مشاوره و فروش
02191003181

قیمت قوطی ۱۴ سبک و سنگین

price of a heavy 14 column can
3 اردیبهشت 1402
116 بازدید

بدون شک برای مدیران پروژه‌ها و صنایع، قیمت قوطی ۱۴ و سبک بسیار مهم است. به دلیل این که قوطی ۱۴ استفاده گسترده‌ای در پروژه‌ها دارند، تفاوت کمی در قیمت قوطی ستونی 14 سنگین تاثیر زیادی در هزینه کل پروژه دارد. پس استفاده بسیار بالا از قوطی ستونی 14 در انواع سازه ها، استفاده کنندگان را ملزم می کند تا در مراحل ابتدایی یک پروژه و یا حتی پیش از آغاز آن، به فکر استعلام قیمت آن باشند تا بتوانند برآوردی از هزینه های کلی پروژه خود نیز داشته باشند.همچنین نرخ و قیمت قوطی ۱۴ تحت تاثیر شرایط اقتصادی، تورم، نرخ ارز، حمل و نقل و … است. از این رو برای اطلاع از قیمت به روز قوطی ۱۴ توانسته با کارشناسان فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت در ارتباط باشید.

تاریخچه تولید قوطی ستون 14

تولید کنندگان در اواسط قرن 19 اقدام به بکارگیری از قوطی های ستونی برای ساخت پل های خرپایی کردند. دلیل محدود بودن استفاده از قوطی ستونی ها در انواع سازه های ساختمانی این بود که هزینه قوطی ستونی، نسبت به دیگر محصولات بسیار بالا بود. از وقتی که موتورهای بخار در قیاس های صنعتی در بین افراد جامعه طرفدار پیدا کرد درخواست برای قوطی ستونی بسیار بالا رفت.

اولین نحوه ساخت قوطی ستونی در سال 1825 توسط جیمز وایت هاوس ثبت اختراع شد. در این روش تولید، انواع قوطی ستونی های جوش داده شده از ورق های استیل از طریق نورد گرم ساخته می شوند. با در نظر گرفتن فناوری تولید در سال 1886مقاطع تو خالی استیل بدون درز از راه خطوط  نورد گرم توسط برادران مانیسمن ثبت اختراع شد. و در اخر قوطی های ستونی طبق مفاد استاندارد PN-EN 10210 تولید می شود و برای کاربردهای ساختمان سازی و صنعتی مورد استقاده قرار میگیرد.

image16565007441

نرخ هر شاخه قوطی 14 سنگین 

این روزها نوسانات موجود در بازار به ما اجازه نمی دهد تا اطلاع دقیقی از قیمت ها به دست آورده و با اطمینان کامل در مورد ن صحبت کنیم. البته این موضوع تنها برای نوع خاصی از محصولات یا منحصرا برای قیمت قوطی ستونی 20 نیست. بلکه تمامی محصولات عرضه شده در بازار و حتی خدمات قابل ارائه توسط شرکت ها و کارگاه ها را نیز شامل می شود. با این حال ما تلاش داریم تا در این مقاله ضمن آشنا کردن شما با محصول مورد نظر یعنی قوطی ستونی، طریقه استعلام قیمت قوطی ستونی 14 سنگین را نیز بررسی کنیم.

انواع قوطی ستونی

قوطی ستونی 14 از جمله انواع قوطی ستونی بوده که بر اساس ساختار خودش دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و از این رو کاربرد خاصی هم دارد. استفاده کردن از نورد گرم برای تولید قوطی آهن 14 موجب افزایش کیفیت آن می‌شود. با توجه به این که تنوع بالایی در انواع پروفیل ستونی وجود داشته که قیمت قوطی ۱۴ در هر کدام متفاوت است. در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع قوطی بر اساس کاربرد

به طور کلی قوطی های پروفیل ستونی از ورق سیاه ساخته شده و به صورت خاص از آن‌ها در ساخت و ساز استفاده می‌کنند. این محصول به صورت شکل مربعی ساخته می‌شود و در انواع سایزها در بازار موجود بوده و ابعادی 100 تا 140 میلی‌متری دارند که ضخامت 2 تا 6 میلیمتری آن موجب کاربرد گسترده قوطی آهن می‌شود. به همین دلیل تمامی افراد توانسته بر اساس نیاز خود از آن استفاده کنند.

قوطی ستونی صنعتی نوع دیگری از آن بوده که کاربرد صنعتی دارد. این نوع دارای طول 12 متر با ضخامت 6 میلیمتر است و دارای کاربردهای گوناگون است. قیمت قوطی ستونی 14 سنگین به دلیل داشتن ضخامت و طول متفاوت دارای رنج قیمتی متفاوتی است و در زمان خرید باید به ساختمانی و صنعتی بودن پروفیل‌ها دقت کنیم.

وزن شاخه ها

وزن از جمله مهم‌ترین پارامترها در زمان طبقه‌بندی قوطی ستونی است. زیرا قیمت قوطی ۱۴ با توجه به وزن آن محاسبه می‌شود. در زمان محاسبه پروفیل ستونی باید به عواملی همچون ابعاد و ضخامت توجه کنید و برای مشخص کردن وزن آن، از واحد گیلوگرم بر متر استفاده می کنند.

در ضمن برای قوطی آهن 14 با توجه به ضخامت وزن متفاوتی به دست می آوریم. بر اساس تولید قوطی آهنی در ابعاد بزرگ‌تر، در برخی از مواقع وزن در هر متر به 26 کیلوگرم می‌رسد. با توجه به این که شاخه‌ها 6 متری بوده، باید این اعداد در 6 ضرب کنید. قوطی ستونی با توجه به وزن به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می‌شود. قیمت قوطی ستونی 14 سنگین با سبک تفاوت داشته که باید در خرید به آن دقت کنید. از این رو شما قبل از خرید قوطی باید از قیمت قوطی ۱۴ مطلع شوید.

ضخامت

با توجه به این که قوطی آهن 14 دارای ضخامت‌های گوناگونی بوده از این رو از آن در صنایع مختلفی استفاده می‌کنند. ضخامت 1 تا 6 میلی‌متر از جمله ضخامت های پروفیل ستونی هستند که قیمت قوطی ۱۴ در هر کدام از آن‌هتا متفاوت است.

در سازه‌های چند طبقه و مرتفع از قوطی با ضخامت بالا استفاده کرده و ضخامت‌های استاندارد برای ساخت پروفیل شامل: 1، 1.5، 2، 2.5، 3، 3.5، 4، 4.5، 5، 5.5 و 6 میلی‌متر است که هر کدام دارای کاربرد و رنج قیمتی متفاوتی خواهد بود. از این رو در زمان استعلام قیمت قوطی ستونی 14 سنگین باید به این عوامل توجه شود.

شاخه قوطی 14 سنگین

کاربرد انواع قوطی 14 سنگین و سبک

  • لوازم و تجهیزات پزشکی
  • انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی
  • انواع لوازم خانگی مانند انواع سرویس های غذاخوری فلزی، انواع مبلمان
  • تولید صنایع ساختمان‌ عمران
  • تولید انواع لوازم ورزشی و تفریحی و لوازم آموزشی مانند انواع میز و صندلی فلزی
  • صنایع خودروسازی و حمل و نقل عمومی مانند ساخت انواع اتاق خودروهای سنگین و سبک.

به نقل از ویکی پدیا:

سُتون عضوی از سازه است به شکل عمودی که معمولاً برای انتقال و حمل بار سازه‌های بالایی به سازه‌های زیرین ایجاد می‌شود. سازه‌های مهندسی با هدف مشابه عبارتند از تاق و فرسب. البته ستون ممکن است وزن هیچ سازه‌ای را تحمل نکند و تنها برای زیبایی باشد.

image16565040001

قوطی ستونی 14 سنگین چه مزایای دارد؟

مزیت‌های فراوان قوطی آهن ستونی 14 سنگنین موجب محبوبیت بیش از حد این محصول شده است. این نوع قوطی ستونی دارای مقاومت بسیار بالای بوده و توانسته بار زیاد سازه را تحمل کند. به دلیل مقاومت بالای قوطی 14، امنیت ساختمان نیز تامین می‌شود. از دیگر مزیت آن این است که دارای جوش‌پذیری خوبی بوده و به راحتی جوشکاری شده و فرم‌پذیری عالی دارد. در کنار تمامی این مشخصات، قیمت قوطی ستونی 14 سنگین (قیمت قوطی ۱۴) مناسب بوده و در کاهش هزینه نهایی پروژه موثر است.

قوطی پروفی 14 سنگین

جدول وزن قوطی ستونی 14 سنگین

ردیف ضخامت (mm) سایز قوطی (mm) وزن (kg/m)
1 1 20*20 0/62
2 1 25*25 0/78
3 1 30*30 0/96
4 1 35*35 1/12
5 1 40*40 1/25
6 1.25 20*20 0/75
7 1.25 25*25 0/98
8 1.25 30*30 1/19
9 1.25 35*35 1/39
10 1.25 40*40 1/55

مشخصات تاثیر گذار در نرخ ستون ۱۴

سایز، ضخامت، نوع استاندارد، حالت و حتی محل بارگیری می تواند بر روی نرخ قوطی ستونی 14 سنگین و قیمت تیرآهن ۱۶ تاثیر گذار باشد. از این رو ما در ادامه همین مقاله جدولی را ترتیب داده ایم تا شما ضمن آشنایی با مشخصات فنی قوطی ستونی ۱۶، عوامل تاثیرگذار بر قیمت قوطی ۱۴ را شناخته و در مورد آن ها اطلاعات بیشتری به دست آورید. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت قوطی 140 در 140 نیز کلیک کنید. این عوامل عبارت اند از:

  1. ابعاد قوطی آهنی
  2. ضخامت
  3. کارخانه تولیدکننده و برند محصول
  4. محل بارگیری و فواصل جاده ای
  5. وزن قوطی ستونی 14 سنگین
  6. نوع ورق به کار رفته برای ساخت قوطی
  7. واحد فروش
  8. حالت
  9. نوع محصول
  10. میزان عرضه در بازار
  11. میزان در دسترس بودن مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت.
عنوان کالا پروفیل ستونی 3.8*135*135
ابعاد قوطی آهنی 135*135
ضخامت 3.8
استاندارد سنگین
حالت 12 متری
محل بارگیری کارخانه
واحد فروش کیلوگرم
نوع پروفیل صنعتی و ساختمانی
وزن قوطی 188
نوع ورق ST37

روش تولید قوطی ستونی 14 سنگین

در حال حاضر انواع پروفیل ستونی از جمله قوطی 14 در صنایع گوناگون بسیار پرکاربرد است. تولید این محصول با ورق سیاه صورت گرفته و این نوع ورق‌ها با روش نورد گرم تولید می‌شوند که نشان از کیفیت بالای قوطی ستونی 14 می‌دهد. پس بدون شک قیمت ورق سیاه در قیمت قوطی ستونی 14 سنگین موثر است. شما در زمان خرید پروفیل 14 توانسته با توجه به نیازتان شکل مستطیلی یا مربعی آن را انتخاب نمایید.

قوطی ستونی 14 سنگین

رابطه اصالت و هزینه قوطی ستونی 14 سنگین 

ممکن است بگوییم قیمت قوطی ستونی 10در10 و قیمت تیرآهن ۱۶ به عنوان مثال ۲۴۰۰۰ برای قوطی با ضخامت ۲.۵ میلی متر است. یعنی قیمتی را با در نظر گرفتن عوامل موثر که در بخش قبل بیان شد، نوسانات بازار و همچنین با توجه به فاکتورهای معقولی نظیر قیمت کارخانه و هزینه هایی که احیانا برای حمل و نقل در نظر گرفته می شود، تعیین نموده ایم.

شما برای خرید و اطلاع از اخرین قیمت قوطی ۱۴ و قیمت قوطی ستونی 14 سنگین، باید به چند وب سایت و نمایندگی معتبر سر بزنید، قیمت ها لا مقایسه نموده و هرگز فریب پایین بودن قیمت اعلام شده از سوی واسطه ها را نخورید. به طور حتم خرید محصول با اصالت و مطمئن هر چند با قیمت بالاتر از آن چه واسطه ها تعیین می کنند، هزینه های بعدی را به شما تحمیل نخواهد کرد و خساراتی را برای تان در پی نخواهد داشت. ضمن این که شما پیش از خرید می توانید نمودار قیمت پروفیل آهن در سایت ها و فروشگاه های معتبر را نیز مقایسه کنید. اما صحبت ما این است که از همان ابتدا واسطه ها را از لیست خود حذف نمایید.

معرفی قوطی ستون ۱۴ و ۱۶

قوطی ستونی وزن شاخه قیمت هر کیلو
 صفحه ستونی ۹در۹ ضخامت ۲ میلی متر ۳۳.۴ کیلوگرم تماس بگیرید
صفحه ستونی ۹ در ۹ ضخامت ۲.۵ میلی متر ۴۱.۸ کیلوگرم تماس بگیرید
صفحه ستونی ۹ در ۹ ضخامت ۳ میلی متر ۵۰.۲ کیلوگرم تماس بگیرید
 قوطی ستونی ۱۰ در ۱۰ ضخامت ۲ میلی متر ۳۷.۱ کیلوگرم تماس بگیرید
 قوطی ستونی ۱۰ در ۱۰ ضخامت ۲.۵ میلی متر ۴۶.۴ کیلوگرم تماس بگیرید
قوطی ستونی ۱۰ در ۱۰ ضخامت ۳ میلی متر ۵۵.۷ کیلوگرم تماس بگیرید
 قوطی ستونی ۱۲ در ۱۲ ضخامت ۲.۵ میلی متر ۵۵.۷ کیلوگرم تماس بگیرید
قوطی ستونی ۱۲ در ۱۲ ضخامت ۳ میلی متر ۶۶.۹ کیلوگرم تماس بگیرید
 قوطی ستونی ۱۲ در ۱۲ ضخامت ۳.۵ میلی متر ۷۸.۱ کیلوگرم تماس بگیرید
 قوطی ستونی ۱۲ در ۱۲ ضخامت ۴ میلی متر ۸۹.۲ کیلوگرم تماس بگیرید
قوطی ۱۴ در ۱۴ ضخامت ۳ میلی متر ۷۸.۱ کیلوگرم تماس بگیرید
 قوطی ستونی ۱۴ در ۱۴ ضخامت ۳.۵ میلی متر ۹۱.۱ کیلوگرم تماس بگیرید
قوطی ستونی ۱۴ در ۱۴ ضخامت ۴ میلی متر ۱۰۴.۱ کیلوگرم تماس بگیرید
 قوطی ستونی 14 سنگین ضخامت ۵ میلی متر ۱۳۰.۱ کیلوگرم تماس بگیرید
قوطی ستونی ۱۶ در ۱۶ ضخامت ۳.۵ میلی متر ۱۰۴.۱ کیلوگرم تماس بگیرید
قوطی ستونی ۱۶ در ۱۶ ضخامت ۴ میلی متر ۱۱۹ کیلوگرم تماس بگیرید
 قوطی ستونی ۱۶ در ۱۶ ضخامت ۵ میلی متر ۱۴۸.۷ کیلوگرم تماس بگیرید
صفحه ستونی ۱۶ در ۱۶ ضخامت ۶ میلی متر ۱۷۸.۵ کیلوگرم تماس بگیرید
 قوطی ستونی ۱۶ در ۱۶ ضخامت ۷ میلی متر ۲۰۸.۳ کیلوگرم تماس بگیرید

نتیجه گیری

قوطی ۱۴ سنگین ساخته شده از ورق سیاه موجب افزایش استحکام ساختمان می‌شود و از این رو در ساختمان‌سازی بسیار پرطرفدار است. از دیگر مشخصاتی که موجب خرید قوطی 14 سنگین می‌شود، جوش‌پذیری عالی، سختی سطحی، مقاومت خمشی و پیچشی بالاست. قیمت قوطی ۱۴ سنگین تحت تاثیر ضخامت، وزن، هزینه تولید، قیمت ورق نورد گرم و … است. پس نرخ قوطی آهن 14 متغییر است و شما برای استعلام قیمت قوطی ستونی 14 سنگین توانسته با کارشناسان وبسایت ثامن تجارت در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

1.مهم ترین عامل در تعیین نرخ قوطی ستون 16 چیست؟

وزن هر شاخه قوطی ستونی ۱۶.

2.قیمت قوطی ستونی 14 سنگین چقدر است؟

قیمت قوطی ۱۴ به عواملی چون وزن، ضخامت و سایز قوطی بستگی دارد که کارشناسان  ثامن تجارت با توجه به همه آن ها به شما قیمت می دهد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه