مشاوره و فروش
02137163

ورق استیل تابلوسازی

steel sheet sign making 02 1
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
5 بازدید

معرفی ورق استیل تابلوسازی، موضوع این مقاله از سری مقالات شرکت بازرگانی آهن آلات ثامن تجارت است. حروف برجسته ای که روی تابلوها قرار داده می شوند، غالبا از جنس استیل میرور است. انواع تابلو استیل و حروف آ با جنس های مختلف دیگر نیز وجود دارد که در همین مقاله به شما معرفی می شوند. ضخامت ورق ها، قیمت تابلو استیل طلایی، طریقه ساخت تابلو استیل و رنگ تابلوها و … از جمله موارد مهم در هنگام خرید این محصولات است. نوع کاربرد هر کدام از این ورق ها نیز حائز اهمیت است. چرا که برخی از آن ها را می توان برای مصارف تزئینی نیز به کار گرفت.

ورق استیل تابلوسازی

ورق های استیلی که برای تابلوها به کار می روند را می توان با خیال راحت در جاهایی که شرایط محیطی نامساعد حاکم است، به کار گرفت. این ورق ها با توجه به جنسی که دارند، به سادگی دچار آلودگی و تیرگی نمی شوند و می توانند ظاهر زیبای خود را در شرایط نامطلوب حفظ کنند. این ورق ها در برابر رطوبت مقاوم هستند؛ چرا که یکی از مهم ترین مزایای استیل، مقاوم بودن در برابر رطوبت و خورده شدن است.

حروف برجسته ای که از جنس استیل ساخته می شوند و روی تابلوها نصب می گردند، براق، زیبا و با سطحی صاف و صیقلی هستند. این حروف را به دو صورت در تابلوها به کار می برند، یا در پشت آن ها منبع نور قرار می گیرد که با نام نوراندریک شناخته می شود و یا این که بدون نور هستند.

انواع ورق استیل تابلوسازی

حروف برجسته استیل که برای تابلوسازی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای انواع مختلفی اند. این انواع عبارت اند از:

  • استیل طلایی براق
  • استیل طلایی خش دار
  • استیل نقره ای
  • استیل رینگی
  • استیل لبه پانچ که به آن الماسی نیز گفته می شود.
  • استیل مسی.
steel sheet sign making

ویژگی های ورق استیل برای تابلوسازی

استفاده از ورق استیل در تابلوسازی مزایای خاص خود را دارد. این ورق ها دارای طول عمر بالایی هستند و این مزیت، به خواص و ویژگی های ورق استیل بستگی دارد.

عدم زنگ زدن و پوسیدگی

ورق استنلس استیل تابلوسازی به راحتی دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نمی شود. این ورق ها را با توجه به همین ویژگی در محیط های رو باز و خارج از شهرها استفاده کرد.

زیباسازی محیط

تابلوهای براق ظاهزی زیبا و سطحی صاف و براق هستند. تابلوهای ساخته شده از ورق استیل، در شب زیبایی بیشتری داشته و اگر از نوع نوراندریک باشند، هم به راحتی دیده خواهند شد و هم زیبایی بیشتری دارند. در این میان ورق های استیل میرور یا آینه ای زیباتر هستند. از این رو، این ورق ها در طراحی دکوراسیون داخلی نیز به کار می روند.

ورق استیل نگیر

به طور کل ورق های استیل دارای دو نوع بگیر و نگیر هستند. تفاوت این دو نوع ورق در میزان آهنی است که در آن ها به کار رفته و با توجه به ترکیبات محصول، امکان جذب یا عدم جذب آن توسط آهن ربا فراهم می شود. ورق استیل تابلوسازی باید از نوع نگیر باشد. در این نوع ورق ها میزان کمتری آهن موجود است و به همین دلیل طول عمر بالاتری داشته و در برابر زنگ زدن مقاومت بیشتری را از خود نشان می دهند.

steel sheet sign making 01

مشخصات تابلو ساخته شده از ورق استیل

جدول زیر مشخصات تابلو با حروف استیل را نمایش می دهد. همان طور که مشاهده می کنید، رنگ بندی های مختلفی می توان برای کار در نظر گرفت تا هم هماهنگی با دکوراسیون بیشتر شود و هم تنوع در تولید انواع این تابلوها بالاتر باشد:

عنوان جنس ضخامت رنگبندی
ورق استیل آلیاژ استیل – کروم  0.4 تا 1 میلیمتر طلایی دودی نقره ای –  مسی
پلکسی گلاس پلاستیک فشرده  3 الی 10 میلی متر دوغی
بله استیل آلیاژ استیل – کروم  0.4,  0.5 -0.6 میلی متر طلایی دودی نقره ای –  مسی
نورپردازی SMD 2*10*1 تمام رنگ ها

قیمت تابلو استیل طلایی

در این مقاله با عنوان ورق استیل تابلوسازی، در مورد انواع تابلو استیل، حروف برجسته استیل و ویزگی های آن صحبت کردیم. در مورد قیمت این محصولات هم بیان شد که باید به ویژگی ها، مشخصات فنی و همچنین وضعیت بازار توجه شود، تا قیمت مناسبی برای این ورق ها تعیین گردد. نمودارهای قیمت ارائه شده در وب سایت های معتبر نظیر آن چه در بخش محصولات سایت شرکت ثامن تجارت درج شده است، می تواند راهنمای خوبی برای تعیین قیمت ورق استیل و پیش بینی نوسانات آن در روزهای آتی باشد.

 

مطالب مرتبط