مشاوره و فروش
02191003181

ورق سیاه 2.5 میل چیست و چه کاربردی دارد؟

852350 image1653893348
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
5 بازدید

این که ورق سیاه 2.5 میل چیست و چه کاربردی دارد، در این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. البته در این جا قرار است تا در مورد انواع ورق سیاه، مشخصات از جمله طول و عرض ورق سیاه و کاربرد آن صحبت کنیم. در کل همه چیز در مورد ورق سیاه در این مقاله خدمت شما عزیزان ارائه می گردد. تا سوال و ابهامی در خصوص این محصول و به خصوص ورق سیاه با ضخامت 2.5 میل در ذهن شما باقی نماند. امیدواریم که مطالعه این نوشتار برای شما مفید واقع گردد.

ورق سیاه 2.5 میل چیست و چه کاربردی دارد؟

در بازار و در میان تولیدکنندگان و صاحبان فن، ورق های سیاه با توجه به میزان ضخامتی که دارند، نام گذاری می شوند. تنوع در این ضخامت ها به دلیل ایجاد بستری برای استفاده از این ورق پرکاربرد برای صنابع مختلف و در جاهای گوناگون است. در ادامه  این مقاله به شما خواهیم گفت که ورق های سیاه دارای چه موارد کاربردی هستند و در چه جاهایی به مصرف می رسند. عمده این استفاده در خودروسازی است. امروزه ساخت انواع قطعات مورد استفاده در خودروها و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی با ورق های سیاه امکان پذیر است. در این میان ورق سیاه 2.5 میل به دلیل نازکی و ظرافتی که دارد، برای استفاده در ساخت این قطعات، بسیار مناسب می باشد.

ورق سیاه فابریک یا شیت شده

در ادامه مقاله ورق سیاه 2.5 میل چیست و چه کاربردی دارد، روش های عرضه این نوع ورق در بازار را معرفی می کنیم. به طور کل ورق سیاه یا به صورت رول و یا به صورت فابریک و شیت شده در بازار موجود هستند. در حالت رول، عرض ورق کاملا مشخص است اما طول آن نامحدود می باشد. به این معنا که نیاز مشتری و نیاز بازار در نظر گرفته شده و سپس ورق را برش می دهند. اما در حالتی که ورق شیت باشد، اوضاع متفاوت است. جدول زیر مشخصات یک ورق سیاه در این حالت را به خوبی بیان می کند.

ضخامتابعاد
بالای ۱۵ میلیمتر۱۰۰۰*۲۰۰۰۱۲۵۰*۲۵۰۰۱۰۰۰*۶۰۰۰۲۰۰۰*۶۰۰۰۲۰۰۰*۱۲۰۰۰

کاربرد ورق سیاه 2.5 میل در ساختمان سازی

برای این که بدانید ورق سیاه 2.5 میل چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است تا با کاربرد آن در صنعت ساخت و ساز آشنا شوید. به راستی ورقی با ضخامت 2.5 میل، در چه بخش هایی از یک سازه به کار گرفته می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ورق سیاه در هر ضخامتی، عضو ثابت در امر ساخت و ساز است. به ویژه برای استفاده در انبارها، ایستگاه های راه آهن، ساخت استادیوم های ورزشی، فرودگاه ها، ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی شهری و …

ورق سیاه 2.5 میل چیست و چه کاربردی دارد

مزایای ورق سیاه

حا که تا حدودی دانستید که ورق سیاه 2.5 میل چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است تا در یک نگاه کلی و به صورت جمع بندی شده، به شما بگوییم که ورق های سیاه دارای چه مزایایی هستند. موارد بیان شده در اینبخش برترین ویژگی های ورق سیاه با هر ضخامتی به خصوص ضخامت 2.5 میلی متر را نشان می دهند.

  • قابلیت ماشین کاری مناسب
  • برخورداری از استحکام بالا
  • فرم پذیری و ارتجاع پذیری مطلوب
  • مقاومت کششی بالا

معایب ورق سیاه

در مورد مزاای ورق سیاه مطالبی را بیان کردیم. اما اجازه بدهید تا معایب آن را  نیز به شما عرضکنیم. عمده این معایب عبارت اند از:

  1. بالا بودن احتمال زنگ زدگی در پی استفاده مداوم از این ورق در شرایطی که تحت رطوبت و بخار آب قرار بگیرد.
  2. بالا رفتن قیمت ورق سیاه در پی بالا رفتن قیمت ارز و سایر محصولات مرتبط با ورق.

راه حلی که برای مشکل اول می توان پیشنهاد نمود،این ایت که سطح این محصول با استفاده از مواد مخصوص پوشانده شود تا طول عمر بالاتری در برابر خورده شدن و زنگ زدگی به دست آورند.

خرید ورق سیاه 2.5 میل

حال که به پاسخ سوال ورق سیاه 2.5 میل چیست و چه کاربردی دارد، رسیدید، باید اطلاعاتی را هم در مورد نحوه خرید این محصول به دست آورید. به عنوان مثال باید بدانید که این محصول را باید از چه فروشگاه ها یا وب سیات هایی خریداری نمود. روش مناسب برای مقایسه قیمت و مشخصات انواع ورق سیاه چیست و … . وب سایت ثامن تجارت با کادر مجرب خود آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد نحوه خرید و ثبت سفارش این محصولات است.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه