مشاوره و فروش
02191003181

طبقه بندی میلگرد حرارتی ساده یا آجدار

plain ribbed thermal rebar2
3 اردیبهشت 1402
5 بازدید

برخی تصور می‌کنند میلگرد حرارتی گونۀ خاصی از میلگردها به شمار می‌رود؛ اما در حقیقت این باور اشتباه است و میلگرد حرارتی تنها به دلیل کاربرد و شرایط منحصربه‌فردی که دارد، با این عنوان شناخته می‌شود. در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم به موضوع میلگرد حرارتی ساده یا آجدار بپردازیم و شما را با نحوۀ کارکرد و ویژگی‌های آن آشنا سازیم. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در زمینۀ این دسته از آهن آلات فولادی افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد مورد نظر، از طریق شماره تماس های قرار داده شده در سایت با کارشناسان فروش بازرگانی ثامن تجارت در ارتباط باشید.

آشنایی با میلگرد حرارتی

پیش از پرداختن به میلگرد حرارتی ساده یا آجدار ، بهتر است کمی با این دسته از آهن آلات آشنا شویم. میلگردهای حرارتی که غالباً به‌صورت مش تولید می‌شوند، در بتن‌ریزی‌هایی که سطح نسبت به ضخامت بیشتر است، مانع از ایجاد ترک می‌شوند. اگر سطح بتن در مقابل ضخامت بتن‌ریزی بسیار بیشتر جلوه کند، امکان ترک خوردن بتن خیلی زیاد می‌شود. در چنین مواقعی، میلگرد حرارتی وارد میدان شده و می‌تواند این مشکل را به‌طور کامل حل و از ایجاد ترک جلوگیری کند.

آشنایی با میلگرد حرارتی

انواع میلگرد حرارتی چیست؟

میلگردها از نظر شکل ظاهری به دو دستۀ ساده و آجدار تقسیم می‌شوند:

میلگرد حرارتی ساده یا A1

این دسته از میلگردها که A1 نیز نامیده می‌شود، در شرکت ذوب آهن اصفهان و بر مبنای استاندارد Gost2590 به تولید می‌رسد. میلگرد حرارتی ساده از انواع نرم این دسته از فولادها به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید بیشتر با میلگرد حرارتی ساده یا آجدار آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

میلگرد حرارتی آجدار A2

در این دسته از میلگردها دو نوع آج وجود دارد: یکی آج طولی است که در راستای میلگرد قرار گرفته و اگر فولاد را از دو طرف برش عرضی دهند، قابل رؤیت است. دیگری آج عرضی نام دارد که به شکل متناوب پرداخته شده و در محیط مقطع میلگرد قرار می‌گیرد. این دسته نیز خود به دو گروه آجدار یکنواخت و آجدار جناقی تقسیم می‌شود. دلیل این گروه‌بندی زاویه و شکل قرارگیری آج‌ها است.

میلگرد حرارتی آجدار A3

میلگرد حرارتی آجدار A3

در ادامۀ مطلب میلگرد حرارتی ساده یا آجدار ، به این گونه از فولادها می‌رسیم. این دسته از آجدارها نیز مانند نوع A2 به دو شکل یکنواخت و دوکی ساخته می‌شوند. نوع دوکی‌شکل آن را با استاندارد S400 و نوع یکنواخت آن را با استاندارد S420 نمایش می‌دهند. معمولاً این دسته از فولادها را در زمرۀ نیمه‌سخت‌ها قرار می‌دهند، اما از آن‌جایی که استحکام کششی بالایی دارند، قادر به تحمل فشار بیشتری هستند. میلگرد آجدار نوع سوم در ستون‌ها و تیرهای ساختمان کاربرد زیادی دارد.

میلگرد حرارتی آجدار A4

این گونه از نظر ظاهری با دو نوع میلگرد آجدار معرفی‌شده تفاوت دارد. آج این گروه به‌صورت مرکب قرار می‌گیرد. به این معنا که هم به شکل دوکی جای‌گذاری شده و هم در راستای یکدیگر یا در قالب محیطی تعبیه می‌شوند. مقاومت این گروه در زمرۀ سخت‌ها قرار گرفته و از استحکام کششی بالایی برخوردارند.

plain ribbed thermal rebar

ویژگی‌های میلگرد حرارتی

  • دارای میزان کربن پایین
  • دارای خاصیت ترمومکانیکی
  • دارای قابلیت ارتجاعی
  • قدرت بالا برای جذب حرارت هیدراسیون
  • مقاوم در برابر ترک‌خوردگی
ویژگی‌های میلگرد حرارتی

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت به معرفی میلگرد حرارتی ساده یا آجدار پرداختیم و شما را با ویژگی‌ها و انواع گوناگون این دسته از آهن آلات فولادی آشنا ساختیم. همان‌طور که در متن نیز اشاره شد، تفاوت این دسته از میلگردها با میلگردهای معمولی در کاربرد متفاوت آن‌ها است؛ بنابراین، نمی‌توان آن‌ها را گونۀ متفاوتی از میلگرد به شمار آورد. میلگرد حرارتی با توجه به شکل ظاهری خود به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شود که پیش‌تر هر کدام را به‌صورت مفصل به شما معرفی کردیم. اگر قصد دارید از قیمت میلگرد مورد نظر خود مطلع شده و یا اقدام به خرید میلگرد مناسب نمایید، تنها کافی است با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه