مشاوره و فروش
02191003181

از کدام نوع پروفیل برای چه کاربردی استفاده می شود؟

Which type profile used for which application 4
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
12 بازدید

پروفیل چیست؟ واژه پروفیل اکثر مقاطع آهن را شامل می شود و به طور کلی به دو نوع پروفیل های باز (نبشی ، تیرآهن ، ناودانی و میلگرد) و پروفیل های بسته (لوله و قوطی) تقسیم بندی می شود. اما ما در این مقاله از ثامن تجارت قصد داریم به پروفیل های بسته مربع و مستطیل شکل یا همان قوطی ها بپردازیم.

تولید پروفیل (قوطی)

برای تولید پروفیل معمولا از رول ورق کارخانه های مبارکه یا فولاد خوزستان یا در برخی موارد پروفیل های وارداتی استفاده می کنند که  اغلب دارای استاندارد ST37 هستند. به این صورت که رول ورق پس از عبور از غلطک صاف می شود و طبق اندازه پروفیل مورد نظر برش داده می شود سپس از غلطک های مربوطه عبور کرده تا خم مورد نظر به روی آن ایجاد شود در نهایت دو لبه آن جوش خورده و قوطی نهایی شکل می گیرد.

 کاربرد پروفیل(قوطی)

می دانیم که عمده مصرف پروفیل ها برای ساخت چهارچوب در و پنجره می باشد که برای این منظور از پروفیل های سپری ، کلافی ، لنگه دری ، چهارچوب ساده ، چهارچوب فرانسه ، چهارچوب مکزیکی و پروفیل های مستطیل شکل استفاده می شود.

از ابعاد کوچک پروفیل های مربع و مستطیل نیز جهت نرده کشی حیاط خانه ، راه پله ، پیاده رو ، کارخانه ها و نرده کشی در و پنجره های فلزی استفاده می شود. مقاطع بزرگ پروفیل نیز در ساخت ستون و اسکلت فلزی کاربرد دارد که به آن ها ستونی نیز گفته می شود. از پروفیل های Z نیز در پوشش سقف سوله ها می توان استفاده کرد. ساخت پایه های میز و صندلی ، ساخت قفسه های مختلف و صنعت های مختلف از جمله صنعت خودرو سازی از دیگر موارد کاربرد قوطی ها است.

کاربرد پروفیل

ابعاد و ضخامت های مختلف پروفیل(قوطی):

برای تولید قوطی ها از ورق های 0.3 الی 15 میل جهت مصارف مختلف استفاده می شود. قوطی ها جهت مصارف ساختمانی که اغلب برای ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند ، معمولا دارای ضخامت 2 میلیمتر هستند. قوطی های سبک 0.3 الی 1 میل را اصطلاحا پروفیل مبلی می نامند. قوطی های صنعتی یا ستونی با ضخامت های بالا معمولا به صورت 12 متری تولید می شوند که جهت خرید قوطی می توانید از قیمت قوطی پروفیل آهنی از درب کارخانه مطلع شوید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه