مشاوره و فروش
02191003181

جوشکاری لوله مانیسمان (۵ نوع شیوه جوشکاری لوله مانیسمان)

852350 image1643016074
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
20 بازدید

جوشکاری لوله مانیسمان از مهم ترین مراحل در زمان انجام یک پروژه است. این کار با هدف اتصال دائمی دو لوله و اتصالات آن نظیر زانویی، گپ و … صورت می پذیرد. توجه به این به حدی رسیده که ساخت انوع پل ها، اسکله های دریایی، ماشین سازی و … بدون آن، غیر قابل تصور است. جوشکاری لوله های نفتی در صنایع نفت و گاز و همچنین جوشکاری لوله آب در لوله کشی های معمولی ساختمان ها همه و همه به انجام دقیق جوشکاری و صرف زمان برای آن نیاز دارند. در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت قرار است تا همه چیز در مورد جوشکاری لوله های انتقال آب را برای بیان شما بیان کنیم. همچنین در مورد استاندارد جوشکاری لوله های فولادی نیز مطالب را ارائه خواهیم داد.

جوشکاری لوله مانیسمان 

بدون شک لوله های مانیسمان به جزء جدایی نا پذیری از صنایع مختلف تبدیل شده است. به خصوص در ساخت سازه ها و انجام پروژه هایی که در شرایط آب و هوایی نامساعدی قرا دارند. دلیل این امر مقاوم بودن لوله های مانیسمان در برابر حرارت، رطوبت و خورده شدن است. اما اجازه دهید تا به موضوع اصلی مقاله یعنی همان جوشکاری لوله مانیسمان بپردازیم. این عمل به روش های مختلفی انجام می شود که انتخاب این روش ها به شرایط استفاده از لوله، ویژگی های فنی آن و همچنین تجهیزات در دسترس شما بستگی دارد.در هنگام انجام هر کدام از این روش ها باید به استاندارد جوشکاری لوله های فولادی توجه کنید. این امر به شما کمک می کند تا از انجام درست و کامل کار، اطمینان حاصل نموده و بتوانید بهترین نتیجه ممکن را ببینید.

انواع جوشکاری لوله مانیسمان 

در این بخش از مقاله وب سایت ثامن تجارت انواع جوش کاری لوله مانیسمان را به همراه تجهیزات مورد نیاز آن ها به شما معرفی می کنیم. در میان انواع جوش کاری لوله مانیسمان همه آن ها به جز جوشکاری با شعله اکسی استیلن، شامل قس الکتریکی می شوند.

جوشکاری با شعله اکسی استیلن

گازهای اکسیژن و استیلن در این نوع جوشکاری بسیار پرکاربرد هستند. به طور کلی برای انجام جوشکاری با شعله اکسی استیلن نیاز به دستگاه یا تجهیزات خاصی نیست. تنها چیزی که باید در دسترس داشت، یه مشعل است. وظیفه این مشعل تنظیم کردن میزان مخلوط شدن دو گاز است. همچنین شلنگی که به محفظه گازه هایی اکسیژن و استیلن متصل شده است را نیز کنترل می کند.شاید برایتان جالب باشد که این مدل جوشکاری نیاز به جریان الکتریسیته نداشته و احتمالا نام گذاری آن به عنوان ساده ترین نوع جوشکاری هم، به همین موضوع ارتباط دارد.

جوش قوس الکتریکی

جوش قوس الکتریکی 

روش جوش قوس الکتریکی متداول ترین و مهم ترین روش انجام جوشکاری لوله مانیسمان است. با انجام این نوع جوشکاری یک قوس الکتریکی توسط منبع تغذیه ایجاد می شود. از اصلی ترین لوازم برای انجام جوشکاری با این روش، داشتن یک مفتول فلزی برای ذوب شدن در پای جوش است. هدف از به کارگیری این فلزات، ایجاد نقطه جوش مناسب در محل اتصال لوله های مانیسمان است.توصیه می شود تا مفتول ها و الکترودها از جنس لوله های هدف در نظر گرفته شود. نکته قابل توجه در مورد این نوع جوشکاری این است که جوش قوس الکتریکی بیشتر برای لوله ها و سازه هایی که ضخامت بالا و وزن زیادی دارند، قابل استفاده و نتیجه بخش تر می باشد.

گاز بی اثر و جوشکاری لوله مانیسمان 

این نوع، سریع ترین نوع جوشکاری به شمار می رود و همین عامل سبب توجه صنعتگران و متخصصان این فن به این مدل می باشد. از طرفی دیگر این روش بسیار ساده است و برای انجام آن نیازی به مخلوط کردن گازها احساس نمی شود.

نکات مهم در جوش کاری لوله مانیسمان 

در این بخش از مقاله ثامن تجارت تلاش می کنیم تا مهم ترین نکاتی که نیاز است تا در حین جوشکاری قیمت  لوله مانیسمان مورد توجه قرار دهید را به شما گوش زد کنیم.

  • صرف زمان در میان هر دو پاس به خصوص بعد از پاس اول جوشکاری لوله آب و به طور کل در جوشکاری لوله گالوانیزه باید رعایت شود.
  • برای انجام جوشکاری باید گیره مناسب انتخاب شود. اندازه نوع گیره برای انجام این کار به بهترین شکل، ضروری است.
  • تناسب میان جنسفلز لوله ها با ابعاد و قطر لوله باید مورد توجه قرار گیرد.
  • آموزش جوشکاری لوله گاز توسط افراد خبره و متخص انجام شود.

منبع : mannesmann-linepipe.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه