مشاوره و فروش
02191003181

بررسی و مقایسه تفاوت قیمت سقف تیرچه بلوک و کرومیت

852350 image1669458542
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
45 بازدید

به طور کلی سقف از جمله مهم ترین بخش در یک سازه است که باید دارای استحکام عالی برای مقاومت در برابر بارهای وارده به ساختمان باشد. در این مطلب در ادامه سری مقالات قبلی وبسایت ثامن تجارت ما را با تفاوت قیمت سقف تیرچه بلوک و کرومیت آشنا می کنیم. در بلاگ های گذشته در مورد مقایسه قیمت انواع سقف ها توضیح دادیم. در این مطلب قصد داشته تا در مورد قیمت سقف تیرچه بلوک و قیمت تیرچه هشت متری، کدام تیرچه بهتر است و میلگرد تیرچه 7 متری توضیح می دهیم.

سقف تیرچه کرومیت

سقف تیرچه کرومیت چیست؟ کرومیت مانند سقف تیرچه بلوک معمولی می باشد ولی تیرچه های استفاده شده در آن گوناگون می باشد. برای ساخت آن ها از تیرچه فلزی با جان باز استفاده می کنند. این نوع یک سقف جدید می باشد که دارای استحکام و یکپارچگی بالا است. این نوع سقف در برابر مدل های دیگر دارای مزایای بالای است و به همین دلیل از آن در سازه های گوناگون استفاده می کنند.

از طریق سقف کرومیت می توان چند سقف را به صورت همزمان با هم بتن ریزی کرد و به همین دلیل قیمت سقف کرومیت مقرون به صرفه تر می باشد. همچنین تیرچه های کرومیتی دارای حالت ایستاده بوده و نیازی به شمع بندی ندارد.

Chromite roof

سقف تیرچه بتنی

سقف های تیرچه بلوکی از جمله رایج ترین سقف های موجود در بازار است که در بیشتر پروژه های ساختمانی کوچک و بزرگ از آن استفاده می کنند. ساختار این سقف که به آن سقف تیرچه دال نیز می گویند این گونه می باشد که بتن در بالای سقف بوده و موجب اتصال تیرچه ها به یکدیگر می شود. این مسئله موجب یکپارچه کارکردن اجزا می شود. در ضمن بتن استفاده شده در بخش فشاری سقف قرار می گیرند. همچنین جنس بلوک آن آن شامل بلوک سیمانی، بلوک سفالی و بلوک یونولیت می باشد که هر کدام مزایای و معایب مختص به خودشان را دارند.

مزایای سقف تیرچه بلوک

  • سهولت استفاده
  • قابلیت نصب با نیروی کار غیرماهر
  • دارای دوام بالا
  • قابل استفاده برای طبقات همکف و فوقانی معلق
  • مقرون به صرفه بودن به دلیل ساخت تیرآهن و بلوک در خارج از محل
  • مقاومت خوبی در برابر حریق و کاهش نویز ایجاد می کند.
  • شاتر معمولاً مورد نیاز نیست.
Block beam roof

تفاوت قیمت سقف تیرچه بلوک و کرومیت

از مهم ترین علل اختلاف قیمت تیرچه های بتنی و کرومیت در اختلاف نرخ میلگرد، ورق و نبشی در بازار می باشد. ساختار سقف تیرچه بلوک این گونه است که یک میلگرد در بال فوقانی، دو یا سه میلگرد در بخش تحتانی و یک یا دو ردیف میلگرد عرضی به اسم زیگزاگ در بال تحتانی و فوقانی به هم وصل شده اند. بعد از جوش دادن میلگردها به هم، بخش پایین با بتن پوشش داده می شوند، پس اکثر قسمت های سقف تیرچه بتنی از میلگرد هستند.

تیرچه کرومیت نیز با یک عدد نبشی که از جنس ورق بوده در بالا و یک تسمه در پایین و 2 عدد برشگیر در آخر دو سر تیرچه به جای میلگرد زیگزاگ وجود داشته که طول های بزرگ 1 یا 2 عدد میلگرد به صورت تقویت شده ساخته می شود. پس تفاوت قیمت سقف تیرچه بلوک و کرومیت متاثر از قیمت نبشی و میلگرد می باشد.

نتیجه گیری

جدای از قیمت، سقف تیرچه بلوک و کرومیت از لحاظ عوامل دیگر نیز با هم متفاوت هستند. به عنوان مثال تیرچه بلوک نیاز به شمع بنی و جک گذاری زیر سقف داشته ولی در کرومیت نیازی به شمع بندی نمی باشد. دیگر فرق آن ها این است که سرعت اجرای سقف کرومیت در برابر تیرچه بلوک بیشتر می باشد. همچنین از نظر تفاوت قیمت سقف تیرچه بلوک و کرومیت می توان گفت که قیمت تیرچه بلوک 50 درصد ارزان تر از تیرچه کرومیت است که جهت اطلاع از قیمت انواع تیرچه سقفی می توانید با کارشناسان سایت ثامن تجارت در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه