مشاوره و فروش
02137163

چگالی برنز چیست؟

852350 image1640286848 1
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
88 بازدید

چگالی برنز مهم ترین ملاک برای انتخاب این آلیاژ برای استفاده در صنایع مختلف است. در واقع وجود این خواص آلیاژ است که بر روی محل به کارگیری و نوع کاربرد آن تاثیر گذار خواهد بود. مهمترین خاصیت فسفر برنز که برای همه به اثبات رسیده، مقاوم بودن آن در برابر آسیب دیدگی، خوردگی و فرسایش است. داشتن چنین ویژگی هایی سبب شده تا سایت ثامن تجارت انواع محصولات تولید شده از این آلیاژ مانند میلگرد 20 فسفر برنز را معرفی کرده و به فروش برساند. با ما همراه باشید تا در مورد سایر خواص آلیاژ پرکاربرد فسفر برنز از جمله چگالی برنز اطلاعات مفیدی به دست آورید.

خواص فسفر برنز چیست؟

فسفر برنز به عنوان آلیاژی مقاوم و همه کاربردی در صنایع مختلف به کار می رود. خواص فیزیکی و خواص مکانیکی متنوعی برای این آلیاژ وجود دارد که وجود این خواص، اطمینان از استفاده و نتیجه بخش بودن آن را به اثبات می رساند. بسیاری از این خواص در فسفر برنز به خاطر وجود مس یا همان فلز قرمز در ترکیب آن است. در واقع می توان گفت که اکثر این خواص از مس به این آلیاژ به ارث رسیده است. در ادامه به بررسی مهم ترین این خواص خواهیم پرداخت. به طور کلی عمده ترین ویژگی های مثبت این آلیاژ عبارت اند از:

چگالی برنز چیست

مقاومت در برابر سایش و خوردگی (مهم ترین خواص فسفر برنز)

در بخش قبل هم در مورد این ویژگی مهم فسفر برنز یعنی مقاوم بودن در مقابل فرسایش و خورده شدن صحبت کردیم. عدم آسیب پذیری فلزات و آلیاژهای مختلف، امکان به کارگیری آن ها در پروژه های مختلف و به خصوص در محیط های با آب و هوای نامناسب را فراهم کرده است. حساس به رطوبت نبودن فسفر برنز، باعث می شود تا بتوان از آن برای ساخت انواع لوله ها، ورق ها، تسمه و میلگردهای مقاوم استفاده کرد.

رسانایی الکتریسیته و گرما

رسانای گرما و الکتریسیته بودن نیز یکی دیگر از قابل توجه ترین خواص فسفر برنز است. این ویژگی باعث شده تا فسفر برنز به عنوان یکی از اصلی ترین آیتم ها در تولید وسایل برقی و الکتریکی شناخته شود.

عدم تغییر رنگ

ضد زنگ بودن و عدم تغییر رنگ محصولات ساخته شده از فسفر برنز، توجه به این آلیاژ برای به کارگیری آن در تولید محصولات مختلف را بیشتر می کند.

چکش خواری و انعطاف پذیر بودن

انعطاف پذیر بودن یک آلیاژ باعث می شود تا با اطمینان بیشتری، محصولات متنوع تولید شوند. به عبارتی دیگر اطمینان خاطر از لحاظ داشتن مقاومت محصولات تولیدی در برابر شکستگی و چکش خوار بودن آن ها به انتخاب این آلیاژ توسط صنعت گران کمک ویژه ای می کند.

تولید انواع فنر با استفاده از فسفر برنز

از آن جایی که فسفر برنز آلیاژی با دانه بندی ریز است، امکان استفاده از آن برای ساخت انواع فنرها را خواهیم داشت. در واقع داشتن این دانه بندی ریز سبب ارتجاعی بودن آن در وسایل و ابزار آلاتی از قبیل فنر خواهد شد.

خواص فسفر برنز

ترکیبات سازنده فسفر برنز

پیش از آن که جدول خواص و چگالی برنز را به تفکیک مکانیکی و فیزیک بودن آن در اختیار شما قرار دهیم، بهتر است تا در مورد ترکیبات و عناصر موجود در این آلیاژ اطلاعاتی را ارائه دهیم. اصلی ترین عناصر موجود در این ترکیب شامل قلع، فسفر و مس هستند. اما عناصر دیگری در شکل گیری آن نقش دارند.

جدول زیر همه عناصر تشکیل دهنده آلیاژ مورد نظر را به همراه میزان هر کدام بر مبنای درصد، به شما نشان می دهد:

جدول استاندارد فسفر برنز شماره 1 – ترکیبات به کار رفته در فسفر برنز

large image1640286616

انواع خواص فیزیکی و مکانیکی

در این بخش انواع خواص فیزیکی و چگالی برنز را به صورت جداگانه و در قالب جداولی بیان خواهیم کرد.

جدول شماره 2 خواص فیزیکی لوله فسفر برنز ساخته شده از آلیاژ C83600 را نشان می دهد.

جدول استاندارد فسفر برنز شماره 2 – مهم ترین خواص فیزیکی فسفر برنز

large image1640286678

همچنین خواص مکانیکی آلیاز مورد بحث در جدول شماره 3 آمده است:

جدول استاندارد فسفر برنز شماره 3 – خواص مکانیکی فسفر برنز

large image1640286743

متداول ترین کاربرد فسفر برنز

فسفر برنز آلیاژی پر کاربرد در انواع صنایع است. از صنعت ساخت و ساز ساختمان و ماشین آلات گرفته تا ساخت پروانه های کشتی ها، همگی به نوعی به استفاده از این آلیاژ مفید، نیاز دارند. اما متداول ترین کاربرد فسفر برنز، به کارگیری از آن در ساخت انواع پیچ و مهره است. در واقع آن چه که سبب فسفر برنز به عنوان متریال اصلی ساخت پیچ و مهر می شود، قابلیت ارتجاعی بودن آن است.

خرید فسفر برنز

آن چه در این مقاله توضیح داده شد، عمده ترین خواص فسفر برنز و چگالی برنز بود. ما در سایت ثامن تجارت انواع محصولات ساخته شده از این آلیاژ اعم از ورق فسفر برنز، میگرد و لوله فسفر برنز مانند ورق 2 میل فسفر برنز را با قیمت و کیفیت مناسب ارائه می دهیم. جهت کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول 

1- مهمترین خواص فسفر برنز چیست؟

مقاومت در برابر سایش و خوردگی

2- چگال برنز چه کاربردی دارد؟

چگالی فسفر برنز مهم ترین ملاک برای انتخاب این آلیاژ برای استفاده در صنایع مختلف است.

مطالب مرتبط