مشاوره و فروش
02137163

ابعاد ورق نورد گرم

hot sheet rolling dimensions
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
11 بازدید

ابعاد نورد ورق گرم در هنگام خرید آن باید مورد توجه قرار بگیرد. البته امکان سفارشی سازی و ارائه محصول در اندازه های مورد درخواست مشتری نیز امکان پذیر است. اما به هر حال همان ابعاد مورد درخواست حتما باید متناسب با پروژه مورد نظر باشد تا منجر به افزایش هزینه ها نگردد. ابعاد ورق آهن 2 میل، ابعاد ورق نورد سرد و سایر انواع ورق ها در جداولی مشخص و به مشتری تحویل داده می شود تا هم از طول و عرض محصول اطلاع بیابد و هم بداند که محصول دارای چه میزان ضخامت و وزنی است. شرکت بازرگانی آهن آلات وب سایت ثامن تجارت در این مقاله به شما اطلاعاتی مهمی در مورد مشخصات این ورق ها ارائه می دهد تا بتوانید انتخاب مناسب تری را در پیش روی خود داشته باشید.

ابعاد ورق نورد گرم

ورق نورد گرم یا ورق سیاه، ورقی است که با طی کردن فرایند نورد گرم تولید می شود. این ورق ها معمولا دارای ضخامت کمی هستند و در حین تولید به دلیل ذوب اجزای تشکیل دهنده ورق در دمای بالا رنگ مات به خود می گیرند. ورق های سیاه جزو ورق های رول گرم نیز شناخته می شوند. به طور کل ورق ها یا به شکل رول و یا شیت تولید می شوند که ابعادشان نیز به نوع عرضه شان وابسته می باشد.

ضخامت ورق سیاه

ورق های سیاه یا همان نورد گرم دارای ضخامت های مختلفی هستند اما در برخی از مواقع ضخامت آن ها به 1.8 میلی متر تا 100 میلی متر کاهش می یابد. اما میزان اصلی اندازه ورق ها در بازار حدود 1.5 میلی متر تا 100 میلی متر است. ضخامت، وزن و ابعاد ورق سیاه از مهم ترین فاکتورهای موثر بر قیمت آن هستند. البته کیفیت نیز بر قیمت موثر بوده و هزینه پروژه نهایی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

کاربرد ورق سیاه

در این بخش از مقاله ابعاد ورق نورد گرم، نیاز است تا عمده ترین موارد کاربرد ورق مورد بحث را نیز به شما معرفی نماییم. کاربرد ورق سیاه تنها به مواردی که در ادامه ذکر شده اند ختم نمی شود اما در حال حاضر خرید ورق سیاه با هدف استفاده در این موارد انجام می گیرد.

  • ساخت کشتی ها
  • صنعت کشاورزی
  • مخزن سازی
  • ساخت انواع ماشین آلات سنگین
  • حمل و نقل
  • صنعت خودروسازی
  • ساختمان سازی و ساخت انواع سالن ها سوله ها

 استاندارد ورق سیاه

این که ابعاد ورق نورد گرم به چه میزانی باشد و هر ورق با توجه به ویژگی های خود با چه نامی شناخته شود، در جدول استاندارد این محصول ذکر شده است. ما در جدول زیر بخشی اطلاعاتی را با توجه به همین جدول استاندارد در مورد مشخصات ورق های نورد گرم به شما ارائه داده ایم. ابعاد استاندارد ورق استیل و سایر انواع دیگر ورق ها نیز در جدول های مرتبط به این محصولات مشخص شده است.

ردیف نوع ورق مشخصات فنی ورق
1 ورق سیاه فابریک به حالت شیت بوده در ضخامت ‌های ۳ تا ۱۵ میلی‌ متر با عرض ۱٫۵ متر
2 ورق فابریک ST52 ضخامت از ۶ تا ۱۵ میلیمتر و به حالت شیت با ابعاد ۱٫۵ در ۶ متر
3 ورق سیاه پا برش در دو نوع رول ST37 و شیت، در عرض‌ های ۱ یا ۱٫۵ یا ۱٫۲۵ متر و ضخامت بین ۲ تا ۱۵ میلیمتر
4 ورق اکسین اهواز ST37 تولید کارخانه اکسین اهواز در ضخامت‌ ۸ تا ۸۰ میلیمتر
5 ورق اکسین اهواز ST52 تولید کارخانه اکسین اهواز در ضخامت ‌های بین ۱۰ تا ۸۰ میلممتر
6 ورق رول گیلان ساخت کارخانه فولاد گیلان در ضخامت ین ۲ تا ۱۵ میلی‌ متر
7 ورق سیاه فولاد کاویان اهواز ساخت کارخانه فولاد کاویان اهواز در ضخامت ۸ تا ۶۰ میلی ‌متر
8 ورق آماده برش فولاد ST52 ساخت کارخانه فولاد مبارکه با ضخامت بین ۳ تا ۱۵ میلی ‌متر و ابعاد ۱٫۵ در ۶ میلیمتر
9 ورق سیاه ST52 چین از محصولات کشور چین و در ابعاد 6*2 و 12*2 و در ضخامت های 8 تا 35 میلیمتر

نورد گرم ورق فولادی

نورد گرم این ورق ها در دمای بالا شروع می شود. این دما باید بالاتر از نقطه تبلور مجدد فولاد تنظیم شود. ماده باید حرارت ببیند و بعد از غلتک های نورد عبور داده شود تا در نهایت به تولید ورق سیاه منجر گردد. ابعاد ورق نورد گرم در حین تولید به گونه ای در نظر گرفته میشود تا مشتریان از آن برای ساخت بدنه خودرو و همچنین ساخت قطعات زیر بدنه آن به راحتی استفاده نمایند. در صورت تمایل به خرید این نوع ورق و اطلاع از ابعاد ورق گالوانیزه و دیگر انواع ورق ها با کارشناسان شرکت فروش آهن آلات ثامن تجارت در ارتباط باشید.

 

مطالب مرتبط