مشاوره و فروش
02191003181

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل زد

852350 image1661276128
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
5 بازدید

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل زد : اگر شما در حوزه آهن آلات فعالیت دارید و یا سر رشته ای در صنعت عمران دارید، حتما می دانید که پروفیل زد یکی از کاربردی ترین محصولات فولادی است که در سازه های صنعتی مانند سوله، سالن های ورزشی، سقف های شیب دار و … مورد استفاده قرار می گیرد. اما ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت قصد داریم تا در رابطه عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروفیل z با شما صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید. پیش از آنکه به سراغ مبحث اصلی این مطلب برویم بهتر است بدانید که پروفیل زد چیست و چگونه تولید میشود.

پروفیل زد چیست؟

پروفیل های آهنی از ورق های فولاد ساخته شده اند و این محصول معمولا از ورق سیاه یا همان نورد گرم تولید میشود. قیمت مواد اولیه برای تولید ورق نورد گرم مانند سنگ آهن از جمله مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت پروفیل زد می باشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل زد (کاربرد پروفیل Z چیست)

پروفیل z چگونه تولید میشود؟

این محصول از فعالیت دو خط مجزا در کارخانه بوجود می آید، هر کدام از این خطوط خدماتی را در جهت تولید زد انجام میدهند و در قیمت تمام شده این محصول تاثیر می گذارد.

نوار بری یا همان رشته بری ورق سیاه :

اولین مرحله در تولید این محصولات تبدیل رول ورق نورد گرم به رول با عرض مناسب برای تولید است. این مرحله از رشته بری، به نام های نواربری یا برش رول به رول شناخته میشود.

رول فرمینگ :

بعد از اینکه رول ورق سیاه با عرض متناسب زد تبدیل شد، سپس وارد خط تولید میشود و با استفاده از رول فرمینگ به محصول نهایی تبدیل میشود و سپس وارد بازار آهن میشود.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل زد :

  • هزینه های حمل و نقل
  • برندهای تولید کننده
  • نواسانات ارزی
  • قیمت آهن
  • وزن
  • سایز و ابعاد
  • مشخصات ظاهری

به جز عواملی که در قسمت های بالاتر به آن اشاره کردیم، قیمت خرید رول ورق، هزینه های حمل و نقل انتقال ورق سیاه از کارخانه تولید کننده ورق تا کارخانه تولید کننده پروفیل z، تا انجام یکسری خدمات در جهت خط تولید مانند برش رول و رول فرمینگ در کارخانه بر هزینه خرید پروفیل زد موثر است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل زد

هزینه های حمل و نقل :

هزینه های حمل و نقل پروفیل زد از کارخانه تا انبار و حتی هزینه های انبارداری در قیمت تمام شده این محصول تاثیر می گذارد.

برندهای تولید کننده :

برندهای تولید کننده این ورق فولادی بسیار زیاد هستند و هر کدام از آنها یکسری مزایا و معایب دارند و شما برای خرید پروفیل زد از هر شرکت تولید کننده حق انتخاب دارید.

مشخصات ظاهری :

شما برای خرید هر مقطع نیاز به یکسری اطلاعات دارید. یکی از مهم ترین ویژگی های فیزیکی مقطع محصول مورد نظر است. به عنوان نمونه اگر شما قصد خرید پروفیل زد با ضخامت 2 و ارتفاع 18 را دارید، می توانید از فروشنده درخواست کنید تا قیمت نهایی را به شما اعلام کند.

این مقطع فولادی معمولا در ضخامت های مختلف ۲، ۲.۵، ۳ و ۵ تولید میشود؛ البته بهترین ارتفاع برای چنین مقطعی 18 میلی متر است. اما با این وجود پروفیل Z در ارتفاع 14 تا 32 میلی متر وجود دارد.

هر محصول با ضخامت و ارتفاع متفاوت، قیمت های مختلفی دارد و شما با توجه نیاز و کاربردی که از آن انتظار دارید می توانید بهترین محصول را خریداری کنید.

(کاربرد پروفیل Z چیست)

خرید و تخمین لحظه ای پروفیل زد

همانطور که در قسمت های بالا به آن اشاره کردیم عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل زد مختلف هستند و محاسبه قیمت روز پروفیل زد کار چندان ساده ای نیست. اما اگر شما می خواهید به صورت لحظه ای به قیمت انواع پروفیل ها و مقاطع فولادی دسترسی داشته باشید، بهترین راه مراجعه به سایت ثامن تجارت است؛ تمامی قیمت ها در فروشگاه آهن آلات ثامن تجارت به صورت روزانه بروزسانی میشود اما برای آگاهی از قیمت لحظه ای می توانید با کارشناسان سایت تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه