مشاوره و فروش
02191003181

قیمت مهره – خرید انواع مهره از بازرگانی ثامن تجارت

price of nut
3 اردیبهشت 1402
3 بازدید

اطلاع از قیمت مهره به دلیل کاربردی بودن این قطعه برای استفاده در تمامی صنایع دارای اهمیت است. به طور کلی از انواع مهره صنعتی (Nut) به عنوان وسیله‌ای برای اتصال دو جسم به همدیگر و بستن مسیر جا به جایی برای محکم شدن دو قطعه استفاده می‌شود. پیچ و مهره لازمه و مکمل یکدیگر بوده و در زمان خرید مهره باید با توجه به سایز و جنس پیچ خرید نمایید. در ضمن قیمت مهره‌ها بر اساس جنس و سایز متفاوت بوده از این رو برای استعلام قیمت مهره واشردار، قیمت مهره گالوانیزه، قیمت مهره 22، قیمت مهره ۸ و… می توانید با متخصصین وبسایت ثامن تجارت در ارتباط باشید. 

مهره چیست؟

مهره‌ها قطعه‌ای با یک سوراخ رزوه‌دار بوده که با رزوه‌های خارجی، سایر اجزای آن درگیر شده و  با هدف اتصال و تنظیم قطعات نسبت به همدیگر کاربرد دارد. البته به شرطی که رزوه‌هایشان منطبق بر هم باشند. در واقع مهره (Nut) قطعه فلزی کوچکی است که در وسط آن یک سوراخ آجدار وجود دارد. مهره نوع خاصی از اتصال‌دهنده است که همیشه پیچ با مهره استفاده می‌شود. این محصول در انواع اشکال متفاوت بوده که قیمت مهره در هر کدام از آن‌ها متفاوت است. 

قیمت مهره

انواع مهره (Nut) 

انواع بولت و مهره ها به عنوان پرکاربردترین ابزار فنی به حساب می‌آید و دارای تنوع بالای از نظر متریال، شکل، طرح، اندازه و انتخاب آن بر اساس نوع پیچ است. از این رو انواع گوناگونی از این محصول در بازار موجود بوده که قیمت مهره در هر کدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود. انواع مهره صنعتی به شرح زیر است:

  • مهره گنبدی
  • مهره کوپلینگ
  • مهره شش ضلعی
  • مهره بالدار
  • مهره چاکدار
  • مهره اسپیسر
  • مهره تی
  • و … . 
انواع مهره

مهره سربسته یا گنبدی

مهره سر بسته که به مهره گنبدی نیز معروف است، نام آن برگرفته از شکلش می‌باشد. این نوع دارای قسمت بالایی گنبدی شکل بوده که به دلیل ظاهر زیبا و محافظت آن از مهره گنبدی در صنعت موتورسازی و دوچرخه‌سازی استفاده می‌کنند. 

مهره کوپلینگ

مهره کوپلینگ یک بست رزوه‌دار بوده که برای اتصال دو رزوه به هم استفاده می‌شود که به شکل یک میله رزوه‌ای است. قسمت بیرونی بست به شکل شش گوش است که می توان آن را با آچار حرکت داد. 

مهره شش ضلعی

این نوع رایج‌ترین شکل مهره است که برای هدف بستن عمومی به همراه یک پیچ با سر شش ضلعی استفاده می‌شود. قیمت مهره شش ضلعی نسبت به دیگر انواع آن مناسب‌تر خواهد بود. 

مهره بالدار یا خروسکی

از مزیت‌های این مهره این است که توانسته به راحتی با انگشت شست و انگشت کار کرد و در جایی کاربرد داشته که باید مرتباً آن را تنظیم کرد. مهره خروسکی دارای دو برآمدگی بر روی سطخ خود بوده که به بازو معروف هستند. این نوع از مهره‌ها بیشتر از جنس کربن استیل یا استیل ضد زنگ ساخته شده و در برخی از موارد به صورت داکرومات آبکاری یا گالوانیزه تولید و به بازار عرضه می‌شوند. قیمت مهره بالداربا توجه به جنس تولید شده متفاوت خواهد بود. 

خربد پیچ و مهره

مهره چاکدار

وجود برآمدگی بر روی مهره‌های چاکدار از جمله بارزترین مشخصه ظاهری آن است که موجب شده تا مهره در پیچ قفل شود و از باز شدن آن جلوگیری کند. در زمان خرید مهره چاکدار باید توجه کنید که این محصول در دو نوع Slotted و Castle در بازار موجود است. 

مهره اسپیسر

این نوع دارای سر برای اتصال به نرگی و سر دیگر برای اتصال به مادگی است. از آن‌ها برای مواقعی که نیاز به فاصله بوده استفاده می‌شود. قیمت مهره اسپیسر با توجه به جنس آن متفاوت است. 

مهره تی (Tee Nuts)

این محصول در دو نوع تخت و چکشی وجود دارد برای قرار دادن در قطعات شیاردار از آن استفاده می‌کنند.

کاربرد مهره‌ها

مهره‌ها به صورت دستی و بدون نیاز به ابزار خاص در پیچ محکم شده و در مدل‌های دیگر نیازمند ابزارهای خاصی جهت اتصال و محکم شدن به پیچ هستند. انواع مهره‌ صنعتی دارای مدل و تنوع گوناگونی بوده که دارای کاربرد‌های متفاوتی است. در حال حاضر خرید مهره برای استفاده در صنایع زیر استفاده می‌شود:

  1. صنعت چوب
  2. صنعت خودروسازی
  3. اتصال بلبرینگ
  4. ساختمان‌سازی
  5. کارخانه‌های تولیدی
  6. ساخت تجهیزات ورزشی
  7. صنایع الکترونیک 
  8. ساخت لوازم خانگی
  9. پایه‌های قابل تنظیم مانند میز کیبورد و کتابخانه
  10. صنایع نفت و گاز.
قیمت مهره

خرید پیچ و مهره

با توجه به این که پیچ و مهره مکمل هم می‌باشند شما باید در زمان تهیه مهره به جنس و سایز پیچ دقت کنید تا محصولی متناسب هم خریداری کنید. از این رو شما قبل از خرید مهره توانسته با مشاوران سایت ثامن تجارت مشورت نمایید تا بهترین محصول را انتخاب کنید.

قیمت پیچ و مهره

عوامل گوناگونی در نرخ مهره‌ها تاثیرگذار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سایز و جنس مهره اشاره کرد. جنس مهره‌ها (Nut) از جنس استنلس استیل، آلومینیوم، برنج، مس، پلاتین یا فلزات دیگر است و به شکل چند ضلعی تولید می‌شوند.

قیمت این محصول با توجه به نرخ مواد اولیه در ساخت آن‌ها متفاوت بوده به عنوان مثال قیمت مهره گالوانیزه از مهره آهنی گران‌تر است. براساس سایز نیز قیمت مهره ۲۵ از قیمت مهره 12 به دلیل بالا بودن سایز پرهزینه‌تر خواهد بود. از این رو شما برای اطلاع از به روزترین لیست قیمت بولت و مهره توانسته با کارشناسان فروش فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت در ارتباط باشید. 

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه