مشاوره و فروش
02137163
852350 image1643724826
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
18 بازدید

به نظر شما بهترین لوله جداره چاه چیست و چه وظیفه ای دارد؟ لوله هایی که به منظور انتقال دادن سیالات از اعماق زمین به سطح آن مورد استفاده قرار می گیرند، با نام لوله مخصوص جداره چاه نام گذاری می شوند. این نوع لوله ها به دلیل این که ریزیش دیواره چاه در هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد، مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین استفاده از این نوع لوله به عنوان یک دیواره یا غلاف برای چاه، مرسوم است. در این مقاله از سایت ثامن تجارت شما را با ویژگی ها و استاندارد لوله جدار چاه آشنا می کنیم. علاوه بر این در تلاش خواهیم بود تا توضیحاتی در خصوص انواع این لوله به ویژه لوله جدار چاه کالوپ و خرید لوله جدار چاه پی وی سی، ارائه نماییم.

لوله جداره چاه 

برای جدار چاه عمیق از این نوع استفاده می شود تا مانع از ریزش چاه و از بین رفتن کاربری آن گردد. استاندارد لوله نوع جداره چاه تعریف شده است تا تمام مشخصات فنی این محصول مطابق با این استاندارد تعیین و رعایت گردد. بدین ترتیب امکان استفاده از انواع این لوله بدون در نظر گرفتن کارخانه تولید کننده آن وجود دارد.

به عبارت دیگر، رعایت کردن و در نظر گرفتن این استاندارد توسط تمامی تولیدکنندگان منجر به تولید و عرضه محصولات یکسان و قابل اعتماد دربازارمی گردد.

شیارها در لوله جداره چاه 

به طور کل نحوه تولید این نوع لوله به این صورت است که در آن شیارهایی برای عبور راحت تر آب های زیر زمینی و سایر سیالات، ایجاد می شود. این شیارها یا به شکل دستی و یا توسط دستگاه ها و ماشین های مخصوص، ایجاد می گردد.

شیارها در لوله برای جداره چاه با روش دستی به کمک دستگاه فشار هوا تولید lی شوند. اما در روش دوم نقشه و استاندارد ویژه ای برای به وجود آوردن شیارها بر روی بدنه چاه توسط دستگاه در نظر گرفته می شود این شیارها به شکل کاملا دقیق و منظم بر روی لوله برای جداره چاه به وجود می آیند. این منظم بودن دلیل تفاوت دو نوع شیار است و آن ها در عملکرد خود تفاوت یا برتری نسبت به یکدیگر ندارند.

انواع لوله های جداره چاه

دو نوع اصلی لوله برای جداره چاه در بازار موجود و در دسترس است که عبارت اند لوله جداره چاه فولادی و لوله جداره چاه  pvc

لوله فولادی با تو خالی کردن شمش فلزی ایجاد می شود. این نوع کاملا بدون درز است. البته نوع درزدار آن نیز وجود دارد که با خمکاری و استفاده از دستگاه های برش و دستگاه جوش ساخته می شود.

بهترین لوله جداره چاه

در مورد این که کدام لوله از سایر لوله ها بهتر است می توان تنها به رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های تعریف شده برای تولید آن اشاره کرد. به این معنا که اگر استاندارد لوله برای جداره چاه در لوله ای رعایت شده باشد، آن لوله بهتر از محصولات مشابه است. به طور کلی این اسنانداردها عبارت اند از:

  • ASTM D-2241
  • ASTM D-1785
  • ASTM D-2740
  • ASTM D-2729
  • DIN8062
  • AWWAC900
  • AWWAC200
  • API 5L
  • ISIRI 9117
  • ISIRI 9118

بهترین لوله جداره چاه

لوله جداره چاه چه مزایایی دارد؟ 

لوله جدا چاه را می توان با هدف برخورداری از مزایایی همچون موارد زیر مورد استفاده قرار داد. به یاد داشته باشید رعایت استانداردها در کارخانه ها برای تولید این محصول، مزایای زیر را برای آن و در نتیجه مصرف کننده نهایی، به ارمغان می آرود.  این مزایا عبارت اند از:

  • ضد فرسایش بودن
  • مقاومت در برابر ضربه و به طور کل بالا بودن استحکام لوله
  • طول عمر قابل قبول
  • عدم امکان رشد باکتری ها بر روی سطح لوله و جداره چاه
  • کنترل کردن بخش های مختلف چاه اعم از بخش های پرفشار و کم فشار آن

اما مهم ترین مزیت لوله برای جداره چاه در همان ابتدای مقاله بررسی شد و آن، کمک به مقاومت چاه و جلوگیری از ریزش دیواره آن به واسطه برخورداری از این لوله است.

لوله جداره چاه pvc چه ویژگی دارد؟

این لوله تمام مزایای یک لوله برای جداره چاه را که در بخش قبل بیان شدند، دارا می باشد. به علاوه اینکه لوله مذکور را می توان به دلیل سبک بودن، قیمت مناسب و حمل و نقل آسان مورد استفاده قرار داد. ضمن این که این نوع لوله دارای مقاومت بالا در برابر مواد بازی، اسیدی و نمکی است

قیمت لوله برای جداره چاه

در این مقاله از سایت ثامن تجارت در مورد لوله برای جداره چاه و انواع و ویژگی های آن صحبت کردیم. اگر بخواهیم در مورد قیمت این محصول و انواع آن نظیر قیمت لوله جداره چاه پلاستیکی توضیحی ارارئه دهیم، قطعا باید به نوسانات قیمت ها در بازاز اشاره کنیم.

هر کدام از انواع لوله ها بنا به روش و محل مصرف خود کارایی ویژه ای دارد. اما به طور کل تعیین قیمت دقیق برای آن ها مقدور نیست. با این حال شما می توانید اطلاعات مفید و استعلام قیمت روزانه برای خرید لوله جداره چاه را از کارشناسان ما بخواهید

منبع : charlottepipe.com

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *