مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1633250984 1
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
77 بازدید

ورق آلومینیوم، از جنس فلز آلومینیوم سبک می باشد؛ که به علت داشتن وزن سبک و استحکام زیاد در صنایع مختلف مانند: خودروسازی، هواپیما سازی، لوازم خانگی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرد. انواع ورق آلومینیوم در طول مراحل مختلفی تولید میشوند؛ که اگر تمامی فرآیندها به درستی انجام شوند، کیفیت این ورق ها را بالا می برند. اگر این سوال در ذهن شما ایجاد شده که باید ورق آلومینیوم از کجا بخریم؟ قیمت ورق آلومینیوم آجدار، براق، نازک، 1 میلیمتر و 2 میل چقدر باهم فرق دارد؛ می توانید پس از خواندن این مقاله از سایت ثامن تجارت به پاسخ سوالات خود برسید.

ورق آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم، غیر سمی است و می تواند در تجهیزات تهیه غذا استفاده شود. غیرقابل احتراق است (نمی سوزد) و دارای ماهیت بازتابی است و آن را برای وسایل روشنایی مناسب می کند. جالب است بدانید که آلومینیوم فراوان ترین عنصر فلزی در پوسته زمین است و حدود 8 درصد وزنی را تشکیل می دهد. شما برای تهیه آن ها با هزینه های متفاوت بپردازید، به عنوان نمونه قیمت ورق آلومینیوم 6061 با نوع 3105 متفاوت است.

انواع ورق آلومینیوم چیست؟

انواع ورق های آلومینیوم در ضخامت های گوناگونی در بازار موجود است. به طور کلی آلومینیوم، مقاوم در برابر خوردگی است و عملاً بدون تعمیر و نگهداری است. نسبت استحکام و وزن بی نظیری در مقایسه با سایر فلزات دارد و وزن آن تقریباً 1/3 برابر آهن، فولاد، مس یا برنج است. صفحه آلومینیوم دارای هدایت حرارتی بهتر از هر فلز متداول دیگر است. در این مطلب از سایت ثامن تجارت شما را با قیمت ورق آلومینیوم 3105، 1050، قیمت، فروش و وزن انواع ورق آلومینیومی رنگی نازک و براق آشنا می کنیم.

انواع ورق های آلومینیومی در بازار

ورق آلومینیومی برجسته

این نوع صفحات شطرنجی، پانل های از ورق فلز هستند که سطح آن ها از الگوهای برجسته به وجود می آید و معمولا به ارتفاع 1.5 میلی متر برجسته می شود. این نوع ورق ضخیم و محکم است و در برابر ضربه و حرارت مقاوم است و مناسب برای پیاده روها، پارکینگ ها، جایگاه های بارگیری و … است.

ورق آلومینیوم سوراخ دار

از این نوع در مکان های استفاده می شود که زیبایی ظاهری آن بسیار مهم است. به عنوان نمونه در طراحی های داخلی و خارجی برای ساخت انواع سقف، صفحه نمایش، سایه های خورشیدی و برخی از معماری ها استفاده می کنند.

ورق آلومینیوم کامپوزیت

به پانل های کامپوزیت به اختصار ACS و ACP می گویند. این ورق از دو قطعه بسیار نازک پوشش داده شده که با سیم پیچ ساخته شده است، به وجود آمده است. همچنین به بیرون یک هسته غیرآلومینیومی متصل شده اند.

از آن ها به صورت پانل های سبک در روشک خارجی یا نمای ساختمان استفاده می کنند. به آن ها ساندویچ پانل نیز می گویند که بسیار سبک تر از فلز جامد است. همین مشخصات موجب می شود تا نگهداری و نصب آن ها آسان تر باشد.

رول آلومینیوم برس زده

این نوع به عنوان ورق آلومینیوم براق بوده و برای نمای ساختمان کاربرد دارد. انواع گوناگون آن مانند پانل های آنودایز و کامپوزیت در بازار موجود است.

ورق آلومینیوم 2024

این نوع دارای چقرمگی شکست و استحکام بالا در برابر سرما، لحیم کاری و جوشکاری است. اما از جمله معایب آن مقاومت پایین در برابر عوامل خورنده و زنگ زدگی است.

large image1634640726

آلیاژ آلومینیوم 5000

دارای مقاومت بالا در برابر جوشکاری، عوامل خورنده و زنگ زدگی است.

ورق آلومینیوم 1000

در میان انواع ورق آلومینیوم، سری 1000 از نوع پرمصرف ترین نوع ان است. از خواص آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر خوردگی
  • مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی
  • قابلیت فرم پذیری بالا
  • ماشین کاری بالا
  • پایداری در برابر حرارت و دما

ورق آلومینیوم 6061

این نوع در گروه 6 آلومینیوم قرار می گیرد و از پرکاربردترین و بهترین انواع ورق آلومینیومی است. در ساخت آن از دو عنصر سیلیسیم و منیزیم استفاده می کنند. استفاده از این دو موجب افزایش پایداری و مقاومت در برابر حرارت و امواج الکترومغناطیسی است.

ورق آلومینیوم 6061

ورق آلومینیوم رنگی

ورقه های رنگی با استانداردی به نام “رال” که نوعی سیسیتم کدگذاری رنگ است، در طرح و رنگ های استاندارد به وسیله تولید کنندگان اجرا و ارائه می شود. این نوع در طرح های گوناگونی در صنعت تولید و به بازار عرضه می شود. از ورق آلومینیوم رنگی نازک در صنعت دکوراسیون، کابینت سازی، سقف خانه ها و کانکس یا سقف سالن ها کاربرد دارد و به صورت حالت های موج دار یا شیت مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ضخامت ورق آلومینیوم

به طور کلی انواع ورق های آلومینیومی از نظر ضخامت به دو دسته ضخیم و نازک دسته بندی می شود. نوع ضخیم آن از 25 میکرومتر در برابر اکسیژن و آب غیرقابل نفوذ است. ورق آلومینیوم نازک به دلیل داشتن سوراخ های کوچک به وجود آمده توسط فرایند تولید، کمی نفوذپذیرتر هستند.

مزایای ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم به علت تولید در ضخامت و اندازه‌های مختلف مزایای زیادی را با خود همراه کرده است. تولید ورق آلومینیوم با مشخصات مختلف باعث شده است تا در نیازهای مختلفی بتوان از آن استفاده کرد. در این بخش به بررسی کاملی از مزایای استفاده از ورق آلومینیوم پرداخته‌ایم. پس همچنان همراه ما بمانید.

قابل استفاده برای صنایع غذایی

استفاده از ورق آلومینیوم در بسته بندی مواد غذایی و شیمیایی مزایای زیادی به همراه دارد؛ زیرا به راحتی نسبت به مواد مختلف واکنش نشان نمی‌دهد و همه نگرانی‌ها از بابت تاثیر این ورق بر مواد غذایی از بین خواهد رفت.

قیمت مناسب

ورق آلومینیوم دارای مزایای فراوان و فوق‌العاده‌ای می‌باشد؛ اما در این بین، در مقایسه با بسیاری از فلزات تولید شده، ارزان‌تر است و دارای کیفیت لازم و مطلوبی می‌باشد. همچنین این نوع ورق علاوه بر داشتن قیمتی مناسب و به صرفه، فلزی سبک و در عین حال محکم و انعطاف پذیر می‌باشد؛ به همین دلیل انتخاب خوبی برای بسیاری از صنایع است.

سبک وزن

وزن ورق آلومینیوم تقریباً یک سوم وزن ورق فولادی است که این تفاوت باعث شده است ورق آلومینیوم به یکی از سبک‌ترین ورق‌های فلزی بازار تبدیل شود؛ بنابراین این نوع ورق به راحتی قابل حمل است و در کاهش وزن سازه‌ها نقش بزرگی ایفا می‌کند.

شکل پذیری

نقطه ذوب ورق آلومینیوم نسبتاً پایین است. در نتیجه، هنگامی که تحت درجه حرارت بالایی قرار گیرد، می توان آن را به راحتی به اشکال مختلف تبدیل کرد.

قابل بازیافت

ورق آلومینیوم به دلیل مواد تشکیل دهنده و خواص آن، قابل بازیافت است؛ به طوری که می‌توان آن را بدون از دست دادن خواص به طور مداوم بازیافت کرد. باید بدانید که بازیافت ورق آلومینیوم سبب ذخیره سازی بیش از ۹۰ درصد انرژی مورد نیاز اولیه برای تولید آلومینیوم می‌شود.

مقاومت در برابر خوردگی

امکان خوردگی فلزات در هر محیطی به خصوص در محیط‌های صنعتی امکان پذیر است. آلومینیوم از جمله موادی است که به راحتی دچار خوردگی نمی‌شود؛ از این رو به فراوانی در صنایع دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای کابردهای فراوانی در این صنایع است.

کاربردهای ورق آلومینیوم

تولید ورق آلومینیوم در انواع بسیار گوناگونی در حال انجام است؛ همین موضوع باعث شده است تا این نوع ورق کاربردهای زیادی در صنایع مختلف داشته باشد. از جمله این کاربردها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در صنعت هوافضا
  • در صنعت ساختمان‌ سازی
  • در ساخت لایه زرهی وسایل جنگی
  • در ساخت وسایل حمل و نقل
  • صنعت خودرو
  • صنعت بسته بندی و مواد غذایی
کاربرد ورق آلومینیوم در صنایع مختلف

قیمت انواع ورق آلومینیومی در ثامن تجارت

این که شما قصد ساختن خانه، تعمیرات یا خرید لوازم و لوازم خانگی را دارید؛ با ورق آلومینیومی روبرو می شوید. بسیاری از انواع آلیاژهای آلومینیوم برای محصولات و مشاغل مختلف کاربرد دارد. فهرست کردن انواع آن دشوار می باشد. اما در این مطلب شما را با وزن، فروش و قیمت انواع ورق آلومینیوم 3105، 1050، نازک و رنگی آشنا کردیم. برای خرید و اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم 6061 و قیمت میلگرد آلومینیوم می توانید به سایت ثامن تجارت مراجعه کنید.

ورق آلومینیوم از کجا بخریم؟

در این مطلب در رابطه با تعریف ورق آلومینیوم، انواع و کاربردهای آن صحبت شد. همینطور گفته شد که این ورق ها در طی نورد سرد و نورد گرم تولید میشوند تا در برابر خوردگی و عوامل آسیب زا مقاومت داشته باشند. انواع ورق آلومینیوم و ویژگی های آن باعث شده است تا در صنایع مختلف از آن استفاده شود. در پایان اگر به دنبال خرید و قیمت روز ورق آلومینیوم هستید، می توانید با کارشناسان سایت ثامن تجارت تماس بگیرید.

منبع : ویکی پدیا

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه