مشاوره و فروش
02191003181

تفلون PVC چیست؟

what teflon pvc 1
3 اردیبهشت 1402
11 بازدید

برای رسیدن به اطلاعات مفیدی در مورد اینکه تفلون PVC چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارند باید به صورت تخصصی به بررسی این محصول پرداخت. در واقع پی وی سی از خانواده پلیمر‌ها هستند و در صنایع دارویی و غذایی نیز کاربرد‌های زیادی را به خود اختصاص داده اند. همچنین اگر قصد خرید محصولات پلیمری را دارید، از طریق فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت بدون واسطه و مستقیم خرید خود را انجام دهید.

PVC چیست؟

PVC مخفف پلی وینیل کلراید (Poly vinyl chloride) است و یک نوع پلاستیک پر کاربرد از خانواده پلیمرها هستند. پی وی سی که ترکیبی از مشتقات نفت خام و گاز کلر می‌باشد، از فرآیند پلیمریزاسیون مونومر کلراید بدست می‌آیند. فرمول شیمیایی آن نیز (C2H3CL)n می‌باشد.

انواع  تفلون پی وی سی

انواع پی وی سی دارای استحکامی متوسط و زیاد هستند که این میزان دوام وابسته به ترکیبات آن‌ها است.عمدتا از موادی همچون رزین برای ساخت ترکیبات پی وی سی استفاده می‌کنند تا ترکیباتی با مقاومت ضربه ای بهتر تولید کنند.  در ادامه انواع مختلف pvc را به شما معرفی کرده ایم تا قبل از خرید به صورت کامل با ساختار آن آشنایی داشته باشید.

PVC-M

این محصول به صورت اصلاح شده و سفت هستند و دارای چقرمگی بالایی بوده که در برابر ضربه بسیار مقاوم خواهند بود. همچنین استحکام کششی و تنش تسلیم کمتر از PVC-U است.

PVC-U

این نوع پی وی سی نیز دارای چقرمگی بالایی بوده و سفت هستند و حداکثر میزان تنش محصول برابر ۵۲ مگاپاسکال در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد است. همچنین از این پی وی سی می‌توان در دمای ۶۰ درجه سانتی گراد نیز استفاده کرد.

پی وی سی نرم

PVC نرم دارای سختی کمی بوده و در برابر ضربه قدرت بالایی دارد. همچنین این محصول قالب گیری راحت تری داشته و مقاومت دمایی پایین تری نیز دارند. همچنین در برابر مواد شیمیایی مقاومت این محصول پایین بوده و استحکام کششی کمتری نیز دارند.

مزایای PVC

مزایای PVC:

• پلی وینیل کلراید یک پلاستیک خشک است که چگالی بالایی دارد.

• دمای ذوب PVC بین 100 تا 260 درجه سانتی گراد است.

• مقاوم در برابر تغییر شکل(پایداری ابعادی)

• مقاومت خوبی در برابر آب و محلول‌های آبی دارد.(جذب آب پایین)

• مقاومت مطلوبی در برابر مواد شیمیایی، بازها و اسیدهای ضعیف از خود نشان می‌دهد.

• عایق مناسبی برای مصارف الکتریکی هستند.

• PVC را برای کاربردهای مختلف می‌توان به راحتی تهیه کرد، زیرا در دسترس است و از لحاظ قیمتی نیز نسبتا ارزان هستند.

معایب PVC:

• در برابر ترکیبات گوگردی آسیب پذیر است و سطح آن دچار لکه می‌شود.

• چگالی بالاتر آن نسبت به برخی پلاستیک‌های دیگر باعث شده که دانسیته بالاتری داشته باشد.(درهم تنیدگی بیشتر اجزای تشکیل دهنده PVC)

• PVC در زمان سوختن و یا ذوب شدن گاز سمی(بخار کلرید هیدروژن) تولید می‌کند که خطر سلامتی برای انسان دارد.

کاربرد PVC در صنعت:

1. عمده ترین کاربرد PVC مربوط به صنعت ساختمان است که از جمله کاربرد‌های آن مربوط به  تولید لوله برای لوله کشی آب و فاضلاب، لوله‌های سیم پیچ باریک، اتصالات، پنجره‌های پی وی سی و… است.

2. از میلگرد و ورق پی وی سی برای تولید انواع قطعات جهت مصارف لوازم خانگی، لوازم التحریر، قطعات یدکی دستگاه‌های تولیدی و …

3. از PVC در تولید انواع اسباب بازی، کفش‌های ورزشی و … نیز استفاده می‌شود.

4. دارای کاربردهای زیادی در صنایع پزشکی و صنایع بسته بندی هستند که از جمله تولیدات انواع دستکش طبی، تولید انواع بطری شفاف و مات، کیسه‌های نگهداری و ذخیره خون، تولید شلنگ‌های مختلف و … است.

5. از مواد پی وی سی برای تولید قطعات توسط پرینتر سه بعدی استفاه می‌شود.

انواع میلگرد و ورق PVC

انواع میلگرد و ورق PVC:

انواع میلگرد و ورق PVC عمدتا از چین وارد کشور می‌شوند و علاوه بر آن نمونه آلمانی این محصول نیز موجود می‌باشد.

  • میلگرد PVC:

میلگرد‌های چینی و آلمانی از قطر 3 الی 500 میلیمتر در طول‌های 0.5 ، 1 و 2 متر به رنگ طوسی موجود می‌باشند.

  • ورق PVC:

ورق‌های آلمانی و چینی PVC از ضخامت 6 الی 600 میلی‌متر در ابعاد 1*1 و 1*2 متر به رنگ‌های طوسی و قرمز موجود می‌باشند.

  • PVC نرم:

میلگرد‌های PVC نرم به رنگ‌های قرمز، زرد و سفید از قطر 20 الی 200 میلیمتر جهت تولد انواع قطعات، واشر و … برای مصارف مهر و موم و آب بندی موجود می‌باشند.

جان کلام

در مقاله فوق با PVC و انواع آن و همچنین مزایا، معایب و کاربرد محصولات آشنا شدید. همچنین می‌توانید در وب سایت ثامن تجارت علاوه بر مطالعه مطالب مربوطه دیگر، لیست قیمت پی وی سی را مشاهده کنید و اقدام به خرید مستقیم و بدون واسطه نمائید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه