مشاوره و فروش
02137163

ورق سیاه 6 میل چیست و چه کاربردی دارد؟

852350 image1654159812
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
17 بازدید

ورق سیاه 6 میل چیست و چه کاربردی دارد: زمانی که شما در مورد آهن آلات مطالعه می کنید، مطرح شدن سوالاتی نظیر این که ورق آهن چیست، ورق سیاه چیست و یا این که کاربرد ورق سیاه و ورق روغنی چه چیزی است، برای تان طبیعی خواهد بود. اما چه طور باید به پاسخی، مختصر و مفید برای این سوالات رسید. ما برای پاسخگویی به چنین سوالاتی و نیز جهت آشنایی شما با نوعی از ورق سیاه که ضخامت 6 میلی متر داشته و به ورق سیاه 6 میل معروف است، این متن را آماده نموده ایم. امیدواریم که برای شما مفید بوده و از مطالعه آن لذت ببرید.

ورق سیاه 6 میل چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق سیاه 6 میل یکی از مهم ترین انواع ورق سیاه می باشد. باید بدانید که انواع ورق سیاه اعم از ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی بر اساس استانداردهایی ساخته می شوند. در این بخش از مقاله ورق سیاه 6 میل چیست و چه کاربردی دارد، در مورد این استانداردها صحبت خواهیم کرد.

ورق سیاه با توجه به دو استاندارد معروف با نام های EN 10025 و  DIN EN 10027-1تولید می شود. البته در ایران این محصول براساس استانارد منسوخ شده ای با نام DIN 17006 نامگذاری می شود. به طور کل موارد زیر در مورد استانداردهای این محصولات برقرار هستند:

ورق سیاه صنعتی به عنوان نوع اول ورق های سیاه با توجه به استاندارد ST52، A283 – GR C، A285 – GR C و A516 – G تولید می شود. ورق سیاه معمولی نیز که نوع دوم این ورق ها است، مطابق با ضوابط و تعاریف مطرح در استاندارد ST37 تولید و به بازار عرضه می گردد.

خواص مکانیکی ورق سیاه 6 میل

ورق سیاه 6 میل دارای خواص مکانیکی زیر می باشد. وجود این خواص کاربردهای این نوع محصول را امکان پذیر نموده است.

استحکام کششی 67,000
تنس تسلیم 45,000
کاهش مساحت 58
ازدیاد طول 36
سختی برنیل 137

برخورداری ورق سیاه 6 میل از این ویژگی ها موجب شده تا بتوان در صنایع مختلف و به خصوص در صنعت خودروسازی استفاده نمود.

کاربردهای ورق سیاه 6 میل

با توجه به عنوان مقاله یعنی ورق سیاه 6 میل چیست و چه کاربردی دارد، لازم است تا لیستی از مهم ترین موارد به کارگیری این محصول را نیز در اختیار شما قرار دهیم.

  • ساخت انواع درب ها
  • ساخت قفسه های مختلف
  • ساخت و ساز
  • تولید انواع لوله و تیوب
  • استقاده در راه آهن و مسیرهای ریلی
  • ساخت قطعات مورد نیاز در انواع ماشین آلات صحعتی و کشاورزی
  • ساخت بدنه کامیون ها و ماشین های سنگین دیگر
  • تولید انواع مخازن

مهم ترین تولیدکنندگان ورق سیاه 6 میل

کارخانه های زیر در ایران انواع ورق سیاه با ضخامت های مختلف اعم از ورق سیاه 6 میل را تولید می نمایند. این کارخانه ها علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات ورق سیاه را نیز در برنامه کاری خود دارند و موجبات ارز آوری در کشور را از این طریق، فراهم نموده اند:

  • کارخانه فولاد مبارکه اصفهان
  • کارخانه فولاد اکسین اهواز
  • کارخانه فولاد گیلان
  • کارخانه فولاد کاویان

صادرات انواع ورق سیاه

در بخش قبل از مقاله ورق سیاه 6 میل چیست و چه کاربردی دارد هم بیان شد که تولید ورق سیاه در ایران، نیاز مشتریان ایرانی به این محصول را در داخل کشور رفع می کند. اما علاوه بر این مصرف کنندگان به دلیل صادرات ورق سیاه به سایر کشورها، شاهد ایفای نقش خوبی از کارخانه های ایرانی در پاسخگویی به نیاز بازار جهانی نیز هستیم. با توجه به نیاز بازار و میزان عرضه این محصولات در جایی قرار گرفته ایم که می توانیم ادعا کنیم سهم ایران در برآوردن نیاز بازار جهانی و صادرات ورق سیاه به سایر کشورها در حال افزایش خواهد بود.

ورق سیاه 6 میل چیست و چه کاربردی دارد

ورق سیاه قیمت مناسبی دارد!

درست است که ما نمی توانیم قیمت دقیق ورق سیاه را به دلیل نوسانات بازار، مشخص کنیم. اما می توان با در نظر گرفتن میزان عرضه و تقاضا، حجم تولید، در دسترس بودن ورق سیاه و … متوجه شد که این محصول همواره با قیمت مناسبی در بازار عرضه شده و به دست مصرف کننده می رسد. در این مقاله با این موضوع که ورق سیاه 6 میل چیست و چه کاربردی دارد، آشنا شدید. برای اطلاع از کاربرد ورق سیاه با ضخامت های مختلف، این که ورق روغنی چیست و چه کاربردی دارد و کسب هر گون اطلاعات دیگر در مورد آهن آلات به سامانه اینترنتی ثامن تجارت مراجعه نمایید.

منبع : amazon.com

مطالب مرتبط