مشاوره و فروش
02137163

ساخت رینگ و پیستون

852350 image1655873215
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
130 بازدید

ساخت رینگ و پیستون جهت آب بندی مناسب انجام شده و موجب می شود تا قدرت موتور افزایش پیدا کند. در واقع رعایت همین یک عامل به تنهای تاثیر شگرفی بر عملکرد موتور دارد به طوری که می توان از بالا رفتن توان این بخش از خودرو اطمینان حاصل نمود. در صورتی هم که آب بندی رینگ پیستون به درستی انجام نشده باشد، مشکل فرار گاز و در نتیجه افت توان موتور به وجود می آید. طرز کار رینگ پیستون و توضیحاتی در مورد تولید آن در ادامه آمده است تا شما درک بهتری از عملکرد این محصول ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت، داشته باشید.

ساخت رینگ و پیستون:

پیستون در انواع موتورهای احتراقی وجود دارد و موجب می شود تا فرایند احتراق به درستی اتفاق بیفتد. حرکت پیستون در داخل سیلندر به شکل رفت و برگشت است. از این رو باعث متراکم شدن مخلوط سوخت و هوا شده و در نتیجه فرایند احتراق صورت می پذیرد. ساخت رینگ و پیستون معمولا با وزن کم انجام می شود اما توان انتقال حرارتی بالایی دارد. این محصول به خارج شدن دود حاصل از احتراق از سیلندر هم کمک می کند. پیستون دارای بخش های مختلفی درون خود هست که در ادامه به شما معرفی می گردند.

علائم خرابی رینگ پیستون

قسمت های اصلی پیستون:

پیستون در درون خود دارای اجزای مختلفی است که تقریبا در همه موارد یکسان هستند. اما ظاهر آن ها با توجه به موارد مختلفی متفاوت می باشد. به عنوان مثال با توجه به نوع موتور، سیلندرها و سرسیلندرها، نوع سوخت و … در این قسمت از مقاله “ساخت رینگ و پیستون” به شما خواهیم گفت که قسمت های اصلی یک پیستون کدام است.

شیار رینگ:

شیار رینگ در واقع بخشی از پیستون است که محل قرار گیری رینگ ها را تعیین می نماید. این شیارها در قست های بالای دامنه طراحی می شوند.

تاج:

بالاترین بخش سیلندر با نام تاج شناخته می شود. این بخش یکی از بخش هایی است که معمولا در جاهای مختلف متفاوت است. زمانی که پیستون در حال انجام کار خود می باشد، تاج آن با مخلوط هوا و گاز برخوردار می کند. هر چقدر که این بخش بهتر طراحی شده باشد و تناسب بیشتری با سیلندر و محفظه احتراق داشته باشد، در مخلوط شدن بهتر هوا و سوخت بیشتر تاثیر دارد.

ساخت رینگ و پیستون (انواع روش های تولید رینگ و پیستون)

دامنه:

بخش زیرین پیستون دامنه دارد. این بخش معمولا یا به صورت برش داده شده کامل است و یا اصلا برش داده نمی شود. البته حالت با برش سطحی نیز برای آن وجود دارد. این بخش گاهی با قطر کمتر از تاج در حدود 0.5 میلی متر تا 0.7 میلی متر ساخته می شود.

سوراخ گژن پین:

این بخش برای قرارگیری گژن پین طراحی شده و وظیفه اصلی آن برقراری ارتباط بین پیستون با شاتون است.

انواع رینگ پیستون:

تعداد رینگ های هر پیستون از ۳ تا ۷ عدد متغیر می باشد که وابسته به نوع موتور و تراکم مورد نظر مخلوط هوا و سوخت در آن تعیین می شود که بدین شکل موتور های بنزینی از سه یا چهار موتور های بنزینی از سه یا چهار و در موتور های دیزلی از شش و یا هفت رینگ استفاده می کنند که انواع رینگ پیستون عبارتند از:

  1. رینگ پیستون روغنی؛
  2. رینگ پیستون فشاری.

ساخت رینگ و پیستون کوتاه:

اگر از رینگ های نازک و سبک استفاده شود، کاهش ارتفاع پیستون را شاهد خواهیم بود که باعث بهبود دینامیک تراکم گاز و حرکت بهتر آن در سیلندر می شود. علاوه بر این کم بودن ارتفاع پیستون موجب می شود تا وزن آن نیز کمتر شود و در نتیجه دور موتور بالاتر برود. اما اگر این ارتفاع کم شود باید از رینک های باریک تر و نازک تری هم استفاده نمود. چرا که در این حالت رینگ باید در جایی بالاتر از پیستون واقع شود و به محفظه احتراق هم نزدیک تر است.

قیمت رینگ پیستون

رینگ های چدنی:

رینگ هایی که از چدن ساخته می شوند معمولا پرکاربردتر از سایر رینگ ها هستند. این محصولات دارای استحکام کششی بیشتر و تقریبا دو برابر از سایر رینگ ها می باشند. همچنین مقاومت به خستگی آن ها نیز بالاتر است. به همین دلیل در خودروهای مسابقه از رینگ های چدنی استفاده می شود تا پایداری بیشتری داشته و ریسک شکسته شدن آن ها در اثر فشار زیاد، کاهش بیابد. تست رینگ و پیستون با تئوجه به همین موارد انجام شده و مقاومت های آن ها مورد سنجش قرار می گیرد.

خرید رینگ و پیستون:

ساخت رینگ و پیستون و همچنین طرز کار رینگ پیستون در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بخش های مختلف پیستون به عنوان یک عضو اصلی از انواع موتور به شما معرفی شد. تولید رینگ و پیستون با توجه به میزان نیاز به آن ها همواره در سطح مطلوبی قرار داد. علاوه بر این قیمت مناسبی هم برای این محصولات دز نظر گرفته شده اما باید در هنگام خرید از کیفیت این محصولات اطمینان حاصل نمایید. بر این اساس فروشگاه آنلاین ثامن تجارت پیشنهاد می دهد تا در ابتدا قیمت ها را مقایسه کرده و با توجه به برند سازنده و کیفیت محصول، آن را خریداری نمایید.

انواع رینگ پیستون

کلام آخر:

ساخت رینگ و پیستون کاری سخت می باشد که باید حتما افراد خبره و با تجربه اقدام به ساخت رینگ و پیستون با کیفیت کنند چرا که این دسته از محصولات برایشان کیفیت است که حرف اول را می زند و اهمیت خیلی زیادی نیز دارد. همانطور که می دانید از رینگ پیستون برای جلوگیری از خروج سوخت و هوای فشرده می باشد و از رینگ نیز به عنوان عامل آب بندی استفاده می کنند. دانستن وظیفه رینگ پیستون در زمان خرید اهمیت زیادی دارد که شما باید با انواع رنگ پیستون نیز آشنا باشید و متناسب با کارکردی که می خواهید این قطعه را خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت از دسته فروشگاه هایی می باشد که اقدام به فروش تمامی قطعات صنعتی نموده است که خرید خود را بدون واسطه می توانید انجام دهید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *