مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1643549564
۲۵ فروردین ۱۴۰۳
2 بازدید

انواع ورق آجدار در محیط اطراف ما برای تولید محصولات گوناگون به کار رفته اند. استفاده از این نوع ورق ها به حدی گسترده شده است که می توان از آن به عنوان پرکاربردترین نوع ورق های فلزی نام برد. استاندارد ورق آجدار برای دستیابی به بهترین نوع این ورق ایجاد شده است تا شما بتوانید ضمن استفاده از این نوع، از مقاومت و برخورداری آن از ویژگی های اساسی این محصول، مطمئن باشید.ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا پس از بیان این که ورق آجدار چیست، به معرفی انواع آن از قبیل، ورق آجدار فابریک، ورق آجدار گالوانیزه و ور آجدار آلومینیوم بپردازیم.

انواع ورق آجدار 

ورق آجدار یکی از ورق های فولادی نورد گرم است که با هدف به کارگیری در بخش های مختلف و تولید محصولات مختلف، ساخته می شود. آجداار بودن این ورق ها دلیلی بر جلوگیری آن ها از لغزندگی است. همین دلیل از این نوع ورق ها برای مواقعی استفاده می شود که نیاز به اصطکاک، احساس شود. انواع ورق های آجدار با توجه به متفاوت بودن میزان برآمدگی و جنس و ترکیبات به کار رفته در آن ها، شناخته و نام گذاری می شوند. در ادامه این انواع معرفی و ویژگی های هر کدام به صورت جداگانه مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد.

انواع ورق آجدار از نظر جنس

همانطور که در بالا بیان شد، یکی از ملاک های تولیدکنندگان برای قرار دادن ورق های آجدار در دسته های مختلف، جنس آن ورق ها است. ورق های آجدا از این نظر به انواع زیر دسته بندی می شوند:

  • ورق آهنی
  • ورق استیل
  • ورق گالوانیزه آجدار
  • ورق آلومینیوم آجدار

انواع ورق های آجدار از نظر نوع برجستگی 

نوع برجستگی و شکل آج ورق ها هم در تعیین نوع و دسته بندی انواع ورق آجدار، موثر است. ورق های آجدار از لحاظ آج، در یکی از دسته های زیر جای می گیرندک

  • ورق آجدار بادامی
  • ورق با آج لوزی شکل
  • عدسی
  • قطره ای
  • شطرنجی

ورق آجدار با عناوین دیگری نظیر ورق های کف سازی و ورق های برجسته هم شناخته می شوند.

ورق آجدار آهنی 

استانداردهای ST44، ST37، ST52 برای تولید انواع ورق آجدار آهنی تعریف شده است تا همه مشخصات فنی آن ها رعایت شده و افراد با اعتماد بیشتری اقدام به خرید کنند. البته بهتر است تا در مناطق و شرایطی که رطوبت بالا است، از این نوع ورق استفاده نشود. چرا که یکی از معایب آن، عدم مقاومت در برابر زنگ زدن و پوسیدگی می باشد.

ورق آجدار استیل 

ورق استیل 304 را به شکل آجدار در می آورند تا ضمن دارا بودن مقاومت در برابر زنگ زدگی و فرسایش، مانع از سر خوردن افراد و اشیاء در مصارف گوناگون شوند.

ورق آجدار آلومینیوم 

یکی از مهم ترین انواع ورق آجدار با نام ورق آجدار آلومینیوم شناخته می شود. این ورق در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. انواع مختلف این ورق در قالب کرکره، ذوزنقه، شادولاین و … در بازار موجود است که تاییدی برای شکل پذیر بودن این نوع ورق محسوب می شوند.

در حال حاضر این محصول به دو صورت رنگی و بی رنگ به فروش می رسد. از نظر بسته بندی هم می توان ورق آجدار آلومینیومی را به صورا شیت و یا به شکل رول تهیه نمود.

ورق آجدار گالوانیزه

از دیگر انواع ورق آجدار می توان به این محصول اشاره کرد. این نوع ورق برای به دست آوردن مقاومت بیشتر در برابر زنگ زدگی، دارای پوششی از نوع فلز روی است. مهم ترین مورد کاربرد این محصول، ساخت شیروانی ها، کف کشتی ها و استفاده در مکان هایی است که رطوبت زیادی وجود دارد.

ورق اجدار

قیمت ورق های آجدار 

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت در مورد انواع ورق آجدار آشنا شدید. علاوه بر این، ورق آجدار فابریک نیز در بازار موجود است که در آن لایه آج به ورق اصلی اضافه شده به صورتی که ورق زیرین صیقلی و یک دست است. این نوع ورق به دلیل داشتن وزن بالاتر، قیمت ورق آجدار بیشتری هم دارد. با این حال می توان گفت که ورق آجدار قیمت دقیقی ندارد. چرا که در حال حاضر قیمت همه انواع محصولات مود در بازار در حال تغییر و نوسان است. با ای حال شما با مراجعه به سایت ما می توانید ضمن کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات، از قیمت و نحوه خرید آن ها نیز مطلع شوید.

منبع : sterlingroofinggroup.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه