مشاوره و فروش
02137163

ورق مسی ۰.۱ چیست؟

copper sheet 1
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
18 بازدید

ورق های مسی ۰.۱ جزو کم ضخامت ترین نوع ورق مسی است. این ورق ویژگی ها و خواص مس را به خود اختصاص داده است. از جمله اینکه رسانای جریان الکتریکی و گرما بوده و می تواند در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان دهد. ورق های مسی دارای رنگی تقریبا مایل به قرمز است. این محصول شکل پذیر است و چقرمگی بالایی دارد. شرکت بازرگانی آهن آلات ثامن تجارت فعال در زمینه فروش انواع ورق مسی است و خرید به صرفه این محصول را برای همه افراد میسر می نماید.

ورق مسی ۰.۱

ورق مسی شکل پذیر است. تولید این محصول در کشورهای چین، شیلی و پرو به میزان قابل توجهی انجام می شود. دسترسی به ورق های مس در اندازه ها و ضخامت های مختلف موجب شده تا از آن بتوان در ساخت انواع زیورآلات و ظروف نیز استفاده کرد. ظروفی که با ورق های مس تولید می شوند بسیار ارزشمند است و به عنوان وسایل مهم تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند. مس کاربردهای دیگری هم دارد. به خصوص برای تولید قطعات خودروها که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد. در اینجا باید بدانید که درست است ایران معادن عظیمی برای مس دارد اما نیاز به این ورق آن قدر زیاد و گسترده است که باز هم لازم است تا واردات آن انجام شود. البته این ورق قابل بازیافت هم هست و همین امر به صرفه جویی در هزینه ها و حفظ محیط زیست کمک می کند.

مزایای ورق مسی ۰.۱

مزایای ورق مورد بحث در این بخش بر شمرده خواهد شد. البته اکثر این موارد تنها به یک نوع خاص ازورق ها بستگی ندارد و در همه انواع ورق مسی دیده می شود.

ضخامت پایین ورق

همان طور که قبلا هم گفته شد ورق مسی با ضخامت ۰.۱ جزو کم ضخامت ترین محصولات است. تا جایی که می توان از آن برای انجام کارهای بسیار ظریف استفاده نمود. به عنوان مثال استفاده از آن در ساخت انواع تجهیزات الکتریکی کوچک و بزرگ بسیار رایج است. همچنین برای استفاده در ساخت کاردستی ها نیز از این ورق می توان بهره برد. چون این ورق هم انعطاف پذیر است و هم ضخامت کمی دارد.

هدایت الکتریکی و حرارتی بالا

وجود این ویژگی در ورق های مسی امکان استفاده از آن ها برای ساخت انواع قابلمه ها و ظروف آشپزخانه را فراهم می کند. تا علاوه بر مقاومت بالا، موجب زیباتر شدن محیط منزل نیز شوند. از طرفی دیگر این ورق ها به دلیل برخورداری از هدایت الکتریکی بالا قابل استفاده در ساخت انواع وسایل الکترونیکی و بردها قابل استفاده است. رسانایی الکتریکی مس به اندازه ای است که آن را پس از فلز نقره در مقام دوم قرار داده. همچنین مس پس از آلومینیوم و آهن به عنوان پس مصرف ترین و پرکاربردترین نوع ورق شناخته می شود.

خاصیت پاکسازی

ورق مس ۰.۱ و انواع دیگر آن د  صنعت پزشکی نیز استفاده می شوند. چون از زمان های گذشته به این مورد پی برده شده که جلبک ها به پس حساس اند. از این رو در علم پزشکی از مس به عنوان یک عامل ضد انگل های زیستی استفاده می شود که در نابودسازی حشرات و قارچ ها بسیار مفید است.

مصرف مس در صنعت

مطابق با تحقیقات انجام شده، مس در جهان بیش از ۱۸ میلیون تن به طور سالانه مصرف دارد. اگر میخواهید به میزان دقیق مصرف این محصول در صنایع مختلف پی ببرید، مقادیر زیر را مورد توجه قرار دهید.

  • صنعت ساختمان – 47٪
  • محصولات الکترونیکی – 23٪
  • حمل و نقل – 10٪
  • محصولات مصرفی – 11٪
  • ماشین آلات صنعتی – 9٪

با توجه به این اطلاعات درخواهید یافت که مس در صنعت ساخت و ساز بیشترین استفاده را دارد. این محصول برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی سازه ها نیز به کار می رود. چرا که هم در برابر رطوبت و بخار آب مقاوم است و هم می تواند برای زیباسازی محیط نیز مناسب می باشد.

خرید ورق مس ۰.۱ میلی متر

ورق مسی که ضخامت ۰.۱ میلی متر آنقدر نازک است که می توان آن را با دست هم مچاله یا پاره کرد. اما با توجه به موارد کاربرد و ویژگی های بیان شده در این مقاله مشخص است که این محصول از جمله نیازهای صنعت می باشد. قابلیت ماشین کاری، قابلیت جوشکاری و استحکام کششی بالاتر از فولاد نیز از جمله ویژگی هایی است که کاربرد انواع ورق مسی را توجیه می کند. در حال حاضر خرید ورق مسی از طریق فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت قابل انجام است و شما می توانید ثبت سفارش خربد خود را نیز به راحتی در این سایت انجام دهید.

مطالب مرتبط