مشاوره و فروش
02191003181

انواع میلگرد کلاف چیست و چه کاربردی در صنایع دارند؟

Types of coiled rebar 02 4
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
6 بازدید

انواع میلگرد کلاف از دسته مهم ترین مصالح در ساخت و سازها می باشند که با نوع شاخه ای خود بسیار متفاوت هستند. در اصل میلگردهای کلاف به دو صورت آجدار و ساده به تولید می رسند که هر کدام برای مکان های مختص به خود مناسب استفاده می باشند. همانطور که از نام این نوع میلگرد پیداست، همانند کلاف بوده و ویژگی های مختص به خود را دارد. جهت خرید میلگرد کلاف می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت اقدام به خرید نمایید.

میلگرد کلاف چیست؟

میلگرد تقویتی کلاف یا میلگرد در انواع کلاف، مفهومی جدیدی است که می تواند مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه های کارگری، کاهش تلفات فرآوری و میزان استفاده از فولاد، مدیریت بهتر موجودی و استفاده کارآمد از فضای ذخیره سازی را به همراه داشته باشد. و در همان کاربردهای میلگرد با طول مستقیم استفاده می شود، اما به صورت کلاف ارائه می شود. کویل ها توسط برخی از مشتریان با دستگاه های صاف کننده و برش خودکار ترجیح داده می شوند. انواع میلگرد کلاف مطابق با استانداردهای بین المللی برای استفاده در ساختمان های صنعتی، تجاری، مسکونی و زیرساختی تولید می شوند.

انواع کلاف میلگرد چیست

انواع میلگرد کلاف

علاوه بر دسته بندی میلگردها به صورت ساده و آجدار، می توان میلگرد را به نوع شاخه و کلاف نیز تقسیم بندی کرد. میلگرد های کلاف که به نوع ساده و آجدار تولید می شوند، انواع کلاف های در هم پیچیده شده ای می باشند که مصارف مختلف ساختمانی و صنعتی دارند. در ادامه مقاله از سایت ثامن تجارت با ما همراه باشید تا شما را با کلاف و انواع آن بیشتر آشنا کنیم.

در اصل مفتول در دسته محصولات نیمه تمام قرار دارد و از این محصول در صنعت برای ساخت سیم استفاده می کنند که با نورد بیلت و شمش در کارخانه نورد تولید می شوند. محصول نیمه نهایی تولید شده با شمش و بیلت بعد از کشش سرد به سیم تبدیل می شوند. در روش نورد گرم نیز ابتدا شمش های فولادی به درون کوره های حرارتی نورد ریخته می شوند و بعد از نیل به درجه حرارت مورد نظر رسیده و به خط تولید منتقل می شوند.

به طور کلی نام انواع میلگرد کلاف، وایررود نیز می باشد که به عنوان مواد اولیه تمامی مفتول های خاص صنعتی، گالوانیزه، و آرماتور به کار می روند. بعد از به تولید رسیدن میلگرد ها، با استفاده از یک دستگاه مناسب به صورت کلاف نیز بسته بندی می شوند.

قیمت کلاف میلگرد

 میلگرد کلاف ساده

این نوع شامل میلگرد 5.5، 6.5، 8 و 10 کلاف ساده می باشد.

انواع میلگرد کلاف آجدار

این نوع در دو دسته A2 و A3 تا سایز 16 نیز تولید می شوند. قیمت میلگرد کلاف آجدار نسبت به نوع ساده آن گران‌تر بوده و نرخ آن با توجه به جنس و سایز آن مشخص می‌شود.

مفتول کم کربن

این محصول در بین انواع میلگرد کلاف دارای کربن کم و کشش بالایی است. سیم کم کربن جوش پذیری بالایی دارد و آنالیز شیمیایی آنها به گونه ای است که در دوره های کشش در سرعت های بالا جوش پذیری بالایی دارد. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به چکش خواری بالا، قابلیت نورد سرد و قابلیت کنترل کشیدگی مناسب اشاره کرد.

سیم میله کربن متوسط ​​و پر کربن

از کاربردهای این مفتول ها می توان به صنعت تایر و لاستیک سازی، تولید فنر، سیم و سازه های پیش تنیده سیم بکسل و سیم پیانو اشاره کرد.

سیم برای تولید سیم جوش و الکترود

در تولید این دسته از مفتول ها از فولادهای در حال جوش، نیمه بی صدا یا کاملا بی صدا تولید می شود و برای تولید انواع الکترون و همچنین انواع سیم های جوش استفاده می شود.
به طور کلی قوانینی برای حمل میلگرد وجود دارد که باید رعایت شود. اما به طور کلی می توان از حالت کلاف برای حمل میلگردهای کوچک تا 10 میلی متر استفاده کرد. به این ترتیب حمل و نقل آنها با موبایل راحت تر خواهد شد. سپس قبل از استفاده از میلگرد در پروژه مورد نظر، میلگرد کلاف در کارگاه توسط دستگاه های مخصوص باز می شود. سایر عوامل مرطوب کننده مانع از. دلیل این امر جلوگیری از هرگونه زنگ زدگی در میلگرد می باشد.

کاربرد میلگرد کلاف

کاربرد انواع میلگرد کلاف

میلگرد های کلاف علاوه بر اینکه بصورت خرپا و تیرچه در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند، در ساخت انواع توری پرسی و فنس و همچنین انواع مش کاربرد دارند. همچنین با نورد میلگرد کلاف و رساندن آن به سایز های کوچک تر تا یک میل، به صورت مفتول و سیم دارای کاربرد های مختلفی می گردند از جمله مصارف آرماتوربندی و قالب بندی. از جمله کاربردهای میلگرد کلاف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اتصالات گازی در ساختمان
  2. بلوک‌ها
  3. تولید پیچ و مهره
  4. سیم بکسل
  5. سیم برق و دکل
  6. قطعات خودرو همچون: فنر و سوپاپ
  7. ساخت توری و صافی
  8. تراشکاری
  9. صنایع جوشکاری و الکترودسازی

کارخانه های تولید کننده انواع میلگرد کلاف در ایران

  • ذوب آهن اصفهان؛
  • فولاد نطنز؛
  • فولاد یزد؛
  • فولاد کویر کاشان؛
  • فولاد ابهر.

فرایند تولید میلگرد کلاف

به طور کلی مفتول در دسته محصولات نیمه تمام قرار می گیرد. این محصول در صنعت برای ساخت مفتول استفاده می شود و از نورد بیلت و شمش در کارخانه نورد تولید می شود. محصول نیمه تمام تولید شده توسط شمش ​​و بیلت پس از کشش سرد به سیم تبدیل می شود. در روش نورد گرم ابتدا شمش های فولادی را در کوره های حرارتی نورد ریخته و پس از رسیدن به دمای مطلوب برای عملیات نورد به خطوط تولید منتقل می کنند. انواع میلگرد کلاف در صنعت به جاده مفتولی نیز معروف هستند و به عنوان ماده اولیه برای کلیه مفتول های خاص صنعتی، گالوانیزه و تقویت کننده استفاده می شود.

پس از تولید میلگردها با استفاده از دستگاه مورد نظر به عنوان انواع کلاف دسته بندی می شود. فولادی که برای تولید میلگردهای سیمی استفاده می شود توسط کلیه فرآیندهای فولادسازی مانند کوره های باز، کوره های قوس الکتریکی و مبدل ها تولید می شود. این محصول از شمش بیلت به روش نورد گرم تولید می شود و به عنوان یک محصول نیمه تمام در صنعت شناخته می شود و پس از طی مراحل کشش سرد به انواع مفتول تبدیل می شود.

پس از تولید سیم در مرحله نهایی به صورت انواع کلاف در می آید. قطر داخلی این کلاف ها 85 میلی متر و وزن آن ها حدود 22000 کیلوگرم است. ابعاد و وزن این کلاف ها با توجه به ظرفیت کارخانه نورد تولیدی تعیین می شود و با جوش کلاف ها وزن های بیشتری از آن به دست می آید. از انواع سیم های زیر می توان نام برد.

تولید میلگرد کلاف

نحوه نگهداری و حمل و نقل میلگرد کلاف

یکی از اشتباهات رایج در حمل و نگهداری میلگردها استفاده از روکش های نایلونی است. گاهی اوقات همین روکش نایلونی خطر زنگ زدگی را افزایش می دهد. بنابراین اگر می خواهید از روکشی برای جلوگیری از زنگ زدن آهن استفاده کنید حتما از روکش های مناسب مانند برزنت استفاده کنید.

بنابراین میلگرد در واقع برای جبران مقاومت کششی پایین بتن در سازه های بتنی استفاده می شود. به همین دلیل میلگردها را تقویت کننده بتن نیز می نامند. زیرا بتن عموماً در برابر نیروهای فشاری مقاومت خوبی دارد اما نیروهای کششی باعث شکستگی آن می شود. به همین دلیل تقریباً در تمامی سازه های بتنی اعم از افقی مانند بزرگراه ها و پل ها و یا عمودی مانند ساختمان ها از انواع میلگرد کلاف برای مقاومت در برابر نیروهای کششی استفاده می شود.

قیمت میلگرد کلاف

همانطور که می دانید بازار آهن آلات دچار تنش ها، بالا و پایینی های زیادی هستند که به همین دلیل قیمت روز آهن آلات را باید به صورت روزانه پیگیر شوید. از جمله عواملی که سبب ایجاد این نوسانات می شود عبارتند از: نوع برند و کارخانه تولیدی، نوع ساختار، قیمت روز مواد اولیه، تحریم ها و… روی قیمت آهن الات تاثیر می گذارند. اما توجه داشته باشید که قیمت میلگرد کلاف آجدار گران تر از میلگرد کلاف ساده می باشد همچنین هر چه سایز و اندازه میلگرد نیز تغییر کند روی قیمت روز آن ها تاثیر می گذارد که مسلما قیمت میلگرد کلاف 12 گران تر از قیمت میلگرد 6 کلاف بوده و همچنین وزن کلاف میلگرد 6 کمتر از سایزهای بزرگتر می باشد.

فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت از دسته فروشگاه های بزرگ و بی رقیب در بازار آهن آلات و مصالح ساختمانی می باشد که تمامی محصولات خود را به دلیل بدون واسطه بودن تولیدات با قیمت مناسب درب کارخانه به فروش می رساند. از این رو شما برای خرید میلگرد و اطلاع از قیمت انواع میلگرد کلاف توانسته با شماره ۹۱۰۰۳۱۸۱-۰۲۱ تماس گرفته و با کارشناسان فروش ثامن تجارت ارتباط بر قرار کنید.

 

سوالات متداول :

1.مهم ترین کاربرد میلگرد کلاف جیست؟

میلگرد های کلاف بصورت خرپا و تیرچه در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

2.انواع میلگرد کلاف چیست؟

میلگردهای کلاف در یک دسته بندی کلی به انواع ساده و آجدار تقسیم بندی می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه