مشاوره و فروش
02191003181

ورق سیاه صنعتی چیست؟

industrial black sheet
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
3 بازدید

ورق سیاه صنعتی از جمله محصولاتی است که نبود آن می تواند مانع از فعالیت بسیاری از صنایع شود. چرخ تولید محصولات زیادی بدون وجود ورق سیاه کار نخواهد کرد و نمی توان به آینده این صنایع امیدی داشت. کاربرد ورق سیاه در دنیای امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و روز به روز دامنه استفاده از آن گسترده تر می شود. ورق فولادی سیاه و همچنین ورق روغنی و انواع دیگر ورق ها با توجه به نیاز مشتریان در بازار قابل دسترسی هستند و میزان تقاضای آن ها گاهی از میزان عرضه هم پیشی می گیرد. شرکت آهن آلات ثامن تجارت با تمام توان در جهت فروش این محصول و رساندن این ورق ها به دست مشتریان گام بداشته و توانسته به خوبی در این راه فعالیت کند.

ورق سیاه صنعتی

ورق روغنی با فرایند نورد سرد و ورق سیاه با فرایند نورد گرم تولید می شود. دمامی بالایی که ورق های سیاه را تحت تاثیر خود قرار می دهد، در رنگ این محصول نقش موثری دارد. به همین دلیل است که ورق های روغنی براق و ورق های سیاه، کدر و مات هستند. ورق های سیاه به دو صورت رو و شیت در بازار موجود اند و ابعاد آن ها را در اکثر موارد، مشتریان تعیین می کند. با این حال قیمت ورق سیاه برش خورده با قیمت ورق سیاه رول، تفاوت چندانی نداشته و همه چیز به وزن و ضخامت ورق و میزان خرید وابسته است.

کاربرد ورق سیاه

ورق سیاه صنعتی در ساخت بسیاری از محصولات سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. تولید خودرو و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی بدون به کارگیری این نوع ورق ها قابل تصور نیست. آن چه در ادامه آورده شده، تنها برخی از موارد کاربرد مهم ورق های سیاه است:

  • استفاده در ساخت مخازن خاص
  • ساخت انواع تانکرهای ذخیره
  • استفاده در صنعت ساخت و ساز
  • خودروسازی
  • کشتی سازی و صنایع سنگین فلزی دیگر

همچنین به دلیل مقاوم بالا و تنش تسلیم زیاد این محصول در ساخت پل ها نیز به خوبی قابل استفاده می باشد.

ابعاد ورق سیاه

در بخش قبل بیان شد که میزان طول و عرض ورق در حالت کلی توسط مشتری مشخص می شود. اما استانداردهایی نیز برای این محصول در نظر گرفته شده که تولیدکنندگان آن را به صورت پیش فرض، اساس کار خود قرار داده اند. در این استانداردها، وزن، ضخامت و طول و عرض ورق ها بسته به حالت ارائه شان، مشخص شده است:

  • ورق سیاه صنعتی در  ابعاد ۲۰۰۰*۱۰۰۰ میلی متر
  • ورق سیاه  ابعاد ۲۵۰۰*۱۲۵۰ میلی متر
  • ورق سیاه  ابعاد ۶۰۰۰*۱۰۰۰ میلی متر
  • ورق سیاه  ابعاد ۶۰۰۰*۱۵۰۰ میلی متر
  • ورق سیاه  ابعاد ۶۰۰۰*۲۰۰۰ میلی متر
  • ورق سیاه  ابعاد ۱۲۰۰۰*۲۰۰۰ میلی متر

جدول وزن ورق سیاه

حال که در مورد مشخصات ورق های سیاه، سخن به میان آمد، بهتر است به شما بگوییم که این محصولات دارای چه میزان وزنی هم هستند. چرا که وزن تحت تاثیر عواملی از جمله، طول، عرض و ضخامت ورق قرار دارد و خود نیز قیمت ورق سیاه صنعتی را تحت تاثیر قرار می دهد.

ردیف طول(میلی متر) عرض (میلی متر) ضخامت (میلی متر) وزن (کیلوگرم)
۱ ۲۰۰۰ ۱۰۰۰ ۲ ۳۲
۲ ۲۰۰۰ ۱۰۰۰ ۳ ۴۸
۳ ۲۰۰۰ ۱۰۰۰ ۴ ۶۴
۴ ۲۰۰۰ ۱۰۰۰ ۵ ۸۰
۵ ۲۰۰۰ ۱۰۰۰ ۶ ۹۶
۶ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۸ ۵۷۶
۷ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۱۰ ۷۲۰
۸ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۱۲ ۸۶۴
۹ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۱۵ ۱۰۸۰
۱۰ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۲۰ ۱۴۴۰

قیمت ورق 2 میل سیاه

همان طور که در بخش قبلی بیان شد، قیمت ورق سیاه صنعتی به مشخصات آن وابسته است. بنا براین قیمت ورق سیاه 2 میل از قیمت ورقی با ضخامت بیشتر، پایین تر خواهد بود؛ اما این که میزان آن چقدر است، بستگی به زمان خرید و میزان آن و همچنین نوسانات بازار دارد. همین امر باعث شده ما پیشنهاد کنیم که نمودارهای قیمت وب سایت فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت را مشاهده کنید تا با قیمت روزانه این محصولات و مشخصات آن ها آشنا شوید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه