مشاوره و فروش
02137163

ساخت قطعات پتروشیمی

manufacture petrochemical parts
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
24 بازدید

در دنیای امروز ساخت قطعات پتروشیمی و پالایشگاهی توسط شرکت ها و کارخانه های مختلفی انجام می شود. شرکت بازرگانی ثامن تجارت انواع این قطعات را به فروش می رساند تا مشتریان عزیز به راحتی به آن ها دسترسی داشته و نیاز خود را رفع نمایند. بسیاری از شرکت ها سازنده ماشین آلات کوچک پتروشیمی هستند و همین ماشین الات، تحول عظیمی در تولید و ساخت سایر محصولات، به وجود آورده اند.

انواع شرکت طراحی و ساخت قطعات پتروشیمی و ماشین آلات صنایع پتروشیمی در سراسر دنیا رسالت خود را در جهت پیشرفت محصولات مختلف انجام می دهند. چه محصولاتی که با این صنعت مرتبط هستند و چه محصولاتی که در صنایع دیگر، به نوعی نیاز به قطعات مذکور خواهند داشت.

ساخت قطعات پتروشیمی

قطعات پتروشیمی می توانند در اندازه های مختلف باشند. برخی از انواع کوچک آن ها مانند شیرهای کنترل در بازار به فراوانی یافت می شوند. سایر قطعات این صنعت نیز دارای ابعاد و اندازه های بزرگ تری هستند و خریدارا ن خاص خود را نیز دارند. به عنوان مثال مخزن ها، انواع پمپ ها و مبدل ها و همچنین سانتریفیوژ ها، برج ها، فشار شکن ها و ژنراتورها  و… . ساخت هر کدام ازاین قطعات نیاز به تجربه، دستگاه های خاص و از همه مهم تر  دانش و انجام تحقیقات علمی دارد. بسیاری از این محصولات ممکن است با قرار گرفتن در کنار مواد اسیدی یا بازی، خواص خود را از دست داده و یا از میزان مقاومت شان کم شود. به همین دلیل است که هم باید روش تولید آن ها را به خوبی دانست و هم باید دانش مراقبت و نگه داری از آن ها  را نیز به خوبی کسب نمود.

تجهیزات مورد نیاز در پتروشیمی

برخی از تجهیزات مورد نیاز برای پتروشیمی در دسته تجهیزات ثابت و برخی دیگر در دسته دوار قرار می گیرند. در ادامه در مورد هر کدام از انواع این محصولات صحبت خواهیم کرد.

تجهیزات ثابت

همان طور که از نام این محصولات نیز بر می آید، تجهیزات ثابت بدون هیچ حرکتی مورد استفاده قرار گرفته و در جای مشخصی نصب می وند. این تجهیزات تنها در صورت نیاز به تعویض از جای خود برداشته می شوند. انواع تجهیزات ثابت عبارت اند از:

  • کوره ها و هیترها
  • انواع خطوط لوله
  • بویلرها یا دیگ ها ی بخار
  • شیر الات و شیرهای کنترل
  • تانک ها و مخازن مخصوص ذخیره سازی
  • پایپینگ
  • مبدل های حرارتی
  • دستگاه های کاهنده فشار

تجهیزات دوار و متحرک

ساخت قطعات پتروشیمی متحرک نیاز به دقت بالایی دارد، چرا که حرکت این محصولات باید به صورت مشخص، مدوام و مطابق با برنامه در نظر گرفته شده برای آن ها صورت بپذیرد. به تجهیزات دوار، پردازشی نیز گفته می شود چرا ک دارای حرکت و چرخش بوده و در بسیاری از موارد برای پردازش مایعات مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از انواع این تجهیزات در زیر معرفی شده اند:

  • انواع توربین ها
  • موتورها
  • پمپ ها
  • کمپرسور
  • گیربکس ها

نکات قابل توجه در ساخت انواع تجهیزات پتروشیمی

همان طور که در بخش قبل نیز توضیح داده شد، انواع قطعات مرتبط با صنعت پتروشیمی برای تولید و نگهداری به دانش قبلی و برنامه ریزی مدون نیازمند هستند. این محصولات با توجه به محیطی که قرار است در آن جا به کار گرفته شوند و همچنین با در نظر گرفتن این که مورد چنین محصولاتی معمولا در برابر انواع سیالات و بخار آب و … قرار می گیرند، حتما باید دارای میزان مقاومت بالایی باشند. انجام تست ها ی مورد نیاز و همچنین بررسی عملکرد این محصولات در هر مرحله از تولید و پس از به کارگیری می تواند به افزایش طول عمر و دوام این محصولات منجر شود. ضمن این که از بروز خسارت های احتمالی آینده نیز جلوگیری خواهد شد.

فروش قطعات پتروشیمی

در این مقاله از وب سایت شرکت ثامن تجارت در خصوص ساخت قطعات پتروشیمی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم و بیان کردیم که این محصولات دارای چه نوع دسته بندی هستند. توجه به نکاتی که در مورد ساخت و نگه داری این محصولات در این مقاله مورد شاره قرار گرفت، می تواند برای دستیابی به محصولاتی با کیفبت تر راهگشا باشد.

در حال حاضر خرید و فروش خرد و کلان این محصولات در بازار به میزان قابل توجهی انجام می شود و تمامی افراد می توانند با مراجعه به فروشگاه های مجاز و وب سایت های معتبر این محصولات را در اختیار بگیرند. شما برای انجام یک خرید مطمئن و ایده آل می توانید به بخش محصولات وب سایت ما مراجعه کنید و ضمن مشاهده قیمت ها سوالات خود را نیز با کارشناسان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *