مشاوره و فروش
02191003181

وزن یک متر تیرچه کرومیت چند کیلوگرم است؟

852350 image1667803849
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
113 بازدید

یکی از متداول ترین سوالاتی که برای هر مهندس معماری در زمان ساخت و اجرای اجزای ساختمانی پیش می آید، این است که وزن یک متر تیرچه کرومیت چند کیلو گرم است؟ در این مقاله سایت گروه صنعتی ثامن تجارت در باب این موضوع صحبت کرده ایم چرا که تیرچه از مهم ترین اجزای اسکلت بندی ساختمان بوده است که جهت خرید تیرچه نیز می توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به خرید نمائید.

سقف تیرچه کرومیت چیست؟

یکی از مهم ترین بخش هر سازه ای، سقف آن می باشد چرا که سقف مهم ترین عامل برای انتقال نیرو های قائم و نیرو های افقی ناشی از وزن مرده سقف، نیروی زلزله و دیگر عوامل می باشد. در نظر داشته باشید که سقف یک سازه نیز تعیین کننده قیمت کلی سازه بوده است و به همین دلیل بسیاری از سازندگان به دنبال روشی هستند که علاوه بر بالا بردن استحکام ساختمان، دارای قیمتی مناسب نیز باشد که تیرچه کرومیت یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

جهت اجرای سقف کرومیت از تیرچه کرومیت استفاده می شود که در اصل اسکلت های فولادی، بتنی، ساختمان های بنایی قابل اجرا می باشند که در اصل نیز در اسکلت های فولادی کاربرد دارند. تیرچه کرومیت یکی از انواع تیرچه های فلزی با جان باز می باشد و تفاوت آن با تیرچه بتنی این است که پاشنه آن آهنی است و پاشنه تیرچه بتنی، بتنی نیز می باشد. یکی از ویژگی های تیرچه کرومیت این است که می توان بتن ریزی چند سقف همزمان انجام داد و همین عامل سبب شده است تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

اینکه وزن یک تیرچه کرومیت چند کیلوگرم است در زمان خرید آن اهمیت زیادی داشته است چرا که در وهله اول از نظر اقتصادی شما خرید آهن آلات را در نظر می گیرید. برای محاسبه قیمت تیرچه کرومیت سعی بر آن داریم تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم تا بدانید تیرچه کرومیت چیست و در اصل استفاده از این نوع تیرچه برای کدام قسمت های ساخت و ساز مناسب می باشد.

Chromite beam weight

مراحل اجرای سقف تیرچه کرومیت:

چیزی که سبب شده است تا سقف تیرچه کرومیت بسیار مورد توجه افراد قرار بگیرید در این است که این نوع سقف ها، خود ایستا می باشند و تیر های فرعی نیاز به شمع بندی نیز ندارند و همین عامل سبب شده است تا اجرای سقف تیرچه کرومیت سریع تر و با صرف هزینه کمتری صورت بگیرد.

در نظر داشته باشید که سقف تیرچه کرومیت از دسته سقف هایی می باشد که برای دهانه های بیشتر از ۶ متر باید از یک ردیف شمع در وسط آن استفاده شود. که انواع سقف تیرچه کرومیت عبارتند از:

  1. سقف ضربی کرومیت
  2. سقف کامپوزیت کرومیت
  3. سقف کاذب کرومیت
  4. سقف پلیمری کرومیت

محاسبه قیمت تیرچه کرومیت

امروزه استفاده از سقف تیرچه کرومیت به دلیل اینکه به شمع بندی نیاز ندارند و امکان بتن ریزی همزمان سقف ها وجود دارد، افزایش پیدا کرده است. در نظر داشته باشید که قیمت تیرچه کرومیت از تیرچه بلوک بیشتر می باشد ولی چون از تعداد تیرچه کمتری استفاده می کنند، مصرف بتن کاهش یافته و سرعت اجرا نیز افزایش پیدا کرده و قیمت آن نیز مقرون به صرفه می باشد.

از دسته عوامل تاثیر گذار بر قیمت تیرچه کرومیت وزن آن می باشد و همچنین عاملی که روی وزن تیرچه کرومیت تاثیر می گذارد، طول آن ها می باشد که هر چه طول دهانه افزایش پیدا کند وزن سازه ها بالا رفته و قیمت آن ها نیز افزایش پیدا می کند.

وزن تیرچه کرومیت

وزن یک متر تیرچه کرومیت چند کیلوگرم است؟

در جدول زیر بیان کرده ایم که به صورت (حدودی) وزن یک متر تیرچه کرومیت چند کیلوگرم است و همچنین در نظر داشته باشید که وزن سقف به نوع و کارایی آن نیز بستگی دارد. در اصل وزن سقف ها مختلفی اعم از سقف های مسکونی، تجاری، پارکینگ، سنعتی و بام ها با یکدیگر تفاوت دارند.

وزن میلگرد اندازه میلگرد
۹ کیلوگرم شاخه دو متری
۱۶ الی ۱۹ کیلوگرم شاخه سه متری
۳۲ الی ۳۶ کیلوگرم شاخه چهار متری
۴۵ الی ۵۰ کیلوگرم شاخه پنج متری
۶۵ الی ۷۲ کیلو شاخه شش متری
۸۴ الی ۹۵ کیلو

۱۱۰ الی ۱۲۵ کیلوگرم

شاخه هفت متری

شاخه هشت متری

کلام آخر

جهت اطلاع از قیمت تیرچه سقفی امروز می توانید از طریق گروه صنعتی ثامن تجارت اقدام به خرید انواع تیرچه کنید و این را در نظر داشته باشید که شما با خرید مستقیم و از درب کارخانه تیرچه و مصالح ساختمانی، هزینه کمتری در قبال خرید خود پرداخت خواهید کرد. با در نظر داشتن اینکه وزن یک متر تیرچه کرومیت چند کیلوگرم است، می توانید قیمت را محاسبه کرده و با توجه به بودجه خود تیرچه مناسب خریداری کنید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه