مشاوره و فروش
02191003181
Iron stud profile
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
3 بازدید

پروفیل ناودانی مقطعی فولادی بوده و جزء پروفیل‌های باز هستند. این پروفیل از جان (سطحی افقی) و بال (دو سطح عمودی) تشکیل می‌شود. در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم به معرفی پروفیل ناودانی آهنی و کاربرد آن پرداخته و شما را با ویژگی‌های این دسته از آهن آلات آشنا سازیم. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری دربارۀ ناودانی ها کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه همراه ما بمانید. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت ناودانی و خرید ناودانی مورد نظر خود با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

معرفی پروفیل ناودانی آهنی

شکل این دسته از مقاطع فولادی مشابه حرف انگلیسی U بوده و دارای یک جان و دو بال عمود بر آن هستند. پروفیل ناودانی در صنایع گوناگون صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به عنوان مثال، از ناودانی‌ها برای ساخت چارچوب پنجره و ترمیم قسمت آسیب‌دیدۀ ساختمان استفاده می‌کنند. ناودانی در ابعاد 10 جزء کاربردی‌ترین اندازه‌های پروفیل به شمار می‌رود. می‌توان گفت تقاضا برای ناودانی‌هایی که ابعادی بین 6 تا 14 دارند، از سایر سایزها بیشتر است. گفتنی است که استانداردهای 30 (ناودانی 3) تا 400 (ناوادانی40) را تحت پوشش قرار می‌دهند. تولید این مقاطع در ابعاد بزرگ‌تر و سنگین‌تر، به سفارش مشتریان بستگی دارد.

پروفیل ناودانی آهنی

مزایای به‌کارگیری ناودانی در صنایع گوناگون

  • در برابر تنش‌ها مقاوم است،
  • از سرعت نصب متنوعی در ساختمان برخوردار است،
  • از مقاومت بسیار زیادی در دهانه‌ها برخوردار است،
  • فصای کمی را اشغال می‌کند،
  • در فضای طولانی کارایی خوبی دارد،
  • وزن اسکلت فلزی آن کم است،
  • در برابر ضربات از تحمل بالایی برخوردار است.

در ادامۀ این بخش از مطلب معرفی پروفیل ناودانی آهنی و کاربرد آن به برخی از مهم‌ترین کاربردهای این دسته از آهن آلات می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کاربردهای ناودانی

آشنایی با کاربردهای ناودانی

پروفیل ناودانی کاربردهای زیادی در صنایع گوناگون دارد، در ادامۀ مطلب معرفی پروفیل ناودانی آهنی و کاربرد آن به برخی از مهم‌ترین‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. ترمیم بخشی از بنای تخریب‌شده به‌عنوان مهاربند
  2. تولید قاب فلزی در تجهیزات صنعتی
  3. پایۀ تجهیزات ترافیکی به‌عنوان گارد ریل
  4. تولید ساپورت لوله برای سیستم‌های پایپ لاین و پایپینگ
  5. تولید چارچوب در و پنجره
  6. استفاده در ستون‌های ساختمان، خرپاها، و بادبندها
  7. استفاده در اسکلت فلزی ماشین آلات سنگین
ناودانی مشبک

با انواع ناودانی از لحاظ شکل ظاهری آشنا شوید!

پروفیل ناودانی را براساس شکلی که دارد می‌توان به دو دستۀ زیر تقسیم کرد:

ناودانی ساده

این گونه از مقاطع جزء متداول‌ترین ناودانی‌ها به شمار می‌رود و کاربرد زیادی در صنعت ساختمان‌سازی دارد. از این دسته می‌توان در ساخت چارچوب‌ها، ساخت خودرو و نیز ساختمان‌سازی استفاده کرد.

ناودانی مشبک

این دسته از پروفیل‌ها غالباً جنسی از گالوانیزه داشته و حفره‌هایی نیز روی جان و بال‌های خود دارند. کارایی مثبت این حفره‌ها در زمان ساخت قفسه خود را نمایان می‌سازد. همچنین، در ناودانی مشبک سیم را به‌راحتی از میان این شبکه‌ها و حفره‌ها عبور می‌دهند و این ویژگی موجب می‌شود کاربرد زیادی در فعالیت‌های تأسیساتی داشته باشند.

انواع ناودانی صنعتی

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت به معرفی پروفیل ناودانی آهنی و کاربرد آن پرداختیم و دربارۀ انواع و ویژگی‌های این دسته از مقاطع فولادی با شما صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم این آهن آلات کاربردهای فراوانی در صنایع گوناگون ازجمله ساختمان‌سازی دارند، و از آن‌جایی که در برابر فشارها و عوامل خارجی بسیار مقاوم هستند، متقاضیان زیادی را به خود جلب می‌کنند. اگر شما نیز قصد دارید از قیمت ناودانی مورد نیاز خود اطلاع یافته و سپس اقدام به خرید پروفیل ناودانی نمایید، تنها کافی است با کارشناسان سایت ما در ارتباط بوده و یا سری به منوی بالایی وب‌سایت ما بزنید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه