مشاوره و فروش
02191003181

نصب صفحه ستون با رول بولت

852350 image1657346283
3 اردیبهشت 1402
77 بازدید

نصب صفحه ستون با رول بولت انجام می شود. از آن  جایی که صفحه ستون کار انتقال فشارهای وارده از سمت بخش های بالایی به بتن را بر عهده دارد، باید به شکل درست و ایمن در جای خود فیکس شود. بولت و صفحه ستون با استاندارد و متناسب با طراحی مهندسان خریداری می شود. اما طریقه نصب صفحه ستون تقریبا در همه پروژه ها یکسان است. ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا روش نصب بولت در بتن را توضیح دهیم و تا حدودی در مورد قیمت رول بولت و صفحه ستون نیز صحبت کنیم.

نصب صفحه ستون با رول بولت

به طور کلی نصب صفحه ستون به فونداسیون با رعایت اصول و استاندارد خاصی انجام می شود. چرا که بیس پلیت یا همان صفحه ستون از مهم ترین بخش های یک ساختمان است و به دلیل نقش آن در یک سازه، باید به نصب مناسب آن هم دقت داشت. صفحه ستون وظیفه دارد تد بارها و فشارهای وارد شده از بخش های بالایی ساختمان و به خصوص وزن و فشار ستون را به فونداسیون و بتن منتقل کند. رول بولت ها به اتصال دقیق و درست بیس پلیت بر سر جای خود کمک می کنند. نصب صفحه ستون با استفاده از این تجهیزات در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

چگونگی نصب صفحه ستون با رول بولت

در این بخش مراحل نصب بیس پلیت با رول بولت به فونداسیون را شرح خواهیم داد. برای این که بیس پلیت بر سر جای دقیق خود قرار گیرد به ابزارها و تجهیزات مختلفی نیاز است. یکی از این ابزارها شابلون نام دارد. شابلون صفحه ای است که به اندازه صفحه ستون می باشد. با این تفاوت که به شکل موقت بر سر جای خود قرار گرفته و دارای سوراخ های پیش فرضی درون خود است. این سوراخ ها تعیین کننده محل دقیق رول بولت برای نصب بیس پلیت هستند. بعد از مشخص شدن محل دقیق رول بولت و البته گروت ریزی پای ستون، شابلون از جای خود بلند می شود.

image1652177670اسکلت بندی

رول بولت از طریق این سوراخ ها در داخل بتن قرار می گیرد. این رول بولت ها باید تا حدودی بلند از صفحه ستون باشند تا بستن آن ها به راحتی انجام گیرد. مرحله بعد به همین کار اختصاص دارد. با استفاده از یک آچار، اقدام به سفت کردن پیچ و مهره ها کرده که با این کار مکانیسم رول بولت فعال شده و با بتن درگیر می گردد.

image1657346010گیف

سایر تجهیزات برای نصب بیس پلیت با رول بولت

چهار پایه تثبیت رول بولت و جرثقیل نیز برای نصب صفحه ستون با رول بولت مورد نیاز هستند و از زمان قرارگیری صفحه ستون بر سر جای خود تا پایان مرحله جوشکاری و شاقول کردن ستون، در این کار مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از ستون ها و صفحه ستون ها از ابتدا در همان کارخانه به یکدیگر متصل شده اند. د  این روش نیاز به زمان و انرژی کمتری برای نصب صفحه ستون می باشد.

روش های عملکرد رول بولت ها

علاوه بر آشنایی با روش نصب صفحه ستون با رول بولت لازم است تا در مورد عملکردهای رول بولت هم اطلاعاتی داشته باشید. عملکرد رول بولت ها یا همان گیرایی آن ها در بتن و یا مصالح دیگر، به چهار روش زیر صورت می پذیرد.

  • اصطکاکی یا انبساطی
  • کلیدی و یا چفت و بستی
  • ترکیب اصطکاکی و کلیدی
  • چسبندگی

هر کدام از موارد بیان شده در بالا نوع درگیری بولت در زمان نصب پلیت با رول بولت مکانیکی را تعیین می کند. شناسایی نوع روش درگیری کاملا به منطقه آب و هوایی اجرای پروژه و همچنین نوع مواد و مصالح و بار وارده به صفحه ستون ها، وابسته است.

 

نصب رول بولت در بتن

برای کاشت و نصب صفحه ستون با رول بولت در بتن ابتدا عملیات چال زنی انجام می شود. پط از آن رول بولت در محل تعیین شده قرار گرفته و به اطراف خود با استفاده از چسب و یا سیمان زودگیر، متصل می شود. کاشت رول بولت در سیمان با دو روش مکانیکی و شیمیایی انجام می شود. در روش شیمیایی کاشت رول بولت، از چسب کاشت بولت بهره گرفته می شود. اما روش مکانیکی متفاوت تر است. در روش مکانیکی کاشت رول بولت، ابتدا سوراخ هایی با قطر ۲ میلی متر بیشتر از قطر رول بولت در بتن ایجاد می شود. پس از آن بولت با استفاده از مهار مکانیکی داخل سوراخ قرار خواهد گرفت.

قیمت بولت و صفحه ستون

در بخش های قبل از مقاله با طریقه نصب صفحه ستون با رول بولت آشنا شدید. در این بخش به بررسی قیمت این تجهیزات خواهیم پرداخت. قیمت رول بولت و صفحه ستون به انواع آن ها وابسته است. به علاوه این که عواملی مانند طریقه حمل و انتقال آن ها به محل پروژه، تعداد رول بولت در بسته بندی خریداری شده، وزن صفحه ستون و حتی تخصص نیروی کار نیز بر روی قیمت رول بولت و بیس پلیت تاثیرگذار خواهد بود.

 

سوالات متداول

طریقه نصب پیچ رول بولت چیست؟

کاشت رول بولت در سیمان با دو روش مکانیکی و شیمیایی انجام می شود در این مقاله ثامن تجارت هر دو روش به طور کامل شرح داده شده است.

قیمت بولت و صفحه ستون چقدر است؟

شما می توانید برای اطلاع از اخرین قیمت این محصولات با کارشناسان مجموعه ثامن تجارت در تماس باشید.

 

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه