مشاوره و فروش
02191003181

اتصالات لوله مانیسمان (اتصالات سه راهی و چهار راهی لوله)

852350 image1643213046
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
5 بازدید

اتصالات لوله مانیسمان: فروش لوله و اتصالات لوله مانیسمان در دنیای امروز بسیار رونق پیدا کرده است. در حال حاضر این محصولات، از زانویی مانیسمان گرفته تا سه راهی و چهار راهی آن، به میزان چشم گیری خریداری می شوند. خریداران این محصولات عمدتا صنعت گران هستند؛ با این حال اتصالات مانیسمان جزو محصولاتی به شمار می روند که خریدار خرد هم دارند. این مقاله از وب سایت ثامن تجارت به بررسی ویژگی های این اتصالات اختصاص یافته است تا شما به درک عمیقی از این محصولات برسید. همچنین قصد داریم تا در مورد قیمت رده های مختلف مانیسمان نظیر قیمت لوله مانیسمان رده 40 هم مطالبی را بیان کنیم. به طور قطع، با شناخت ویژگی ها و کاربردهای هر محصول می توانید انتخاب مناسب تری برای خرید محصولاتی از این دست داشته باشید.

اتصالات لوله مانیسمان

لوله مانیسمان نوعی از لوله های بدون درز موجود در بازار است که به دلیل برخورداری از ویژگی های مثبت، به یکی از مهم ترین تجهیزات مرتبط با لوله کشی تبدیل شده است. این لوله ها از شمش های فولادی تولید می شود. به عبارتی دیگر می توان این محصول را هم با استفاده از مقاطع چهارگوش و هم با کشش و نورد شمش های گرد فولادی تولید نمود. در صورتی که تولید با مقاطع چهارگوش باشد، هزینه کار بالاتر خواهد رفت.

روش ساخت اتصالات لوله های مانیسمان هم تا حدود زیادی مشابه همین لوله ها است. این اتصالات هم معمولا بدون رز یا سیم لس هستند که باعث می شود تا امکان تحمل فشار بیشتری را داشته باشند. اهمیت این اتصالات در فرایند لوله کشی به حدی است که تصور انجام این کار، بدون استفاده از اتصالات غیر ممکن می باشد. در ادامه همین مقاله به بررسی انواع اتصالات لوله مانیسمان و موارد به کارگیری آن ها خواهیم پرداخت.

انواع اتصالات لوله مانیسمان

مهم ترین انواع اتصالات این لوله در این بخش به شما معرفی می شوند. به طور کلی به کار گیری این اتصالات، استحکام و دوام خطوط انتقال را تضمین می نماید. این اتصالات عبارت اند از:

  • زانویی مانیسمان
  • تبدیل مانیسمان
  • اتصالات سه راهی و چهار راهی
  • اتصالات گپ
  • اتصالات بوش مانیسمان

اتصالات لوله مانیسمان به اتصالت جوشی هم معروف هستند. توجه داشته باشید که خالص بودن مواد و متریال به کار رفته در ساخت این اتصالات، موجب استحکام بیشتر در نتیجه کار خواهد شد.

اتصالات زانویی مانیسمان 

این نوع تجهیزات با هدف منحرف کردن و تغییر مسیر دادن به گازها یا سیالات انتقال داده شده توسط لوله می شوند. زانویی مانیسمان به دو صورت 45 درجه ای و 90 درجه ای ساخته می شوند. این محصول در میان دو لوله که معمولا قطر یکسانی دارند و یا میان یک لوله و یک تبدیل مانیسمان قرار می گیرد. هر دو سر این زانویی با استفاده از دستگاه جوش به لوله یا تبدیل، متصل می گردد.

اتصالات زانویی مانیسمان

اتصالات تبدیل مانیسمان

همانطور که از نام این محصول مشخص است، از آن جهت تغییر اندازه سطح مقطع لوله ها استفاده می شود. به این معنا که یک سمت این تبدیل کوچک و برای لوله های کوچک و سمت دیگر بزرگتر است تا اتصال لوله های با اندازه های متفاوت، امکان پذیر گردد. تبدیل مانیسمان به دو شکل صاف و دارای انحراف در بازار موجود است.

اتصالات سه راهی و چهار راهی مانیسمان

اتصالا سه راهی و چهار راهی باعث اتصال تعداد بیشتری لوله و انتقال گاز یا سیالات به جهات مختلف می شوند. به اتصالات چهار راهی مانیسمان، اتصالات چهار شاخه نیز گفته می شود که شکل آن مانند صلیب است.

اتصالات گپ برای لوله ها

اتصالات گپ زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که بخواهیم انتهای خطوط لوله را مسدود کنیم. به این عمل کور کردن لوله هم گفته می شود. اتصالات گپ به لوله جوش داده می شوند تا به راحتی و تحت شرایط سخت، از آن جدا نشوند.

اتصالات بوش مانیسمان

این اتصالات در هر دو سمت دارای محل اتصال یا رزوه هستند. در نتیجه می توان برای متصل کردن دو لوله یکسان به یکدیگر از آن استفاده نمود.

اتصالات بوش مانیسمان

قیمت لوله و اتصالات فلزی

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت تلاش شد تا ویژگی ها و همچنین کاربرد انواع اتصالات لوله مانیسمان شرح داده شود. در مورد قیمت این محصولات می توان گفت که قطعا رده بندی لوله ها و اتصالات مورد استفاده برای آن ها در تعیین قیمت نهایی محصول، تاثیر گذار است. به عنوان مثال انتظار می رود که قیمت لوله مانیسمان رده 40 از قیمت رده 20 این لوله بالاتر باشد. چرا که قطر، ضخامت و وزن لوله های این رده بالاتر است. در حالت کلی اگر به دنبال مرجع مناسب برای خرید این محصولات هستید، می توانید به وب سایت ما مراجعه نموده و ضمن استعلام قیمت انواع محصولات، در مورد آن ها اطلاعات کامل تری را کسب نمایید.

منبع : mannesmann-linepipe.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه