مشاوره و فروش
02137163

میلگرد استیل 316 چیست؟

852350 image1653250807
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
5 بازدید

میلگرد استیل 316 چیست و در چه جاهایی می توان از آن استفاده نمود. این سوالی است که در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت به بررسی آن خواهیم پرداخت. کارایی  بالای این نوع میلگرد سبب تمرکز ما بر بررسی ماهیت آن در این مقاله شده است. انواع میلگردها نظیر میلگرد استیل 310 یا میلگرد استیل 43. یا همین میلگرد مورد بحث در این مقاله تولید می شوند تا در صنایع مختلف و از همه مهم تر در امر ساخت و ساز مورد استفاده قرار بگیرند. میلگرد استیل 303 نیز از دیگر انواع این محصولات است که با توجه به ویژگی های فیزیکی و مکانیکی خود در برخی از پروژه ها به کار گرفته می شود.

میلگرد استیل 316 چیست؟

از همین ابتدای ممقاله اجازه دهید تا ترکیبات به کار رفته در تولید این محصول را به شما معرفی کنیم. این ورق های استنلس اسستیل یا همان ورق ها ضد زنگ هستند که میلگرد فولاد ضد زنگ 316 یا میلگرد استنلس استیل 316، را تولید می کنند. در ترکیبات این نوع میگلرد از عناصری مانند نیکل، کروم، کربن و … بهره گرفته شده است. میزان استفاده از هر کدام از این عناصر در تولید میلگرد 316 بستگی به میزان نیاز به ویژگی های مختلف در این میلگرد است. به این معنا که هرکدام از ین عناصر می توانند بر ویژگی های میلگرد مذکور موثر باشند.

به طور کل میزان این عناصر موجب شده تا این محصول را در دسته بندی های مختلف جای دهند که عبارت اند از: این نیکل منگنزدار سری 200، کروم نیکل‌دار سری 300 و کروم‌دار سری 400 که این گروه قابلیت سخت شوندگی خاص خود را دارند. ورق استیل 316 جزو دسته کروم نیکل دار یعنی سری 300 دسته بندی می شود.

مهم ترین خصوصیات میلگرد استیل 316 چیست؟

در بخش قبل هم اشاره کردیم که میلگرد استیل 316 از ورق 316 از همین جنس تولید می شود. بنابراین ویژگی های خود را نیز از این ورق به ارث برده است. یکی از این ویژگی ها که بارزترین ویژگی این محصول نیز به مار می آید، خاصیت ضد زنگ بودن است. از این رو می تون میلگرد استیل 316 را در شرایطی که رطوبت بر محیط حاکم است نیز استفاده نمود. علاوه بر این میلگرد 316 همانند میلگرد استیل 403 دارای ویژگی های مثبت دیگری نیز می باشد که عبارت اند از:

  • برخورداری از میزان مقاومت کششی بالا که اعتماد به عملکرد درست ین محصول را دو چندان می کند.
  • زمانی که میلگرد استیل 316 در معرض حرارت بالا و گرمای شدید قرار می گیرد، کاهش سطح مقطع کند تری خواهد داشت. در این شرایط طول نسبی فولاد هم با سرعت کمتری تغییر می کند.
  • حساسیت کمتر آن در برابر خوردگی، از دیگر ویژگی های بارز میلگرد استیل 316 است. این نوع خوردگی ها معمولا بر اثر قرارگیری میلگرد در محیط های اسیدی و گرم ایجاد می شود.

image1653250779میلگرد استیل 316 2

روش بهبود خواص میلگرد استیل 316

در بخش های قبل در مورد این که میلگرد استیل 316 چیست به طور مختصر و مفید صحبت کردیم. اما آیا راهی برای بهبود خواص این محصول وجود دارد؟ برای رسیدن به پاسخ به این سوال باید با فرایند آنیل کردن آشنا شوید. یکی از این روش ها باز پخت یا آنیل کردن میلگرد است. در این روش یک بار دیگر میلگرد را در معرض دمای بالا قرار داده و تا مدتی در این دما نگه می دارند. زمان انجام این کار به سایز میلگرد بستگی داشته و عموما حدود چند دقیقه تا چند ساعت است. پس از گذشت این زمان، دمای میلگرد ها را به یک بار پایین آورده و آن ها را سرد می کنند.

خرید آنلاین میلگرد استیل 316

قیمت جهانی استنلس استیل می تواند بر قیمت میلگردهای تولید شده از آن موثر باشد. برای خرید چنین محصولاتی لازم است تا به یک مرکز فروش میله استیل که معتبر است و قیمت های منصفانه و قابل قبولی را ارائه می دهد، مراجعه نمایید. از این رو پیشنهاد می کنیم که برای خرید مطمئن میلگرد 316 از طریق وب سایت ثامن تجارت اقدام نمایید. چرا که شما در این وب سایت می توانید هم قیمت روز این محصول را استعلام و مقایسه نمایید و هم می توانید نسبت به خرید سریع و راحت محصولات این چنینی اقدام نمایید.

مطالب مرتبط