مشاوره و فروش
02191003181

محاسبه قیمت ورق شیروانی براساس وزن

وزن ورق شیروانی.jpg
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
102 بازدید

وزن ورق شیروانی از عواملی تاثیرگذار در محاسبه قیمت ورق شیروانی است. پس تلاش برای یافتن پاسخ سوال هر متر ورق شیروانی چند کیلو است، بی فایده نیست. ورق شیروانی به ورق های گالوانیزه رنگی گفته می شود که در طرح های متنوعی تولید شده و در سقف شیروانی مکان های مختلف به کار برده می شود. اگر قصد خرید ورق گالوانیزه برای شیروانی را دارید، برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این ورق ها و مشاهده جدول وزن ورق شیروانی، با ما در ادامه این مطلب از فروشگاه ثامن تجارت همراه باشید.

انواع ورق شیروانی برای سقف

در سری مقالات قبلی از سایت ثامن تجارت در مورد «شیروانی چیست؟» توضیح دادیم، حالا قصد داریم شما را با انواع آن و تفاوت قیمت ورق شیروانی در هر کدام از مدل‌ها آشنا کنیم. انواع مختلف ورق های شیروانی تولید و ساخته می شوند و هر یک دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند. هر نوع از این ورق ها نیازهای مختلفی را برآورده می کند. در ادامه انواع ورق های شیروانی را بررسی می کنیم و درمورد هریک توضیح خواهیم داد.

انواع ورق شیروانی:

image16564080351

ورق موجدار برای سقف

ورق های سقف راه راه تا حد زیادی در صنایع از جمله معماری، ساخت و ساز، بسته بندی، چاپ و صنایع پزشکی استفاده می شود.

مزایا: محافظت عالی را ارائه می دهند و به دلیل ساختار موج دارشان دوام و استحکام بهتری دارند. این ورق ها می توانند ضربه های شدید ناشی از سقوط اجسام را تحمل کنند و نیاز به نگهداری کمی دارد. لازم به ذکر است که وزن ورق شیروانی گالوانیزه از دیگر انواع آن سنگین تر است اما در مقابل، بسیار قوی و بادوام می باشد.

قیمت ورق شیروانی

ورق های سقف فلزی

ورق های فلزی، سازگار با محیط زیست هستند؛ زیرا قابلیت بازیافت دارند. به طور کلی، آنها از قلع، روی، آلومینیوم و مس ساخته می شوند. ورق های فلزی سقف از نظر ترکیب شبیه به ورق های سقف راه راه هستند اما منحنی های کمتری دارند. شما سبک ها، بافت ها و رنگ های متعددی را در این دسته از ورق های سقف پیدا خواهید کرد و می توانید از میان آنها طرح مورد علاقه خود انتخاب کنید.

مزایا: نصب آنها آسان است و بسته به عواملی مانند دوام، قیمت، بهره وری انرژی و طول عمر، می توان آنها را برای پشت بام ساختمان سفارشی کرد.

ورق های پلاستیکی سقف

در ادامه مقاله هر متر ورق شیروانی چند کیلو است، توضیح می‌دهیم که ورق های پلاستیکی بام که به طور گسترده برای سقف های تجاری و خانگی استفاده می شوند، در برابر اشعه UV و شرایط آب و هوایی شدید مقاومت خوبی دارند. این نوع از ورق بیشتر در سازه های موقت، خانه های مزرعه، گاراژهای پارکینگ وسایل نقلیه و روکش های خانه های ییلاقی استفاده می شود. دوام آنها بستگی به نوع پلاستیک انتخاب شده برای ورق سقف دارد.

مزایا: ورق های پلاستیکی بام دارای نصب آسان، انعطاف پذیری خوب، مقاومت در برابر خوردگی، وزن سبک و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید هستند. ممکن است قیمت ورق شیروانی پلاستیکی هزینه کمتری نسبت به ورق های سقف فلزی داشته باشند، اما اگر مواد پلاستیکی با کیفیت بالا را انتخاب کنید، هزینه ساخت کلی ممکن است افزایش یابد. لازم به ذکر است که این نوع ورق ها عایق خوبی در برابر دما و صدا هستند.

انواع ورق شیروانی

ورق شیروانی پلی کربنات

ورق دامپا پلی کربنات در طیف وسیعی از انتخاب‌ها برای انتقال نور در دسترس هستند و دارای مقاوم بالا در برابر آتش می‌باشند. این ورق‌های مناسب سقف برای کاربردهای مناسب در نورپردازی سقف‌های صنعتی و روکش‌های نور روز تولید می‌شوند. با افزایش نگرانی در مورد محیط زیست، این نوع ورق‌ها کاملا مناسب بوده و با توجه به مناس بودن قیمت ورق شیروانی پلی کربنات از آن‌ها برای موسسات تجاری، کاربردهای صنعتی و انبارها استفاده می‌کنند.

ورق‌های شیروانی رنگی

بیشتر ورق‌های پوشش داده شده رنگی از آلومینیوم ساخته شده‌اند و یکی از سبک‌ترین فلزات تجاری موجود با چگالی تنها یک سوم فولاد یا مس است. هنگامی که ورق‌های آلومینیومی در معرض هوا قرار می‌گیرند، لایه نازکی از اکسید آلومینیوم ایجاد می‌شود. این باعث شده تا ورق شیروانی رنگی آلومینیومی در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشند و در معرض باران، بادهای شدید یا نور شدید خورشید از بین نمی‌روند. آن‌ها غیر قابل احتراق بوده و از درجه آتش‌سوزی خوبی برخوردار هستند. با توجه به این مشخصات، قیمت ورق شیروانی رنگی هر چقدر هم باشد، مقرون به صرفه است.

image1656408602ورق شیروانی

وزن هر متر مربع ورق شیروانی

برای محاسبه وزن ورق شیروانی و اطلاع از هر متر ورق شیروانی چند کیلو است، ابتدا باید بدانید که عدد 7.85 چگالی آهن است که برای راحتی محاسبات می توانید از عدد 8 به جای آن استفاده کنید. ورق ها معمولا در عرض های 100 یا 125 سانتی متر، ضخامت 0.3 تا 1 میلی متر و طول های 2، 3، 4، 5 و 6 متری تولید و به بازار عرضه می شوند. با این حال اکثر کارخانجات بنابر سفارش مشتری ابعاد متفاوتی را تولید می نمایند.

وزن ورق شیروانی وابسته به عوامل متعددی است که هر یک از جانب خود تاثیر گذار در قیمت و وزن آن از لحاظ ساختار می باشند. در اصل ابعاد ورق شیروانی وابسته به سفارش مشتریان می باشد چرا که هر چه ابعاد ورق افزایش پیدا کند مسلما روی قیمت آن نیز تاثیر گذار خواهد بود. برای محاسبه وزن ورق شیروانی به راحتی، می توانید از  فرمول زیر استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که قیمت ورق شیروانی رنگی، با ورق گالوانیزه و… متفاوت می باشد چرا که از لحاظ ساختار و وزن نیز متفاوت اند.

وزن ورق شیروانی = طول (متر) * عرض (متر) * ضخامت (میلی متر) * 7.85

در اصل در این فرمول عدد 7.85 چگالی آهن می باشد که شما می توانید از عدد ۸ بجای آن استفاده نمائید.

هر متر ورق شیروانی چند کیلو است؟

یکی از متداول ترین سوالات که در زمان خرید ورق شیروانی زیاد پرسیده می شود، این است که هر متر شیروانی چند کیلو است. در پاسخ این سوال باید گفت به دلیل اینکه انواع مختلف شیروانی تولید می شوند و وزن های مختلفی نیز دارند، در بازار با تنوع بالایی رو به رو هستید. کارخانجات مختلف نیز ورق شیروانی را با ضخامت و سایز های گوناگونتولید و به فروش می رساند. اگر می‌خواهید بدانید هر متر ورق شیروانی چند کیلو است، می‌توانید با کارشناسان فروش سایت ثامن تجارت ارتباط بر قرار کرده و با توجه به نوع شیروانی که می خواهید، از قیمت آن نیز مطلع شوید.

به عنوان مثال ورق شیروانی پلاستیکی دارای استحکامی پایین بوده و همچنین قیمتی ارزان تر نیز نسبت به سایر شیروانی ها دارد. پس توجه داشته باشید که نوع، وزن محصول روی قیمت آن تاثیر گذار است. اصولا ورق شیروانی با عرض ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتی متر به تولید رسیده و ضخامت آن ها نیز بین ۰.۳ تا ۱ میلی متر و طول های ۳، ۴، ۵، ۶ متر می باشد که طبق سفارش مشتریان به تولید می رسند. در ضمن قیمت ورق شیروانی رابطه مستقیم با مقدار وزن آن دارد.

جدول وزن ورق شیروانی گالوانیزه

با بررسی جدول زیر می توانید از وزن ورق گالوانیزه در ابعاد و ضخامت های مختلف مطلع شوید:

ردیفطول ورق گالوانیزهعرض ورق گالوانیزهضخامت ورق گالوانیزهوزن ورق گالوانیزه( kg )
1200010000.56
2200010000.711
320001000116
4200010001.524
520001000232
6250012500.513
725001250125
8250012501.2531
9250012501.537

پارامتر های تاثیر گذار بر مصالح سقف

لیست زیر شامل مواردی است که بر روی مصالح سقف تاثیرگذار است و شما هنگام انتخاب می بایست به آنها توجه کنید.

  1. وزن ورق شیروانی: باید وزن ورق های سقف را در نظر داشته باشید؛ زیرا این امر می تواند بر یکپارچگی ساختاری خانه شما تأثیر بگذارد.
  2. شرایط آب و هوایی: مطالعه آب و هوای محلی به شما کمک می کند تا در مورد ماده ای که باید انتخاب کنید، بسته به اینکه چقدر سخت و مقاوم در برابر حرارت است، تصمیم بگیرید.
  3. وزن ورق رنگی: می‌توانید گزینه‌های رنگی مختلفی را بررسی کنید تا یکی را انتخاب کنید که با زیبایی‌شناسی کلی مطابقت داشته باشد و در عین حال نیازهای عملکردی را برآورده کند.
  4. بهره وری انرژی: خواص حرارتی مواد سقف را بدانید و یکی را انتخاب کنید که می تواند صورتحساب انرژی شما را کاهش دهد.
  5. قیمت ورق شیروانی: قیمت ورق های سقف به کیفیت و برند بستگی دارد که در تصمیم گیری در مورد هزینه کلی ساخت باید به آن توجه کرد.
  6. تعمیر و نگهداری: برخی از مواد ممکن است نیاز به نگهداری بالاتری نسبت به سایرین داشته باشند. بنابراین، این یک عامل حیاتی است که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید.
وزق شیروانی

محاسبه قیمت ورق شیروانی

ورق های شیروانی فلزی ارزان ترین گزینه هستند. از طرفی دیگر اگر به دنبال گزینه ای با دوام بالا هستید، ورق های سقف راه راه می توانند انتخابی مناسب باشند. وزن ورق شیروانی پلاستیکی سبک می باشد، در حالی که ورق های پلی کربنات شفاف و مناسب برای استفاده در فضای باز هستند. باتوجه به این نکات، انتخاب ورق مناسب، وابسته به نیاز و بودجه فرد است. اما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت ورق شیروانی گالوانیزه به فروشگاه ثامن تجارت مراجعه نمایید.

کلام آخر

اصولا برای ساخت شیروانی خانه های ویلایی و یا در شمال کشور، از ورق گالوانیزه رنگی به عنوان سقف شیروانی استفاده می کنند که زیبایی خاص و منحصر به فردی به خانه ها نیز می بخشند و نمای بیرونی را زیبا و چشمگیر می سازد. در انتخاب ورق آلیاژی باید توجه داشته باشید که جنس ورق از چیست و هر متر ورق شیروانی چند کیلو است، چرا که باید جنس آن به گونه ای باشد که دچار فرسودگی و زنگ زدگی سریع نشود و وزن آن مطابق با سازه باشد. جهت خرید ورق شیروانی و همچنین جهت اطلاع از قیمت ورق شیروانی می توانید با کارشناسان فروش سایت ثامن تجارت در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

مزایای ورق های شیروانی چیست؟

انتخاب ورق شیروانی مناسب می تواند طول عمر و دوام سقف شما را افزایش دهد.

هر متر ورق شیروانی چند کیلو است؟

وزن این ورق ها از دیگر انواع آن سنگین تر است اما در مقابل بسیار قوی و بادوام می باشد. جدول وزن شیروانی ها در این صفحه آمده است، کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه