مشاوره و فروش
02191003181

ورق استیل برای بدلیجات

852350 image1652161689
3 اردیبهشت 1402
28 بازدید

ورق استیل برای بدلیجات:‌ استیل به وسیله ویژگی ضد زنگ زدگ، رنگ و درخشندگی ویژه ای دارد. بنابراین، صنعتگران بدلیجات و طراحان این زمینه توجه ویژه ای به این ورق داشته و محصولات مختلفی از این دسته آلیاژ را در طرح ها و مدل ها تولیده کرده اند و به بازار توزیع کرده اند. تا پایان این مقاله از وبسایت ثامن تجارت با ما همراه باشید تا از کاربرد های ویژه ی ورق استیل برای بدلیجات با خبر شوید!

آبکاری استیل برای بدلیجات چگونه انجام می شود؟

آبکاری روی استیل هیچ تفاوتی با آبکاری مواد دیگر ندارد. اگر استیل خود را آبکاری می کنید، فولاد تمیز می شود و در محلول الکترولیتی قرار می گیرد که در آن مواد آبکاری وارد شده و برق وارد می شود. مهندسي كه استیل را آبكاري مي‌كند، ممكن است آن را به يك قفسه كه به محلول الكتروليتي وارد مي‌شود، ثابت كند، يا ممكن است آن را در يك بشكه در بسته با محلول قرار دهد. استیل همچنین کاندیدای آبکاری الکترولس است. در این حالت، استیل به یک محلول آبی وارد می‌شود و مهندس مواد آبکاری را به صورت شیمیایی روی استیل می‌گذارد، بدون اینکه منبع نیروی الکتریکی خارجی واکنش را تحریک کند.

آماده سازی استیل برای آبکاری

آماده سازی استیل برای آبکاری یکی از حیاتی ترین عملیات تمیز کردن است؛ زیرا حداکثر چسبندگی پوشش آبکاری شده به زیرلایه نیاز اصلی برای کار با کیفیت است. حداکثر چسبندگی هم به حذف آلودگی های سطحی به منظور ایجاد پیوند متالورژیکی در صورت امکان و هم به تولید یک سطح کاملاً فعال برای شروع آبکاری در همه مناطق بستگی دارد. از مراحل آماده سازی ورق استنلس استیل برای آبکاری عبارتند از:

  • سمباده کاری
  • چربی زدایی
  • پرداخت
  • خنثی سازی، خشک کردن

انواع ورق استیل برای بدلیجات

جواهرات به راحتی ساخته می شوند و به همین دلیل است که شما باید بر درجه های مختلف استیل ضد زنگ تسلط داشته باشید. انتخاب استیل ضد زنگ بستگی به 150 دسته ای دارد که به راحتی در بازار موجود است. جواهرات استیل ضد زنگ 302 کیفیت نسبتاً کمتری دارند و احتمالاً پوست را تحریک می کنند. بیشتر جواهرات استنلس استیل از درجه 316 و درجه 304 هستند. درجه 316 بالاترین کیفیت استیل ضد زنگ است که تاکنون در جواهرات استفاده شده است. 316 به سه نوع اصلی مانند 316، 316L و 316F  بسته به ماده منحصر به فردی که به نام مولیبدن شناخته می شود، بازسازی می کند که در برابر خوردگی تقویت می کند.

image16521616072

تفاوت ورق استیل برای بدلیجات با دیگر فلزات

ممکن است تعجب کنید که استیل ضد زنگ چه سر و صدایی دارد در حالی که فلزات گرانبهای دیگری مانند پلاتین، طلای سفید و نقره استرلینگ وجود دارد. تفاوت چشمگیر و دلیل اینکه استیل ضد زنگ حرف اول را می زند، دوام است. غیرممکن است که با طلا برای مدت طولانی دوام بیاورید و مخصوصاً از آنها برای استفاده روزانه خود استفاده کنید. طلا یک فلز گرانبها و بسیار مورد علاقه است؛ بنابراین، راه رفتن با پوشیدن طلا ایمن نیست.

همچنین استیل ضد زنگ یک آلیاژ پایدار با مقاومت قوی در برابر مواد شیمیایی، آب و محیط های شور است. یافتن این ویژگی های منحصر به فرد در پلاتین، طلای سفید یا نقره استرلینگ آسان نیست. در مقایسه با قیمت، فولاد ضد زنگ در برابر فلزات ذکر شده در بالا مقرون به صرفه است؛ بنابراین جواهرات از جنس استنلس استیل ارزان‌تر، قوی‌تر، بادوام‌تر، حمل آسان‌تر و برای پوست‌های حساس بسیار راحت هستند.

چگونه از ورق استیل برای بدلیجات استفاده می شود؟

استیل ضد زنگ یکی از فلزات اولیه مورد استفاده در ساخت جواهرات است. همانطور که قبلاً گفته شد، این فلز دارای ویژگی های بادوام، جذاب، قدرتمند و مقرون به صرفه است که آن را به بیشترین تقاضا در بازار تبدیل می کند. استیل ضد زنگ برای ساخت جواهرات پردازش یا قالب گیری می شود. فرآیند درگیر طولانی و خسته کننده است. هیچ چیز خوب به راحتی به دست نمی آید؛ بنابراین فولاد ضد زنگی که در فروشگاه های محلی خریداری می کنید، زمان می برد تا تولید و ایجاد شود.

فرآوری فولاد ضد زنگ باعث تولید انواع پرداخت می شود و مهمترین آنها در ساخت جواهرات، پرداخت برس است. چنین پوششی قدرتمند، جذاب و تزئینی است و آن را برای تزئینات ایده آل می کند. ساخت جواهرات از فولاد استیل زنگ بخش های مختلف بازار را در نظر می گیرد. در مورد جواهرات از جنس استنلس استیل، سلایق و ترجیحات مردان و زنان متفاوت است.

%D9%88%D8%B1%D9%82 %D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C %D8%A8%D8%AF%D9%84%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA minنتیجه گیری

ورق استیل برای بدلیجات یک فلز با ارزش با کیفیت های استثنایی برای جواهرات است. بادوام، ظریف، مقرون به صرفه و به راحتی قابل دسترسی است. راز خرید بهترین جواهرات از جنس استنلس استیل کیفیت درجات مختلف آن است. به طور کلی، درجه بالاتر، به معنای مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و محیط های خشن است. به یاد داشته باشید، جواهرات استیل ضد زنگ حاوی کروم و مولیبدن هستند که مقاومت آن را در برابر کدر شدن، خوردگی و زنگ زدگی تقویت می کند. این دو ترکیب آنتی اکسیدان های قوی هستند. امیدوارم که این مطالب از سایت ثامن تجارت مورد پسند شما واقع شده باشد.

 

سوالات متداول

ورق استیل برای بدلیجات چیست؟

استیل به وسیله ویژگی ضد زنگ زدگی، و رنگ و درخشندگی ویژه ای که دارا است، مورد تمایل طرفداران به استفاده از بدلیجات قرار گرفته است.

مهم ترین کار قبل از ابکاری استیل چیست؟

حتما باید قبل از عمل آبکاری استیل، چربی زدایی نیز انجام شود.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه