مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1659545382
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
3 بازدید

در اختیار داشتن نمودار قیمت پروفیل آهن یا هر نوع پروفیل دیگر به شما کمک می کند تا بتوانید انتخاب مناسب تری در میان پروفیل ها داشته باشید. همچنین امکان مقایسه قیمت ها در فروشگاه ها و وب سایت های مختلف نیز برایتان فراهم می شود. از آن جایی که قیمت محصولات مختلف در بازار با یکدیگر متفاوت است، با مشاهده نمودار قیمت آهن در یک سال اخیر می توانید قیمت تقریبی امروز آن را محاسبه نمایید. در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم قیمت پروفیل آهن را مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانید بتوانید بدون واسطه خرید پروفیل آهن انجام دهید.

    پروفیل فولادی چیست؟

    پروفیل های فولادی محصولاتی هستند که از فولاد ساخته شده اند که با نورد، کشش یا فشار دادن شکل گرفته است. این اشکال در تمام طول خود سطح مقطع یکسانی دارند. این پروفیل های فولادی که اغلب در تقویت بتن یا سازه های ساختمانی استفاده می شوند، به افزایش استحکام پروژه هایی که در آنها استفاده می شود کمک می کند.

    کاربرد پروفیل چیست؟

    همانطور که می دانید عمدتا از پروفیل ها برای ساخت درب و پنجره های آلومینیومی و یا آهنی استفاده می کنند که تمامی پروفیل ها از لحاظ اندازه و مشخصات به چند دسته تقسیم می شوند که برای ساخت درب و پنجره ها کاربرد دارند. کاربرد پروفیل در ساختمان سازی نیست ساخت و تولید نرده های فلزی می باشد که عمدتا پروفیل ها به شکل مربع، مستطیل و با مقاطعی کوچکتر نیز به تولید می رسند.

    وزن و قیمت پروفیل

    دسته دیگری از پروفیل ها نیز هستند که دارای مقاطعی بزرگتر می باشند و با نام پروفیل ستونی مطرح می باشند. از پروفیل ستونی جهت ساخت ستون و اسکلت بندی ساختمان ها استفاده می کنند که از دسته مشخصات فیزیکی پروفیل ها این است که از آن ها برای ساخت شاسی تریلر و یا نفت کش ها استفاده می کنند.

    حتما زیاد نام پروفیل Z را شنیده اید، از این نوع پروفیل برای پوشش سقف سوله ها استفاده می کنند. تولید پروفیل نبشی و ناودانی نیز به روش تولید نورد سرد و گرم می باشد که می توان از آن ها برای ساخت چارچوب درب های بزرگ آهنی، و ساخت ماشین آلات نیز استفاده نمود و همچنین از ناودانی های کوچک برای ساخت کرکره مغازه ها نیز استفاده می کنند.

    انواع پروفیل:

    انواع مختلفی از پروفیل های فولادی وجود دارد، از تقویت کننده های بتن گرفته تا پروفیل های خاص که هیچ شکل استانداردی ندارند. آرماتورهای بتنی میله های فولادی صاف، آجدار و پروفیلی هستند که برای تقویت سازه های بتنی استفاده می شوند. انواع دیگر عبارتند از پروفیل های فولادی بزرگ که به شکل فولادی عمومی، فولاد زاویه دار به شکل مساوی یا نابرابر و همچنین پروفیل های خاص و میله های گرد یا مستطیل شکل هستند.

    قیمت پروفیل آهن 1401 (نمودار قیمت پروفیل و نبشی امروز)

    مقایسه نمودار قیمت پروفیل آهن با سایر محصولات:

    درست است که قیمت انواع پروفیل سبک در بازار در حال نوسان و تغییر است. اما اجازه دهید تا نمودار قیمت انواع پروفیل آهن را با سایر محصولات نظیر قیمت میلگرد، نبشی و قیمت تیرآهن مقایسه کنیم. آن چه که از این مقایسه به دست می آید، برخورداری پروفیل آهن از نوسانات کم تر و تکانه های پایین تر است. اما برای پی بردن به دلیل نوسانات قیمت این محصول باید عوامل مختلفی را بررسی کرد. چرا که قیمت پروفیل آهن تحت تاثیر فاکتورهایی مانند قیمت حامل های انرژی مانند نفت در بازار و همچنین نسبت عرضه و تقاضای سنگ آهن در بازارهای جهانی است.

    شاید برای تان جالب باشد که بدانید قیمت پروفیل های دیگر نظیر پروفیل مبلی و پروفیل زد هم تا حدودی از قیمت روز قوطی های پروفیل تبعیت می کنند. پس به همین دلیل است که باید قیمت سایر محصولات و فاکتورهای مرتبط را مورد بررسی قرار داد.

    قیمت پروفیل آهن 1401 (نمودار قیمت پروفیل و نبشی امروز)

    مزایا و معایب پروفیل:

    پروفیل های فولادی استحکام سازه را تا حد زیادی افزایش می دهند، اما آیا آن چیزی است که پروژه شما نیاز دارد؟ محصولات فولادی بادوام تر و سبک تر از چوب یا بتن هستند، اما در صورت درمان نشدن می توانند در معرض خوردگی یا تخریب قرار گیرند. پروفیل های فولادی به طور کلی در برابر رطوبت، آتش و آب و هوا مقاوم هستند و نیازی به درمان آفات یا حشرات از هر نوع ندارند. اما مناطق خاصی که هوا یا آب دریا درگیر است، به درمان بیشتری در برابر زنگ زدگی و خوردگی نیاز دارند.

    برخی از بهترین دلایل برای استفاده از پروفیل های فولادی این است که محصولات مقرون به صرفه، پایدار و بادوام هستند که به درستی طراحی و تولید شوند و در صورت نیاز سریع و آسان ساخته می شوند. پروفیل های فولادی در بسیاری از صنایع مانند بخش های صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند و در حالی که تقویت بتن یک کاربرد برتر است، اغلب در هنگام ایجاد ساختمان های باز بزرگ مانند سوله های ذخیره سازی و فضاهای کارخانه استفاده می شود. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد پروفیل های فولادی نیاز دارید، استیل مور یکی از شرکت های پیشرو در صنعت تولید فولاد و فلز است. برای دریافت خدمات و مشاوره دوستانه و حرفه ای با کارشناسان تماس بگیرید تماس بگیرید.

    انواع پروفیل آهنی

    قیمت پروفیل آهن:

    پروفیل های فولادی محصولاتی هستند که به شکلی نورد، کشیده یا فشرده شده اند که در تمام طول آن دارای سطح مقطع یکسان است. پروفیل های فولادی به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

    پروفیل های بزرگ (شکل های فولادی):

    • پروفیل I (پرتوهای T دوبل)؛
    • پروفیل H (تیرهای فلنج پهن)؛
    • پروفایل های U؛
    • پروفایل های T؛
    • فولاد زاویه دار (مساوی یا نابرابر)؛
    • پروفیل های خاص (اشکال غیر استاندارد)؛
    • میله ها یا پروفیل های گرد و مستطیلی (به عنوان مثال پروفیل های میله ای فولادی مستطیلی، فولاد تخت).

    نمودار قیمت پروفیل آهن:

    نمودار قیمت انواع پروفیل آهن مانند هر محصول دیگر شما را در خرید به صرفه و متناسب با بودجه تان یاری می کند. اما خوب است در این مقاله کمی در مورد ماهیت پروفیل آهن صحبت کنیم و به شما بگوییم که این محصول چه کاربردهای گسترده ای دارد.

    قیمت پروفیل آهن 1401 (نمودار قیمت پروفیل و نبشی امروز)

    پروفیل آهن با مقاطعی به شکل مربع و مستطیل ساخته می شود. این پروفیل ها در صنایعی مانند خودروسازی بسیار پرکاربرد هستند. علاوه بر این برای ساخت انواع درب و پنجره، نرده و حفاظ و حتی ساخت پایه میز و صندلی ها می توان از این نوع پروفیل بهره برد. اگر این پروفیل ها مقاطع بزرگتری داشته باشند، به آن ها قوطی ستونی گفته می شود. معمولا ضخامت قوطی های ستونی چیزی در حدود ۲.۵ میلی متر تا ۸ میلی متر است.

    جدول نمودار قیمت پروفیل آهن:

     

     

    قیمت پروفیل آهن آنلاین:

    قیمت انواع پروفیل و نبشی و رصد کردن نمودار پروفیل آهن در یک بازه زمانی به شما کنک می کند تا هم برای انجام پروژه زمان بندی کنید و هم بتوانید قیمت تمام شده پروژه را با توجه به حجم آهن آلات مصرفی برای آن، به صورت تخمینی محاسبه نمایید. ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت تلاش کردیم تا یک کانال قیمت پروفیل را به شما معرفی کنیم. شما در بخش محصولات وب سایت ما می توانید به صورت آنلاین قیمت ها را پیگیری نموده، نموار قیمت آهن 1401 را مشاهده و سوالات احتمالی خود را از کارشناسان ما جویا شوید.

    وزن پروفیل آهن

    کلام آخر:

    ما در این مقاله گروه صنعتی ثامن تجارت سعی نمودیم تمامی عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروفیل آهن را بیان کنیم تا با کاربرد پروفیل نیز بیشتر آشنا شوید. به صورت کلی اگر بخواهیم بیان کنیم، باید گفت که پروفیل ها از دسته آهن آلاتی هستند که در صنعت کاربرد های بسیار زیادی دارند و قیمت پروفیل آهن نیز روزانه در حال نوسان می باشد، چرا که با بالا رفتن قیمت مواد اولیه برای ساخت پروفیل، قیمت آن نیز متغییر و با نوسانات زیادی نیز رو به رو خواهد بود. جهت خرید پروفیل آهن می توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به خرید مستقیم و بدون واسطه پروفیل آهن نمائید.

    مطالب مرتبط

    ارسال دیدگاه