مشاوره و فروش
02191003181

مشخصات ناودانی (جدول وزن ناودانی و نبشی + قیمت ناوادانی)

852350 image1653601192
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
21 بازدید

مشخصات ناودانی اعم از مشخصات فیزیکی و مکانیکی این محصول در این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت بررسی می شود. ناودانی از پر مصرف ترین تولیدات فولادی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. جدول اشتال ناودانی مشخصات این محصول را که شامل جدول وزن ناودانی و نبشی و ابعاد انواع پروفیل ناودانی نظیر ابعاد ناودانی 6 را نمایش می دهد. قیمت ناودانی با در نظر گرفتن این مشخصات می تواند متفاوت بوده و برای انواع ناودانی متغیر باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا هم این مشخصات را معرفی نماییم و هم نحوه محاسبه وزن ناودانی را به شما بگوییم.

مشخصات ناودانی

ناودانی ها از نظر فرایند تولید به دو دسته تقسیم میشوند. برخی با فرایند نورد گرم و برخی با فرایند نورد سرد تولید می شوند. ئذ کاربری عمرانی نیزاین محصولات در دو دسته U و C قرار می گیرند. استاندارد در نظر گرفته شده برای تولید این محصول عبارت است از UPE و UPN که برای تعیین ابعاد این محصول به آن ها ارجاع داده می شوذ. در این میان  UPN دارای کاربرد صنعتی بوده و به ناودانی اروپایی نیز شهرت دارد. مشخصات ناودانی براساس این استانداردها در جدول اشتال ناودانی ذکر شده است. جدول وزنی ناودانی ها را نیز در ادامه همین مقاله خواهید دید.

جدول وزن ناودانی

جدول وزن برای ناودانی ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به این دلیل که وزن به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورها در مشخصات ناودانی به شمار می رود و تا حد زیادی بر قیمت محصول نیز موثر است. از آن جا که ناودانی ها در سایزهای 6 متری و یا 12 متری تولید می شوند، جدول وزنی برای این محصولات به صورت زیر تدوین شده است:

سایز ناودانی (cm)وزن شاخه سبک ۱۲ متری (kg)وزن 12 متری هم وزن اروپاوزن شاخه 6 متری سبک ایرانیوزن 6 متری سنگین ایرانی
5_6723تولید نمی شود
6.5_8442تولید نمی شود
8_1032838
10_1273949
12_1604960
14_1926572
16_2258085
18_265100تولید نمی شود
20_305تولید نمی شودتولید نمی شود
22_350تولید نمی شودتولید نمی شود
24_400تولید نمی شودتولید نمی شود
26____
28____
30____
40____

مشخصات ظاهری ناودانی ها

همان طور که در بخش های قبل در مورد مشخصات ناودانی گفته شد، مقطع این محصول به دو شکل C و U نمایش داده می شود. شکل بال در این دو حالت برای ناودانی ها متفاوت است. معمولا ناودانی U شکل دارای دو بال مخروطی و در حالت C شکل دارای دو بال موازی است. ناودانی ها از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته ساده و مشبک تقسیم می شوند. ناودانی های مشبک دارای سوراخ هایی در بدنه خود هستند. این ناودانی ها معمولا وزن سبک تری هم دارند و از آن ها برای ساخت انواع قفسه ها استفاده می شود.

جنس انواع ناودانی ها

جنس نیز می تواند جزو مشخصات ناودانی به شمار آید. نادانی ها معمولا از جنس استنلس استیل و یا به صورت گالوانیزه تولبد می شود. هدف از این کار، اطمینان از مقاوم بودن محصول نهایی در برابر رطوبت و بخار آب است. این محصول معمولا در ساخت سازه های دریایی، صنایع مواد غذایی، نفت، پتروشیمی و گاز مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این محصولات از جنس آلومینیوم نیز تولید می شوند که موجب می شود تا بتوان از بادوام بودن آن ها و طول عمر بالای شان اطمینان حاصل نمود.

image1653601184مشخصات ناودانی 2

ابعاد ناداونی

در بخش قبل از مقاله مشخصات ناودانی بیان شد که عمدتا این محصولات با طول های 6 متر یا 12 متر به فروش می رسند. اما باید بدانید که فروش این محصولات با سایر ابعاد نیز امکان پذیر است. در واقع بنا به نیاز مشتری می توان تعیین نمود که طول این محصول چقدر باشد. با این  حال استاندارد می گوید که اندازه این محصول از 8 تا 16 میلی متر تعیین شود و ارتفاع آن در بازه 30 تا 400 میلی متر قرار گیرد.

فروش انواع ناودانی

انواع ناودانی در بازار موجود هستند که هر کدام مشخصات خاص خود را داشته و قیمت ناودانی هم با توجه به همین مشخصات تعیین می گردد. در این مقاله در مورد مشخصات ناودانی اعم از ابعاد و وزن آن صحبت شد. محاسبه وزن ناودانی برای تعیین قیمت این محصول بسیار اهمیت دارد. جدول وزن ناودانی و نبشی به همین منظور در اختیار شما قرار گرفته است.

پروفیل ناودانی با توجه به جدول اشتال ناودانی برای استفاده در پروژه های مختلف قرار می گیرد. فروش این محصول به صورت عمده در فروشگاه های مجاز و وب سایت های معتبر امکان پذیر است. ما نیز در وب سایت ثامن تجارت امکام خرید این محصول را برای شما فراهم نموده ایم و به صورت آنلاین آماده ارائه راهنمایی به شما عزیزان هستیم.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه