مشاوره و فروش
02191003181

قیمت هر متر مربع سقف تیرچه بلوک چگونه محاسبه می شود؟

852350 image1666590534
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
97 بازدید

سقف تیرچه بلوک از دسته سقف هایی می باشد که از سال های گذشته در ساختمان سازی نیز اجرا می شدند که به دلیل اجرا سریع و آسان و هزینه کمی که برای اجرا کردن می خواهند بسیار توجه عموم را نیز به خود جلب نمودند. ما در این مقاله در باب قیمت هر متر مربع سقف تیرچه بلوک صحبت کرده ایم تا بتوانید تیرچه بلوک مورد نیاز خود را طبق استاندارد ها خریداری کنید. جهت خرید تیرچه می توانید از طریق گروه صنعتی ثامن تجارت اقدام به خرید تیرچه نمائید.

سقف تیرچه بلوک چیست؟

قیمت هر متر مربع سقف تیرچه بلوک در شهر های مختلف ممکن است مختلف و متفاوت باشد چرا که هر سازنده ای ممکن است قیمتی را برای خودش تعیین کند. سقف تیرچه بلوک یکی از کاربردی ترین سقف های است که از زمان های گذشته زده می شدند که در اصل در این نوع سبک سازه ها نقش تیر فرعی را تیرچه بر عهده داشته و همچنین از بلوک رای پر کردن فضای بین تیرچه ها استفاده می کنند. توجه داشته باشید که فاصله بین تیرچه های سقف نباید بیشتر از ۷۰ سانتی متر باشد.

با توجه به اینکه این فاصله، فاصله ای استاندارد می باشد، در ایران فاصله ها را ۵۰ سانتی متر در نظر می گیرند که تیرچه ها عمدتا در بازار اکثرا ۴۰ سانتی متری به فروش می رسند که عمدتا این نوع سقف ها به عنوان سقف دال یک طرفه به حساب می آیند. شاید زیاد دیده باشید که قبلا برای ساخت سقف ها از بلوک سیمانی استفاده می کردند، اما به دلیل وزن سنگینی که داشتند دیگر از این محصول کمتر استفاده می کنند، پس حتما باید به نکات اجرایی سقف تیرچه بلوک توجه زیادی داشته باشید.

انواع سقف تیرچه بلوک:

یکی از بهترین نوع انواع بلوک ها که کیفیت بسیار خوبی نیز دارند، اما به دلیل گران بودن و تولید نشدن زیاد کمتر از آن ها استفاده می شود در ساختمان سازی، بلوک سفالی می باشد و می کردند که علاوه بر حفظ استحکام، مقرون به صرفه نیز بودند. همچنین در یک برهه زمانی برای ساخت سقف ها از قالب های موقتی همچون پلاستیک، فلز و یا چوب استفاده استفاده می کردند که در ساختمان سازی و ساخت سقف در کنار حفظ استحکام زیاد وزن کم نیز حائزاهمیت باشد که باید به ضخامت سقف تیرچه بلوک توجه زیادی داشته باشید!

عکس سقف تیرچه بلوک

دسته ای دیگر از افراد نیز از یونولیت ها برای زدن سقف استفاده می کردند که این یونولیت ها وزن کمی داشتند و دارای قیمت هایی اقتصادی نیز بودند. اما یکی از مشکلات متداول یونولیت ها در هنگام آتش سوزی بود که سبب ایجاد دود هایی غلیظ می شدند و همچنین قابل اشتعال نیز بودند! اما بعد از مدتی فوم های نسوز وارد ایران شدند که مشکلات این دسته را حل کردند.

محاسبه سقف تیرچه بلوک:

برای محاسبه قیمت هر متر مربع سقف تیرچه بلوک شما باید حتما با افراد متخصص در این کار صحبت کنید و طبق استاندارد های موجود اقدام به خرید تیرچه های موررد نیاز خود نمائید. شما تنها با خرید تیرچه و بلوک به صورت مستقیم و بدون واسطه می توانید از نظر مالی به خود کمک کرده و اقدام به خرید تیرچه ب قیمت مناسب نمائید.

  • سقف تیرچه بلوک: ۷-۵ کیلوگرم بر متر مربع؛
  • سقف دال بتنی توپر: ۱۰-۱۶کیلوگرم بر متر مربع؛
  • سقف کامپوزیت: ۸-۱۰ کیلوگرم بر متر مربع.

هر متر مربع سقف تیرچه بلوک چه تعداد بلوک سفالی یا سیمانی نیاز دارد؟

برای ساخت سقف های خود باید اطلاع داشته باشید که ازچه تعداد بلوک استفاده کنید و همچنین حتما باید وزن بلوک سیمانی و یا سفالی را بلد باشید. برای این کار باید به استاندارد هایی که برای وزن تعریف شده است توجه داشته باشید چرا که هر بلوک سیمانی ۱۳ کیلوگرم است و بلوک پوکه ای ۸، بلوک سفالی ۹ کیلوگرم وزن دارد. همچنین بلوک پلی استایرن نیز برای هر متر مربع برابر ۳ کیلوگرم است همچنین اعداد ذکر شده برای سقف ۳۰ متر می باشد.

نکات اجرایی سقف تیرچه بلوک:

برای محاسبه تعداد تیرچه بلوک به ابعاد آن توجه کنید بدین صورت که اگر عرض تیرچه بلوک ۲۵ سانتی متر می باشد عدد ۱۰ بدست می آید.

روش محاسبه قیمت هر متر مربع سقف تیرچه بلوک:

باید بدانید قیمتی که برای تیرچه در نظر می گیرند برای هر متر مربع می باشد و همچنین در نظر داشته باشید که این محصول به متر طول هم به فروش می رسد ولی از طرفی هم در نظر داشته باشید که تیرچه بلوک به صورت واحد وزن و کیلو به فروش رسانیده نمی شود چرا که فرد کارفرما نمی داند که وزن هر متر تیرچه بلوک چقدر است و همچنین اگر تیرچه بلوک بر حسب واحد وزن فروخته شود، افراد مختلف از مواد نامرغوب برای ساخت استفاده می کنند.

ضخامت سقف تیرچه بلوک

کلام آخر:

قیمت هر متر مربع سقف تیرچه بلوک همانطور که گفتیم بر اساس محاسبات به آسانی به دست می آید اما شما باید به میزان متراژی که دارید توجه داشته باشید. فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت از دسته فروشگاه های معتبر در زمینه فروش انواع تیرچه با سایز های مختلف می باشد که جهت خرید تیرچه و برای اطلاع از قیمت تیرچه می توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به خرید نمائید و از جزئیات سقف تیرچه بلوک مطلع شوید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه