مشاوره و فروش
02137163

ابعاد و ضخامت ورق های استیل

852350 image1632314917 1
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
6 بازدید

ورق های استیل کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد؛ که با گسترش علم و صنعت و تلاش برای پیشرفته شدن جوامع بشری نیاز به فلز و ورق های فلزی افزایش پیدا می کند. به صورت متداول برای حفظ یکپارچگی در تولید ورق ها و همچنین انواع صنایع به ابعاد مختلفی نیاز دارد. تولید کنندگان ورق استیل، از استانداردهای معتبری در تولید محصولات خود استفاده می کنند. در این مقاله از سایت ثامن تجارت درمورد ابعاد و ضخامت ورق استیل با شما صحبت می کنیم.

به صورت کلی ورق استیل یک نوع آلیاژی است که از آهن، کربن، نیکل و کروم تشکیل شده است و از ترکیب خاص و مشخصی از این مواد به وجود می آید. در حالت کلی می توان گفت که چندین نوع ورق استیل با مخلوط کردن عنصرهای مختلف بوجود می آید که هر کدام از آنها در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. عامل تعیین شده ای در قیمت ورق استیل می تواند ضخامت این ورق ها باشد. امروزه در بازار برای راحتی محاسبه خرید این ورق ها می توان از وزن آنها برای تعیین قیمت استفاده کرد.

کاربرد ورق استیل بر اساس ابعاد استاندارد:

یکی از پرمصرف ترین ورق های موجود در بازار ورق های استیل هستند که به عنوان مواد خام و ورودی به کارخانه های مختلف است. به صورت کلی لیست زیر شامل کاربردهای این ورق ها میشود :

  • تولید قطعات صنعتی که در صنایع مختلفی مانند کشتی سازی و هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کاربرد ورق استیل در ساخت و سازهای ساختمانی و عملیات های عمرانی
  • تولید ادوات و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی
  • ساخت تجهیزات و لوازم خانگی
  • ساخت و تولید لوازم نگهدارنده های مختلف مانند صنعت داروسازی
  • صنایع تبدیلی و ساخت دیگ بخار و لوله های انتقال و همچنین مبدل های حرارتی و تاسیساتی

ابعاد استاندارد و ضخامت ورق های استیل

ورق های استیل در ضخامت و ابعاد استاندارد مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند برای یک نیاز خاص مورد استفاده قرار بگیرد. ابعاد استاندارد ورق استیل شامل : 1000 در 2000، 1250 در 2500، 1500 در 3000، 1500 در 6000 و همچنین 2000 در 6000 میلیمتر می شود. البته رول این ورق ها نیز وجود دارد که عرض های نام برده شده را دارد و می توان به طول های مختلف به کمک دستگاه برش مخصوص برده میشود. این ورق ها در ضخامت های استاندارد و مشخصی تولید میشود؛ به طور نمونه می توان به اندازه 0.2 تا 40 میلیمتر اشاره کرد.

مهم ترین عامل در ضخامت و ابعاد ورق های فلزی از جمله ورق های استیل، میزان کاربرد و نیاز آنهاست که در ابتدا باید نوع کاربرد آن را مشخص کرد. برای مثال در ساخت تابلو برق ضخامت 1 تا 2.5 میلی متر کاربرد زیادی در ساخت تابلوهای برق دارد. در این زمینه استاندارد ارائه شده است که تولیدکنندگان باید از آنها پیروی کنند تا بتوانند محصول خود را به فروش برسانند.

قیمت ورق استیل در سایت ثامن تجارت

قیمت ورق استیل به دلیل وارداتی بودن، وابستگی زیادی به نرخ دلار دارد. مقاطع استیل موجود در بازار آهن آلات با استفاده از شمش آلیاژی استیل ساخته میشود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت روز ورق استیل به صفحه مربوطه آن در سایت ثامن تجارت مراجعه کنید.

منبع : gagecorp.net

مطالب مرتبط