مشاوره و فروش
02191003181

ورق سیاه 3 میل چیست و چه کاربردی دارد؟

852350 image1653893642
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
9 بازدید

ورق سیاه 3 میل چیست و چه کاربردی دارد: ورق روغنی چیست و چه کاربردی دارد، ورق سیاه چیست، انواع ورق سیاه کدام اند و … سوالاتی که در اینجا مطرح شد، از جمله متداول ترین سوالات در مورد ورق های سیاه می باشد. ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا به همه این سوالات پاسخ دهیم و انواع ورق سیاه از جمله ورق سیاه 3 میل را به شما معرفی نماییم. پس با ما همراه باشید.

ورق سیاه 3 میل چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق سیاه 3 میل در واقع ورقی است که با ضخامت 3 میلی متر در طی فرایند نورد گرم تولید می شود. ورق ها به طور کل به دو صورت تولید می شوند. یکی فرایند نورد گرم مانند همین ورق سیاه و دیگری فرایند نورد سرد مانند تولید ورق روغنی. پس اگر از ما بپرسید که ورق روغنی چیست و چه کاربردی دارد، در پاسخ می گوییم این ورق یا همان ورق سرد در طی فرایند نورد سرد تولید می شود. این محصول برای اموری از جمله صنایع خودروسازی و ساخت برخی از محصولات ساختمانی مناسب است.

جدول مشخصات شیمیایی ورق سیاه

در این بخش از مقاله ورق سیاه 3 میل چیست و چه کاربردی دارد، به شما در مورد مشخصات شیمیایی این محصول توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. جدول زیر این مشخصات را به خوبی برای تان توضیح می دهد.

کربن فسفر گوگرد نیتروژن
گرید اکسیداسیون کمتر از ۱۶ میلی متر ۱۶-۳۰
میلی متر
۳۰-۴۰
میلی متر
۴۰-۶۳ 
میلی متر
۶۳-۱۰۰
میلی متر
St37.2 اختیاری ۰.۲۱ ۰.۲۵ ۰.۲۵ ۰.۲۵ ۰.۲۵ ۰.۰۶۵ ۰.۰۶۵ ۰.۰۰۹
Ust37.2 U ۰.۲۱ ۰.۲۵ ۰.۲۵ ۰.۲۵ ۰.۲۵ ۰.۰۶۰ ۰.۰۶۰ ۰.۰۱۰
Rst.37.2 R ۰.۱۹ ۰.۱۹ ۰.۱۹ ۰.۱۹ ۰.۲۳ ۰.۰۵۰ ۰.۰۵۰
St37.3 RR ۰.۱۹ ۰.۱۹ ۰.۱۹ ۰.۱۹ ۰.۱۹ ۰.۰۵۰ ۰.۰۶۰ ۰.۰۱۰
St44.2 R ۰.۲۴ ۰.۲۴ ۰.۲۴ ۰.۲۴ ۰.۲۵ ۰.۰۵۰ ۰.۰۵۰
St44.3 RR ۰.۲۳ ۰.۲۳ ۰.۲۳ ۰.۲۳ ۰.۲۳ ۰.۰۶۰ ۰.۰۵۰
St.52.3 RR ۰.۲۲ ۰.۲۲ ۰.۲۴ ۰.۲۴ ۰.۲۴ ۰.۰۶۰ ۰.۰۶۰ ۰.۰۱۰

میزان عناصر به کار رفته در ترکیبات تشکیل دهنده این نوع ورق و نیز نوع گریدهای مختلف ورق سیاه، در این جدول تعیین گردیده است.

کاربرد ورق سیاه 3 میل در صنعت

در این بخش از مقاله ورق سیاه 3 میل چیست و چه کاربردی دارد، به شما خواهیم گفت که این محصول در صنایع مختلف به چه منظور استفاده می شود.

  • استفاده د صنعت جهت تولید انواع مخازن تحت فشار
  • استفاده در ساخت انواع تجهیزات دریایی
  • به کارگیری ورق سیاه در صنعت هوافضا
  • کاربرد ورق سیاه در صنعت خودروسازی و ساخت قطعات آن
  • ورق سیاه و استفاده از آن در سوارکاری
  • استفاده در صنعت کشاورزی

image1653893547ورق سیاه 3 میل چیست و چه کاربردهایی دارد 1

کاربرد ورق سیاه در تولید تجهیزات دریایی

برای ساخت انواع کشتی ها، ساخت سکوهای نفتی، تولید باربرها و سایر تجهیزات مورد نیاز دریا، از ورق سیاه بهره گرفته می شود.

کاربرد ورق سیاه در صنایع نظامی

در ادامه مقاله ورق سیاه 3 میل چیست و چه کاربردی دارد، به شما خواهیم گفت که این محصول در صنایع نظامی چگونه به مصرف می رسد. لازم است در نظر داشته باشید که انواع ورق سیاه برای ساخت تانک ها و خودروهای زرهی به کار می روند.

به علاوه این که این ورق ها در ساخت بدنه هلی کوپترهای  جنگی، کشتی ها و همچنین برای تعمیر تجهیزات دریایی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد ورق سیاه در صنایع خودروسازی

در بخش قبل بیان شد که ورق روغنی در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. اما باید بدانید که کاربرد ورق سیاه در این صنعت بیشتر از ورق روغنی به چشم می خورد. با توجه به همین موضوع نیز باید بدانید که قیمت ورق سیاه بر قیمت خودرو موثر است و با آن ارتباط مستقیم دارد.

قیمت ورق سیاه

در این مقاله در مورد این که ورق سیاه 3 میل چیست و چه کاربردی دارد صحبت شد. همچنین در مورد قیمت این محصول بیان شد که این عامل به دلیل استفاده قابل توجه ورق سیاه در تولید خودرو، بر قیمت خودرو هم موثر است. اما سوال این جاست که آیا ورق سیاه قیمت مناسبی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که خوشبختانه انواع ورق سیاه در کارخانه های ایران در حال تولید است. به همین دلیل دسترسی به این محصول در داخل کشور بسیار مناسب بوده و می توان گفت که این ورق تا زمانی تولید مداوم و عرضه بی وقفه، قیمت مناسبی خواهد اشت. شما در وب سایت ثامن تجارت می توایند آخرین قیمت این محصول را استعلام بگیرید. همچنین امکان طرح هر گونه سوال نیز در این وب سایت برای شما عزیزان فراهم شده است.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه