مشاوره و فروش
02191003181

قیمت مواد اولیه پلاستیک امروز و نرخ مواد اولیه پلیمری

8.jpg
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
16 بازدید

قیمت مواد اولیه پلاستیک امروز با در نظر گرفتن قیمت روز نفت خام، تعیین می شود. همچنین قیمت این محصول مطابق با وضعیت شاخص ارز، دستخوش تغییراتی می گردد. قیمت مواد اولیه پلاستیک نایلون و قیمت مواد اولیه پلاستیک بازیافتی نیز بر قیمت محصول نهایی موثر است و در برخی از موارد نمی توان آن را با قیمت های اعلام شده در گذشته مقایسه کرد. چرا که افزایش تورم و نوسانات بازار، بالا رفتن قیمت چنین محصولاتی را در پی خواهد داشت. آن چه در این مقاله از فروشگاه آنلاین ثامن تجارت می خوانید، راهکاری برای دریافت قیمت درست و به روز شده انواع پلیمر و پلاستیک است.

انواع پلیمر و مواد اولیه پلاستیک

به طور کلی سه نوع اصلی از پلیمر ها وجود دارد که شامل ترموپلاستیک‌ها، ترموست‌ها و الاستومرها است. تمایز بین این این نوع‌ها به بهترین وجه با رفتار آنها تحت حرارت اعمال شده مشخص می شود.

  • پلیمرهای ترموپلاستیک می‌توانند بی شکل یا کریستالی باشند. آن‌ها به شیوه‌ای نسبتا انعطاف پذیر رفتار می‌کنند اما اغلب دارای استحکام کمی هستند.
  • پلیمرهای گرما سخت همیشه آمورف هستند و عموماً قوی و سفت هستند اما اغلب شکننده هستند.
  • الاستومرها همیشه آمورف هستند و در سرویس بالاتر از Tg خود استفاده می‌شوند. آن‌ها توانایی منحصر به فردی را دارند که به صورت کشسانی در مقادیر بسیار زیاد بدون آسیب دائمی به شکل خود تغییر شکل دهند.

برای اطلاع از «مواد اولیه پلاستیک چیست؟» روی لینک بزنید.

ترموپلاستیک ها

ترموپلاستیک ها ممکن است ساختارهای آمورف یا کریستالی به خود بگیرند. در ترموپلاستیک‌ها، مولکول‌های زنجیره بلند به شکل پیوند خطی وجود دارند، اما همچنین توسط نیروهای ثانویه واندروالس (پیوندهای ثانویه) به یکدیگر متصل می‌شوند.

در حرارت به اندازه کافی بالا، برانگیختگی زنجیره‌های مولکولی برای غلبه بر این نیروی اتصال کافی است و آنها آزادند تا روی یکدیگر حرکت کنند و در نتیجه مایعی چسبناک ایجاد کنند. می توان تصور کرد که پیوندهای ثانویه ذوب شده اند. دمای انتقال شیشه ای (Tg) را می توان به عنوان دمایی در نظر گرفت که در آن پیوندهای ثانویه ذوب می‌شوند.

هنگامی که پلیمر polymer سرد می شود، بار دیگر نیروهای ثانویه غالب می‌شوند و زنجیره‌های مولکولی به حالت محدود باز می‌گردند. این بدان معنی است که ترموپلاستیک‌ها را می‌توان ذوب و دوباره ذوب کرد و به آن‌ها اجازه می دهد به راحتی بازیافت شوند. شما برای اطلاع از قیمت مواد اولیه پلاستیک امروز توانسته با کارشناسان وبسایت ثامن تجارت در ارتباط باشید.

قیمت مواد اولیه پلاستیک امروز

ترموست

در پلاستیک‌های ترموست، مولکول های زنجیره بلند در یک شبکه آمورف با پیوند متقاطع وجود دارند. این بدان معناست که زنجیره های مولکولی بلند توسط پیوندهای کووالانسی به یکدیگر متصل می‌شوند. تشکیل این پیوندهای متقاطع به عنوان کیورینگ شناخته می‌شود.

اتصال متقاطع زنجیره‌های مولکولی را در جای خود قرار می‌دهد و بنابراین به این معنی است که پلاستیک گرما سخت را نمی‌توان دوباره ذوب کرد، اما در عوض با گرم شدن تا دمای بالاتر از Tg تجزیه می‌شود. اتصال متقاطع، از آرایش مولکولی در یک ساختار کریستالی منظم جلوگیری می‌کند به این معنی که پلیمرهای ترموست فقط در حالت آمورف وجود دارند. در ضمن قیمت مواد اولیه پلاستیک امروز ترموست با نرخ ترموپلاستیک‌ها متفاوت است.

الاستومرها

در الاستومرها زنجیره‌های مولکولی بلند به شکل پیوند خطی آمورف با پیوندهای عرضی گاه به گاه وجود دارند. در دمای اتاق، سطح برانگیختگی زنجیره‌ها قبلاً بر پیوندهای ثانویه نیروی واندروالس غلبه کرده است، با این حال، پیوندهای متقابل موجود در ساختار عمل می‌کنند تا الاستومر را به شکل اولیه خود پس از تغییر شکل برگردانند.

قیمت مواد اولیه پلاستیک امروز

مواد پلیمر و پلاستیک مهمی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین قیمت می شوند. این مواد عبارت اند از:

  1. اکریلونیتریل
  2. پلی وینیل کلراید
  3. پلی اتیلن
  4. پلی استایرن
  5. پلی پروپیلن
  6. بوتادین استایرن.

هر کدام از این مواد در جایگاه خود دارای کاربردهایی اند که نیاز به خرید و دسترسی به این مواد را توجیه می کند.

7.jpg

عوامل موثر بر قیمت مواد اولیه پلاستیک امروز

در این بخش از مقاله مهم ترین عوامل موثر بر قیمت پلیمر را به شما معرفی خواهیم کرد. با دانستن این اطلاعات، شما خواهید دانست که افزایش قیمت چه چیزهایی موجب افزایش قیمت مواد پلیمری می شود و چه زمانی باید نسبت به خرید این مواد اقدام نمود.

وضعیت شاخص ارز

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت مواد اولیه پلاستیک امروز، نرخ ارز است. این مورد در کنار عوامل دیگری همچون میزان عرضه و تقاضا برای مواد پلیمری، میزان صادرات و واردات مواد و همچنین همکاری نهادهایی مانند اداره گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و … نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت مواد پلاستیکی و پلیمر است.

صعودی و نزولی بودن قیمت کالاها در این دوران بیش از هر چیزی با بالا و پایین رفتن قیمت ارز متناسب است. به همین دلیل است که باید استعلامات لحظه ای برای تعیین قیمت مواد اولیه پلاستیک امروز گرفته شود.

میزان عرضه و تقاضا

میزان عرضه و تقاضای مواد پلیمری و همچنین مواد اولیه تولید آن ها مشخص می کند که چه میزان از این محصول تولید و در بازار موجود است. به طور معمول مواد و محصولاتی که به راحتی در دسترس افراد قرار می گیرند، قمت کمتری دارند. این مواد به دلیل استفاده بالا، به میزان تولید شده و هزینه های مربوط به انبارداری شان نیز با توجه به تخلیه سریع تر انبار، کمتر گزارش می شود.

9.jpg

هزینه حمل و نقل

از دیگر عوامل موثر بر قیمت مواد اولیه پلاستیک امروز، هزینه حمل و نقل آن ها است. جا به جا کردن این محصولات از انبار مبدا تا محل استفاده و همچنین هزینه های مربوط به نیروی انسانی و ماشین آلات مرتبط با آن از جمله این عوامل هستند.

برند تولیدکننده

در دنیای امروز، تبلیغات و در کنار آن کیفیت برای یک محصول از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. مسلما برندی که محصولات با کیفیت، اقتصادی، زیبا و بسته بندی و ظاهری شیک را تولید و به دست مصرف کننده می رساند، جایگاه بالاتری را در میان هم صنفان و رقبای خود کسب می نماید.

قیمت مواد اولیه پلاستیک بازیافتی

موادی که قابلیت بازیافت و برگشت به چرخه تولید را دارند، صرفه اقتصادی بیشتری را برای افراد داشته و خرید آن ها از نظر اقتصادی توجیه پذیرتر است. مواد اولیه پلاستیک بازیافتی در بازار بیش تر از مواد دست اول در دسترس خریداران قرار می گیرد. قیمت مواد اولیه نایلون از قیمت مواد بازیافتی که باز هم می توان از آن ها برای تولید مواد پلیمری استفاده نمود، بالاتر خواهد بود. اما باید بدانید که این مواد از نظر بهداشتی و سلامت عموم در اولویت قرار می گیرند و از مواد بازیافتی نمی توان در هر حیطه ای استفاده نمود. برای دریافت قیمت مواد اولیه پلاستیک امروز چه به صورت بازیافتی چه غیر آن، با کارشناسان فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه