مشاوره و فروش
02137163

راهنمای خرید ورق استیل برای ساخت چاقو

steel sheet making knives1
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
160 بازدید

تقریباً همه ما به یک چاقوی تیز و قدرتمند برای کار در آشپزخانه نیاز داریم. اگرچه ما به‌عنوان مصرف‌کننده چندان توجهی به جنس فلز چاقو نداریم، اما سازندگان این دسته از محصولات وسواس زیادی را برای انتخاب نوع فولاد مناسب چاقوسازی به خرج می‌دهند. در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم به راهنمای خرید ورق استیل برای ساخت چاقو پرداخته و شما را با بهترین فلز برای ساخت چاقو آشنا سازیم. بنابراین، اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما همراه باشید. شما همچنین می‌توانید برای خرید ورق استیل مورد نیاز خود از طریق همین صفحه وارد بخش مربوط در منوی سایت ما شوید.

ورق استیل مناسب برای ساخت چاقو

پیش از آن‌که به نحوۀ خرید ورق استیل برای ساخت چاقو بپردازیم، لازم است با استیل‌های مناسب برای تولید این محصول آشنا شویم. اگرچه ساخت چاقو با انواع فولاد امکان‌پذیر است، اما امروزه ست کارد و چنگال ساخته‌شده از ورق استیل طرفداران بسیار زیادی را ازآن خود کرده است. معمولاً برای ساخت چاقو از ورق استیل گرید ۴۱۰ و ۴۲۰ استفاده می‌کنند.

دلیل استفاده از این دسته از فولادها به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این موارد مصرف و کاربرد محصول مورد نظر است. به عنوان مثال در ساخت چاقو علاوه‌بر مقاومت در برابر خوردگی ویژگی‌هایی مانند تیزی و برندگی، قابلیت تیزشوندگی، میزان سختی، میزان استحکام، و مقاومت در برابر سایش نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل بسیاری از سازندگان خرید ورق استیل برای ساخت چاقو را نسبت به سایر فولادها ترجیح می‌دهند.

چرا خرید ورق استیل برای ساخت چاقو مهم است؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، بهترین گریدهای مناسب برای ساخت چاقو گریدهای ۴۱۰ و ۴۲۰ هستند. استفاده از این دو گرید فرایند ساخت محصول را ساده ساخته و هزینۀ تمام‌شده را کاهش می‌دهد. با استفاده از ورق استیل شما می‌توانید کیفیت، عمر طولانی و قیمتی مقرون‌به‌صرفه را برای محصول نهایی خود به ارمغان آورید.

از دیگر نکاتی که خرید ورق استیل برای ساخت چاقو را ضروری می‌سازد، این است که لوازم آشپزخانه معمولاً در معرض دما و رطوبت قرار دارند و به همین دلیل لازم است در برابر این دو عامل مقاومت خوبی را از خود نشان دهند. گریدهای ۴۱۰ و ۴۲۰ نسبت به سایر گریدهایی که می‌توانند در ساخت چاقو مورد استفاده قرار گیرند مقاوم‌تر بوده و از خاصیت ضد زنگ‌زدگی بسیار بالایی برخوردارند.

آشنایی با ورق استیل گرید ۴۱۰

پیش از اقدام به خرید ورق استیل برای ساخت چاقو لازم است با گرید‌های مناسب برای تولید این محصول آشنا شوید. در این قسمت قصد داریم ترکیبات شیمیایی به‌کاررفته در گرید ۴۱۰ را در کنار شما بررسی کنیم. این دسته از استیل‌ها از عناصری چون کربن، منگنز، سیلیکون، کروم، نیکل، مولیبدن، فسفر، گوگرد، مس، آلومینیوم و آهن تشکیل شده‌اند. گریدهایی که از چنین ترکیبات شیمیایی برخوردار باشند، دارای خواص مکانیکی بسیار خوبی همچون استحکام تسلیم بالا و مقاومت کششی زیاد هستند.

آشنایی با ورق استیل گرید ۴۲۰

این دسته از ورق‌های استیل نیز از ترکیبات شیمیایی مشابه با گرید ۴۱۰ برخوردارند، تنها تفاوت در میزان درصدهای موجود از این عناصر در استیل مورد نظر است. این گروه نیز تحت عملیات حرارتی آنیل قرار گرفته و می‌توانند در سایر عملیات‌هایی که میزان حرارت در آن‌ها چیزی حدود ۲۰۴ الی ۶۵۰ درجۀ سانتی‌گراد است قرار گیرند. استیل گرید ۴۲۰ نیز از مقاومت کششی و استحکام بسیار خوبی برخوردار است.

راهنمای خرید ورق استیل برای ساخت چاقو

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت به راهنمای خرید ورق استیل برای ساخت چاقو پرداختیم و شما را با بهترین فلز برای ساخت چاقو و نحوه خرید فولاد برای ساخت چاقو آشنا ساختیم. شما می‌توانید برای خرید مقاطع فولادی مورد نظر خود مانند ورق استنلس استیل، نبشی استنلس استیل، ورق برنج، ورق مس، لوله درزدار، پروفیل استنلس استیل و سایر آهن آلات مورد نیاز خود، از طریق همین صفحه وارد بخش مربوطه در منوی سایت ما شده و سفارش اینترنتی خود را ثبت نمایید. شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینۀ مناسب‌ترین ورق استیل برای پروژه‌های گوناگون خود با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط