مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1640590665 1
3 اردیبهشت 1402
11 بازدید

در این مقاله از سری مقالات سایت ثامن تجارت در مورد موضوعاتی ارز قبیل این که  صفحه ستون و بولت چیست و همچنین انواع بولت در پایپینگ صفحه ستون صحبت خواهیم کرد. دلیل بررسی این موضوعات کارایی بولت ها درساخت یک سازه و درجه اهمیت آن ها برای انجام یک پروژه عمرانی است.صفحه ستون باید به گونه ای در پی ساختمان قرار بگیرد که به شکل کامل به آن متصل بوده و دارای هیچ فاصله ای با آن نباشد. این که چطور می توان از این موضوع مطمئن شد، در جای خود مورد بحث است. اما چیزی که در اینجا برای ما مهم است، کار اصلی بولت یعنی ایجاد اتصال میان صفحه ستون با فونداسیون است.

انواع بولت صفحه ستون 

در این بخش به سرعت به سراغ موضوع اصلی مقاله می رویم و انواع بولت در پایپینگ ها را به شکل موزدی به همراه توضیحات مربوط به هر کدام به شما معرفی می نماییم.

آی بولت ها 

شاید دلیل نام گذاری این نوع بولت برای تان جای سوال داشته باشد. آنچه که باعث این نام گذاری شده، شباهت آی بولت به چشم انسان است. این بولت ها کاربرد بسیار زیادی برای نگه داشتن طناب ها دارند. کاربرد اصلی این نوع بولت ها را زمانی متوجه می شوید که بخواهید اجسام سنگینی را جا به جا کرده یا آن را توسط طناب یا زنجیر به محلی متصل کنید.

شکل این بولت به این صورت است که یک حلقه در انتهای یک پیچ وجود دارد. همین حلقه برای بسن زنجیر، نوار یا طناب کاربرد دارد.

هنگر بولت ها 

این نوع بولت ها از انواع بولت صفحه ستون، پیچ هایی هستند که در هر دو سمت آن ها رزو وجود دارد. یکی از رزوه ها شباهت زیادی به رزوه چوب دارد. دلیل این مورد، فراهم شدن امکان استفاده از این نوع بولت برای اتصال دو صفحه یا جسم ب جنس های متفاوت است.

یو بولت ها 

یو بولت ها از انواع بولت در پایپینگ صفحه ستون است که در پروژه های عمرانی مختلف کاربرهای اساسی دارد. این نوع بولت در واقع پیچی است که به شکل حرف U ساخته شده و دلیل نام گذاری آن هم همین موضوع است. این نوع بولت برای نگه داشتن لوله ها جهت اتصال به دیوار یا هر جای دیگری است.

در واقع همین کاربرد یو بولت ها است که باعث شده تا از آن ها با عنوان پشتیبان اتصال لوله های نفت و گاز در پایپینگ یاد شود. این نوع بولت ها با توجه به سایز شان نام گذاری می شود. به عنوان مثال یو بولت سایز 6 که از پرکاربردترین یو بولت ها است.

یو بولت ها

انکر بولت 

یکی از مهم ترین انواع بولت در پایپینگ صفحه ستون، انکر بولت ها هستند. به این نوع از بولت ها، رول بولت هم گفته می شود. انکر بولت ها یا رول بولت ها با هدف اتصال مناسب و جای گذاری درست و نصب ماشین ها در فونداسیون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع نصب ماشین ها و انواع ابزارهای صنعتی بدون استفاده از انکر بولت ها به سادگی امکان پذیر نیست. علاوه بر این زمانی که یک ساختمان در حال ساخت است، نیاز به انکر بولت ها به شدت احساس می شود. چرا که این ابزارها، صفحه های فلزی مختل را با هر سایز، ضخامت و وزنی که باشند، به سطوح مختلف متصل می کنند. به عنوان مثال برای اتصال این صفحات به سطوحی از هر جنس اعم از آجر، بتن یا سنگ، از انکر بولت ها استفاده می شود.

بولت جی

بولت جی 

نوع دیگری از بولت ها که از مهم ترین انواع بولت در پایپینگ ساختمانی است، بولت جی نام دارد. این نوع بولت به شکل قلاب ساخته شده و مزیت آن باز و بسته شدن راحت تر است. مهم ترین کاربرد جی بولت، استفاده از آن به عنوان گیره برای ایجاد اتصالات انجام می شود.

انواع مهرهانواع بولت
مهره شش گوشبولت 25 یا انکر بولت
مهره مربعیرول بولت
شیاردارای بولت
کاسه نمدییو بولت
مهره بالدارجی بولت
خاردارهنگر بولت

قیمت بولت و صفحه ستون 

در این مقاله پرکاربردترین انواع بولت صفحه ستون و به طور کل انواع بولت در پایپینگ را برای شما توضیح دادیم. علاوه بر این مطرح شد که هر کدام از این بولت ها چه کاربردی خواهند داشت. اما اگر بخواهید در مورد قیمت بیس پلیت و بولت اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است تا سری به سایت ما بزنید. ما در سایت ثامن تجارت محصولات ساختمانی از جمله انواع محصولات فسفر برنز، میلگرد، ورق، نبشی، تیر آهن و … را عرضه کردیم. شما با مراجعه به این سایت و مشاهده محصولاتی مانند بولت 22 میلگرد آجدار 50 سانتی می توانید از قیمت انواع این محصولات را به شکل آنلاین مطلع شوید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه