مشاوره و فروش
02137163

تفاوت انکر بولت و رول بولت

852350 image1645039072
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
62 بازدید

تفاوت انکر بولت و رول بولت در بسیاری از منابع مورد بحث قرار گرفته است. اما آیا واقعا این دو با هم متفاوت اند؟ در صورتی که پاسخ مثبت است، دلیل این تفاوت چیست و چه تاثیری بر کارایی آن ها دارد؟ این تفاوت در قیمت انکر بولت و رول بولت نیز وجود دارد؟ این موارد در مقاله حال حاضر از وب سایت ثامن تجارت مورد بررسی قرار می گیرد. هدف ما از طرح این موضوع رفع ابهام در مورد این دو ابزار مهم در صنعت ساخت و ساز است. به علاوه این که قصد داریم در خلال این نوشتار شما را با انواع انکر بولت، رول بولت شیمیایی و طریقه نصب رول بولت آشنا کنیم.

تفاوت انکر بولت و رول بولت

در بسیاری از موارد، افراد برای نام گذاری انکر بولت، اکسپنشن بولت و رول بولت دچار سردرگمی می شوند. این مورد زمانی باعث بروز مشکلات جدی می شود که بحث خرید و ثبت سفارش محصولات مذکور مطرح باشد. برای حل این مشکل نیاز است تا در مرحله اول تعریف دقیقی از هر کدام از این محصولات داشته باشیم و بدانیم که چه موقع از کدام نام باید برای آن ها استفاده کنیم. در ادامه همین مقاله با ما همراه باشید تا تعریف مختصر و مفیدی از این محصولات را برای تان ارائه دهیم.

انکر بولت چیست؟

در این بخش از مقاله “تفاوت انکر بولت و رول بولت” به ارائه توضیحاتی در خصوص ماهیت انکر بولت خواهیم پرداخت. منظور از انکر، تجهیزات مرتبط با اتصال بتن است. بنابراین می توان گفت که موارد زیر در این دسته بندی قرار خواهند گرفت:

  • اکسپنشن بولت ها
  • رول بولت ها
  • چسب هایی که برای کاشت میلگرد و بولت استفاده می شوند
  • رول پلاک هایی که از جنس پلاستیک ساخته می شوند

به طور کلی به هر نوع میله دارای رزوه که در بتن یا هر ماده پایه دیگری کاشته می شوند، انکر بولت گفته می شود. این انکر بولت ها به دو صورت کاشته می شوند. یا برای کاشت آن ها از انواع رزین های کاشت آرماتور و چسب های بتن استفاده می شود و یا این که کاشت ان ها با مکانیزم درگیر شونده انبساطی صورت می پذیرد.

انکر بولت ها دارای دو نوع شیمیایی و مکانیکی هستند که به دلیل دور شدن از عنوان اصلی مقاله از پرداختن به جزئیات آن ها خودداری می کنیم.

رول بولت

جدای از بحث تفاوت انکر بولت و رول بولت، شاید برای تان جالب باشد که در کشور ما به انکر بولت های مکانیکی از هر نوع و برندی، رول بولت می گویند. بنا بر این اگر بگوییم که رول بولت هیچ نوع خاصی از انکر بولت به شمار نمی آید، زیاد جای تعجب نیست. در واقع رول بولت تنها نام یک محصول از برند انگلیسی رول پلاک یا راول پلاک است.

image1645038758تفاوت انکر بولت و رول بولت 2

نصب رول بولت در سه مرحله انجام می شود. نخست، محل قرار گیری آن را سوراخ می کنند. سپس رول بولت در جای خود قرار گرفته و بعد به واسطه آچار از محل پیچ و محل در داخل بتن محکم و ثابت می شود. رول بولت پروانه ای یکی از مهم ترین انواع رول بولت ها به شماره می آید.

تعریف اکسپنشن بولت

در ضمن بیان تفاوت انکر بولت و رول بولت نیاز است تا در مورد اکسپنشن بولت نیز مواردی را ذکر نماییم. این محصول نوعی انکر بولن مکانیکی به شمار می آید که بخش انتهایی آن ها در بتن باز شده و به همین ترتیب بر سر جای تعیین شده، استقرار می یابند.

این بولت ها منبسط می شوند و به همین دلیل است که در داخل سوراخ تعبیه شده در بتن گیر کرده و نصب می گردند.

به نقل از ویکی پدیا:

پیچ (به انگلیسی: Screw یا Bolt) نوعی روش و وسیله برای اتصال است، که به صورت مارپیچی رزوه شده و معمولاً از جنس فلز می‌باشد. اگرچه در زبان فارسی فقط از واژه «پیچ» برای انواع این وسیله استفاده می‌شود، در زبان انگلیسی معمولاً بین Screw و Bolt تفاوت قائل می‌شوند.

 

نکات مهم برای خرید انکر بولت و رول بولت

میزان تحمل وزن رول بولت و انکر بولت ها در زمان خرید، باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین تعداد بولت های مورد نیز باید چک شود.

از طرف دیگر پیش از آقای پروژه باید در نظر گرفته شود که صفحه ستون ها و رول بولت ها چه میزان هزینه در بر خواهند داشت. چرا که این موارد بر قیمت نهایی پروژه نیز تاثیرگذار می باشند. توجه به نوع رول بولت نیز از ضرورت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال اگر می خواهید رول بولت امکان توزیع بار داشته و فشار زیادی را به مصالح پایه وارد نکند، از نوع سقفی پروانه ای آن استفاده کنید. در صورتی هم که مصالح پایه ضخامت کمی دارند، می توانید از رول بولت توخالی استفاده کنید.

قیمت انکر بولت و رول بولت

در مقاله “تفاوت انکر بولت و رول بولت” سعی کردیم تا در خصوص این ابزارها اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد خرید محصولاتی از این دست را دارید، همین حالا و به صورت تلفنی یا آنلاین با کارشناسان وب سایت ثامن تجارت ارتباط بگیرد.

شما می توانید ضمن استعلام قیمت انواع انکر بولت مانند انکر بولت سقفی، سفارش خود را نیز ثبت نمایید.

 

سوالات متداول 

مهم ترین تفاوت رول بولت و انکر بولت چیست؟

مهم ترین تفاوت آن ها در میزان وزن آنهاست

انکر بولت چیست؟

به طور کلی به هر نوع میله دارای رزوه که در بتن یا هر ماده پایه دیگری کاشته می شوند، انکر بولت گفته می شود

مطالب مرتبط