مشاوره و فروش
02137163
لوله آلومینیومی قطر 10 چیست
۳ تیر ۱۴۰۳
44 بازدید

لوله آلومینیومی قطر 10 میلی متر که به نام لوله 10 نیز معروف هستند، کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارند. این نوع لوله‌ها به علت خصوصیات منحصر به فرد آلیاژ آلومینیوم مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، وزن کم، هدایت حرارتی زیاد و توانایی شکل پذیری آن مورد استقبال زیادی از صنایع قرار گرفته است. در این مقاله از سایت ثامن تجارت، ما به بررسی لوله آلومینیومی قطر 10 می‌پردازیم.

معرفی لوله آلومینیومی قطر 10

لوله یک مقطع تو خالی به شکل استوانه است که جهت منتقل کردن مواد قابل جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلومینیوم خالص به وسیله اکستروژن در طول بدنه جوش ساخته می‌شود که در بعضی مواقع به اسم میله تو خالی نیز نام برده می‌شود. در کل آلومینیوم یک فلز مستحکم با وزن پایین است که کاربردهای بسیاری برای ساخت محصولات متعدد در تمامی صنایع فیزیکی و شیمیایی دارد. از جوش دادن ورق گالوانیزه کوره، لوله آلومینیومی قطر 10 تولید می‌شود که از جنس آلیاژ آلومینیوم است و این لوله آلومینیومی خصوصیات بسیار زیادی دارد.

کاربرد لوله آلومینیومی قطر 10

لوله آلومینیومی قطر 10 میلی متری در صنایع مختلف کاربردهای بسیاری دارند. بعضی از رایج ترین کاربردهای لوله آلومینیومی قطر 10 عبارت اند از:

  • لوله کشی: از لوله آلومینیومی قطر 10 می‌توان برای منتقل کردن هوا، گاز، آب و سایر سیالات استفاده کرد. این لوله ها به نسبت لوله های مسی یا فولادی دارای نصبی آسان، وزنی سبک و مقاومت بالا در برابر خوردگی هستند.
  • سیستم‌های تهویه مطبوع و گرمایش: به این دلیل که لوله آلومینیومی قطر 10 وزن سبک و کارایی بالایی در انتقال حرارت دارند برای ساخت مبدل‌های حرارتی، رادیاتورها و چیلرها بسیار مناسب هستند.
  • صنعت اتومبیل سازی: برای تولید قطعات مختلف اتومبیل از جمله خطوط سوخت، اگزوز و سیستم‌های خنک کننده از لوله آلومینیومی قطر 10 استفاده می‌شود.
  • صنعت مبلمان: به خاطر وزن سبک، استحکام بالا و زیبایی ظاهری لوله آلومینیومی قطر 10، از این لوله‌ها در تولید مبلمان اداری و منازل استفاده می‌شود.
  • صنعت هوافضا: از لوله آلومینیومی قطر 10 به دلیل استحکام بالا و وزن سبک، در تولید بدنه هواپیما و سایر قطعات هوافضا استفاده می‌شود.

لوله آلومینیومی قطر 10

انواع لوله آلومینیومی قطر 10

لوله آلومینیومی قطر 10 در ضخامت و آلیاژهای متفاوت در بازار عرضه می‌شود. رایج ترین آن‌ها عبارت اند از:

  • 1100: این نوع لوله آلومینیومی قطر 10، بسیار قابل جوش و انعطاف پذیر است به همین دلیل برای مصارفی که شکل پذیری در آن بسیار مهم است، مثل مبدل‌های حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • 6061: از این لوله آلومینیومی قطر 10 برای مصارف عمومی مثل سیستم‌های تهویه مطبوع، مبلمان و لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • 6063: از این لوله آلومینیومی قطر 10 برای مصارفی که به استحکام بسیار بالا نیاز دارند، مثل صنعت اتومبیل سازی و صنعت هوا و فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات لوله آلومینیومی قطر 10

این نوع لوله کیفیت بسیار بالایی دارد که در صنایع گوناگون کارایی بسیار وسیعی دارد. لوله آلومینیومی قطر 10 از رسانایی الکتریکی و گرمای بسیار مطلوبی برخوردار است که به همین دلیل می‌تواند در تولید سازه‌های متعدد تاثیر بسیاری داشته باشد. در جدول زیر مشخصات لوله آلومینیومی قطر 10 آورده شده است:

عنوان توضیحات
کاربرد صنایع هوا و فضا، صنعت پزشکی و شیمیایی، لوازم خانگی، تجهیزات مکانیکی و سیستم‌های کارخانه ای
ویژگی رسانایی الکتریکی و گرمایی بسیار مناسب
مزیت قابلیت جوش کاری، طول عمر زیاد، انعطاف پذیری بسیار بالا، ضخامت یکنواخت و خاصیت مغناطیسی
خصوصیت مقاوم در مقابل با ضربه، فرسایش و زنگ زدگی

بعضی از لوله‌های آلومینیومی با استفاده از مواد آلرژی دار و سمی ساخته می‌شوند که برای طبیعت بسیار زیان بار است اما بسیاری از شرکت‌ها مانند شرکت ثامن تجارت، سعی بر این داشتن که در ساخت لوله‌ها از مواد طبیعی و قابل بازیافت استفاده کنند که از استحکام بسیار بالا در برابر ضربه، فرسایش و زنگ زدگی برخوردار هستند.

خرید لوله آلومینیومی قطر 10

جهت خرید لوله آلومینیومی قطر 10 بهتر است به یک سری نکات مهم توجه کنید تا بتوانید یک محصول با کیفیت و مناسب را خریداری کنید. یکی از مهم ترین عواملی که در اولین مرحله باید به آن توجه کرد، برند و کیفیت تولیدکننده است. محصولی که خریداری می‌کنید باید در مقابل سرما و گرما، فشار و مواد قابل اشتعال مقاوم بوده و در ساختار درونی خود عاری از هرگونه مواد آلرژی دار و سمی باشد. برای اطمینان از اصالت کالا می‌توانید به شماره پروانه ساخت محصول مراجعه کنید.

شما می‌توانید با خرید از فروشگاه‌های معتبر آنلاین در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. ثامن تجارت با سابقه چندین ساله در این زمینه در خدمت شما عزیزان است.

قیمت لوله آلومینیومی قطر 10

قیمت لوله آلومینیومی قطر 10 به عوامل متعددی از جمله ضخامت، طول، آلیاژ و محل خرید وابسته است. البته توصیه می‌شود جهت دریافت لیست قیمت دقیق، با یک تولیدکننده معتبر در ایران تماس بگیرید. شما می‌توانید قیمت به روز انواع محصولات را در وب سایت ثامن تجارت مشاهده فرمایید.

سخن آخر

لوله آلومینیومی قطر 10 به دلیل استقامت بسیار بالایی که دارد به یکی از پر مصرف ترین تجهیزات هوافضا و ساختمانی تبدیل شده است. خرید لوله مناسب جهت ساخت بسیاری از پروژه‌های صنعتی، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای خرید لوله آلومینیومی قطر 10 با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می‌توانید با ما ارتباط برقرار کنید و همچنین جهت دریافت مشاوره برای خریدی بهتر، با کارشناسان ثامن تجارت تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *