مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1635935131 1
3 اردیبهشت 1402
15 بازدید

ساخت قطعه ptfe تفلونی موضوعی است که سایت ثامن تجارت قصد دارد صفر تا صد آن را برای شما شرح دهد. قطعات تولید شده با استفاده از تفلون،  استحکام ضربه، مقاومت در برابر سایش و دوام بالا همراه با اصطکاک بسیار کم را نشان می دهند. علاوه بر این، آنها در برابر حرارت، رطوبت، مواد شیمیایی و تشعشع مقاوم هستند. امیدوارم که بتوانیم مطالب خوب و مفیدی را در مورد قطعات تفلونی برای شما انتشار دهیم.

ساخت قطعه تفلونی در چه صنایعی استفاده می شود؟

فرآوری پتروشیمی و شیمیایی:

PTFE ماده انتخابی برای واشرها، پوشش مخازن، فضای داخلی پمپ، واشرها، حلقه ها، مهر و موم ها، جدا کننده ها، لوله های غوطه وری و اجزای حفاری چاه است؛ زیرا مقاوم در برابر خوردگی است. بی اثر شیمیایی؛ تقریباً توسط تمام اسیدها و مواد سوزاننده تحت تأثیر قرار نمی گیرد و در محیط هایی با دمای 500 درجه فارنهایت عمل می کند.

کاربردهای الکتریکی:

PTFE یکی از بهترین عایق های شناخته شده است. در مقاطع نازک تا 500 ولت در میلی لیتر عایق می شود. نمرات PTFE وجود دارد که دارای استحکام دی الکتریک حتی بیشتر است. اغلب در پوشش سیم و کابل و برای جداسازی سطوح رسانا در خازن ها استفاده می شود. لوله اکسترود شده با دیواره ضخیم با تحمل نزدیک شکل انتخابی PTFE است که در آن ماشینکاری یا سوراخ کردن طول های طولانی تا تلورانس های نزدیک غیرممکن است. لوله های چند سوراخه را می توان اکسترود کرد. PTFE را می توان در عایق های ایستاده و بسیاری از انواع مختلف دستگاه های کپسوله ولتاژ بالا برای اجزای الکتریکی ماشین کاری کرد.

صنعت نیمه هادی:

PTFE بی اثر است و محدوده دمای کاری آن از منفی 350 درجه فارنهایت تا 550 درجه فارنهایت است. هنگامی که طبق استانداردهای فوق خالص ساخته می شود، ماده انتخابی برای اقلام مختلف مورد استفاده در تولید تراشه است، از جمله دستگاه های کپسوله سازی برای بخاری های کوارتز و موارد مشابه.

صنایع غذایی، آشامیدنی و دارویی:

ساخت قطعه تفلونی ویرجین برای استفاده در صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و دارویی توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است. لایه نازک و ورقه‌ها یک سطح لغزشی بی‌اثر و غیرسمی بدون فرورفتگی‌های میکروسکوپی ایجاد می‌کنند که میکروب‌ها می‌توانند در آن رشد کنند. اجزای انتقال – پروفیل ها، ریل های راهنما و اسلایدها – می توانند در برابر دمای بالا در داخل کوره های پخت و خشک کردن و سایر بخش های گرم شده فرآیندهای تولید مواد غذایی، آرایشی یا دارویی مقاومت کنند.

کاربردهای آزمایشگاهی:

لوله‌ها، لوله‌ها و مخازن PTFE به دلیل مقاومت شیمیایی و بی اثر بودن در ظروف مختلف آزمایشگاهی استفاده می‌شوند. هیچ آلاینده ای به سطح نمی چسبد.

لنت های بلبرینگ:

PTFE پر شده از شیشه را می توان برش داد یا به لنت های یاتاقان مهر زد و در برابر هرگونه تخریب ناشی از آب و هوا مقاومت می کند در حالی که یک رابط بی اثر بین مصالح ساختمانی متفاوت مانند فولاد و بتن باقی می ماند.

از دیگر کار بردهای ساخت قطعه ptfe تفلونی در صنایع، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خازن ها
  • بلبرینگ های بدون روغن کاری
  • اورینگ ها، مهر و موم ها و واشرها
  • بوش و بلبرینگ
  • چرخ دنده ها
  • کابل کشی و عایق برق
  • اجزای شیر

جدول مشخصات ساخت قطعه تفلونی

1- خواص حرارتي تفلون2- رفتار در مقابل عوامل بيروني3-خواص فيزيكي و مكانيكي4- خواص الكتريكي
الف- ثبات حرارتي پايداري حرارتيالف- مقاومت درمقابل

مواد شيميايي

الف- مقاومت در مقابل

كشش و فشار

الف- ضريب دي الكتريك
ب- نقاط تغييرات فيزيكي (نقاط گذر)ب- مقاومت در برابر

حلالها

ب- مقاومت در مقابل

تغيير شكل و پارگي

ب- حمايت دي الكتريكي و ضريب انتشار
ج- انبساط حرارتيج مقاومت در مقابل

عوامل اتمسفري و محيطي

ج- مقاومت در مقابل

ضربه

ج- مقاومت در برابر قوس الكتريكي
د- هدايت گرماييد-مقاومت در مقابل

اشعه

د- حافظه پلاستيكيد- مقاومت در برابر اثر كروناي (الكتريكي)
ه- حرارت مخصوص ظرفيت گرماي ويژهه- مقاومت در مقابل

نفوذ گازها

ه- سختي

قطعات تفلونی چیست؟

PTFE (معمولاً به عنوان ساخت قطعه تفلونی شناخته می شود) یک پلاستیک بسیار انعطاف پذیر است که برای قطعات ماشین پیچی که به مقاومت ضربه ای و دوام بالایی نیاز دارند ایده آل است. مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش اصطکاک، هوازدگی، شعله، حرارت، مواد شیمیایی و تشعشع دارد. برخلاف نایلون، میزان جذب رطوبت بسیار پایینی دارد و برای استفاده در محیط های مرطوب مناسب است.

خواص و ویژگی های ساخت قطعه ptfe تفلونی چیست؟

  • نچسب
  • مقاوم در برابر سایش
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • ضریب اصطکاک پایین
  • نقطه ذوب بالا
  • نسبت استحکام به وزن بالا
  • خواص دی الکتریک عالی

ترکیبات ساخت قطعه ptfe تفلونی

پرکننده‌های مختلفی را می‌توان با رزین پایه PTFE ترکیب کرد تا خواص خاصی را بهبود بخشد، مانند الیاف شیشه، مهره شیشه، کربن، گرافیت، دی سولفید مولیبدن، برنز و غیره.

PTFE ذوب نمی شود و نمی توان آن را به اشکال پیچیده درآورد، بلکه باید ماشین کاری شود. ساخت قطعه تفلونی به راحتی با استفاده از تجهیزات و ابزارهای استاندارد نجاری و مهر زنی مکانیکی ماشینکاری می شود. بیشتر شکل ها برای برش و ماشینکاری آسان به اندازه های دقیق کمی بزرگ فروخته می شوند.

قیمت ساخت قطعه تفلونی

امروزه ساخت قطعه ptfe تفلونی روند صعودی دارد و روز به روز درحال افزایش می باشد؛ زیرا همانطور که در این مقاله از وبسایت ثامن تجارت گفته شد، قطعات تفلونی مزایای بسیاری دارد و در صنایع زیادی می توان از آن استفاده کرد. امیدوارم که این مطالب مورد پسند شما واقع شده باشد.

 

سوالات متداول

مهم ترین کاربرد قطعات تفلونی چیست؟

بلبرینگ های بدون روغن کاری

ساخت قطعات تفلونی چیست؟

یک پلاستیک بسیار انعطاف پذیر است که برای قطعات ماشین پیچی که به مقاومت ضربه ای و دوام بالایی نیاز دارند ایده آل است.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه