.42 40 4 14/52 29/04
5L40×40×52.9740517/8235/64
6L45×45×4.53.06454.518/3636/72
7L50×50×43.0650418/3636/72
8L50×50×53.7750522/6245/24
9L50×50×64.4750622/8253/64
10L60×60×54.5760527/4254/84

انواع نبشی کشی ساختمان:

انواع گوناگونی نبشی در ساختمان سازی وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • نبشی پرسی؛
  • نبشی فابریک؛
  • نبشی بال مساوی؛
  • نبشی بال نامساوی؛
  • نبشی لقمه ای؛
  • نبشی اسپیرال.

اجرای نبشی کشی یک ساختمان

اجرای نبشی کشی دارای روش های مختلفی است. این که از چه روشی برای انجام این عملیات استفاده شود، بستگی دارد به نوع پروژه و این که نبشی کشی قرار است در کدام بخش ساختمان انجام شود. در این بخش از مقاله قیمت نبشی کشی ساختمان، به شما می گوییم که دیوارهای نمای یک سازه چگونه نبشی کشی می شوند.

قیمت نبشی کشی ساختمان چقدر است؟ (سایز نبشی برای وال پست)

نبشی کشی دیوارهای نمای سازه

برای انجام این کار باید به مواردی از جمله میزان مصالح و تجهیزات به کار رفته جهت ایجاد و نازک کاری دیوار، چگونگی نمای معماری نما و … توجه داشت. به عنوان مثال در صورتی که یک دیوار با سیمان و سنگ برای نما ساخته شده باشد، زیرسازی اولیه آن با استفاده از عملیات بندکشی ایجاد می شود. در چنین مواردی حتما به نقشه معماری باید توجه ویژه ای داشت و از آن استفاده نمود.

نبشی کشی دیوارهای خارجی ساختمان

اگر دیوارهای خارجی سازه، آجری باشند، دو روش برای انجام نبشی کشی وجود خواهد داشت. اولین روش این است که پلیت ها را پیش از انجام بتن ریزی پای ستون ها، آغاز نموده و پس از آن اقدام به جوش دادن نبشی ها و استفاده از پلیت ها برای انجام این کار نماییم.

روش دوم این است که اتصال نبشی به ستون با استفاده از دستگاه های میخکوب و در نبود آن ها ب به کار گیری تسمه صورت پذیرد. مرحله بعد از این کار، قرار دادن مقطع دیوار در داخل نبشی است. پس از آن می بایست میل گردها و نبشی ها را به هم متصل نموده و میلگردهای عرضی نیز به میلگردهایطولی متصل شوند. انجام هر یک از این مراحل در استحکام ساختمان و افزایش قیمت نبشی کشی ساختمان موثر می باشد.

قیمت نبشی کشی ساختمان چقدر است؟ (سایز نبشی برای وال پست)

وال پست چیست؟

حال که دانستید قیمت نبشی کشی ساختمان چگونه تعیین می شود، باید در مورد وال پست نیز اطلاعاتی به دست آورید. وال پست با استفاده از پروفیل های مختلف از جمله انواع نبشی، قوطی و ناودانی انجام می شود. استفاده از وال پست این هدف انجام می شود که نیرو و فشار وارد شده به دیوار توزیع و پخش شود. در واقع این محصول در یک ساختمان موجب می شود تا نیروها به ستون های اصلی یک ساختمان منتقل گردد. بنابراین استفاده از وال پست در ساختمان راهی برای کسب اطمینان در مورد مقاوم بودن سازه در برابر حوادث مختلف به خصوص زمین لرزه است.

قیمت نبشی کشی ساختمان و عوامل موثر بر آن

به نظر شما چه عواملی بر قیمت نبشی یک ساختمان موثر است و آن را تعیین می کند؟ یکی از مهم ترین این عوامل، نوسانات بازار است که به طور مستقیم اجاز نمی دهد تا قیمت بسیاری از کالاها به خصوص تجهیزات ساختمانی ثابت باشد. علاوه بر این عوامل دیگری نیز مانند ابعاد، ضخامت نبشی و همچنین سایز نبشی کشی ساختمان در تعیین قیمت نبشی موثر اند. شما باید بدانید که حتی نوع نبشی نیز می تواند تفاوت بارزی را در قیمت این محصول ایجاد کند. به همین دلیل دقت کنید که محصول متناسب با پروژه خود را خریداری نمایید.

قیمت نبشی کشی ساختمان چقدر است؟ (سایز نبشی برای وال پست)

خرید نبشی برای ساختمان

در این مقاله وب سایت ثامن تجارت به شما گفتیم که نبشی کشی ساختمان چیست و چگونه انجام می شود. اگر شما قصد دارید تا نبشی مورد نیاز برای انجام نبشی کشی در ساختمان خود را تهیه نمایید، پیشنهاد می کنیم که به وب سایت حتما سر بزنید. شما در وب سایت ما می توانید قیمت روز و لحظه ای انواع نبشی ها را استعلام بگیرید.

همچنین می توانید نوسانات قیمت نبشی کشی ساختمان را در بازه زمانی مشخص با استفاده از نمودارهای طراحی شده در بخش مرتبط با محصول، مشاهده نمایید. همکاران ما به صورت آنلاین و تلفنی در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات و رفع ابهامات احتمالی شما در مورد نبشی و سایر محصولات ارائه شده در سایت، هستند.

قیمت نبشی کشی ساختمان چقدر است؟ (سایز نبشی برای وال پست)

کلام اخر:

توجه به اصول نبشی کشی ساختمان و نظارت بر نحوه نبشی کشی بسیار ضروری می باشد چرا که در صورت انتخاب نبشی ناردست با سایز، ضخامت اشتباه و یا شاقول نبودن آن ها مسلما ایمنی سازه پایین خواهد آمد. جهت خرید نبشی برای شروع ساخت پروژه های خود، سایز نبشی کشی ساختمان را در نظر داشته و طبق ابعاد خرید خود را بدون واسطه و مستقیم از طریق سایت ثامن تجارت انجام دهید همچنین در نظر داشته باشید که قیمت نبشی کشی ساختمان و مصالح بر اساس قیمت روز بازار آهن پیش می رود.

 

سوالات متداول

سایز نبشی کشی دیوار چقدر است؟

سایز بندی های مختلفی برای نبشی در بازار وجود دارد که در این مقاله از ثامن تجارت به صورت جدول برای شما نمایش داده می شود.

مهم ترین نوع نبشی کشی ساختمان چیست؟

نبشی پرسی

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه